Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1637 ggr
[Nirvana-music]
2/2/16, 12:26 PM

Färgar ni håret?

Brukar ni färga håret? och hur ofta ungefär? 

Färgar ni alltid samma färg för att det lossnar, eller testar ni nya färger varje gång eller pendlar mellan några favoritfärger?

Min naturliga hårfärg är chokladbrunt, men började dock färga håret redan när jag var 12, så har ju färgat en hel del. 

Men oftast har det väl pendlat mellan rött, guldbrunt, mörkbrunt, svart och orange. måste dock tillägga att orange hår fick jag bara av ett misstag, använde henna färg och då blev det lite som det blev får man väl säga, haha :-)

Önskar dock att jag aldrig började färga håret, för hade varit så skönt att inte behöva färga, men det har blivit som ett beroende att färga typ var tredje månad.

Annons:
Lizelda
2/2/16, 12:30 PM
#1

Jag har färgat håret i flera år, mestadels rött med henna men på senaste tiden är mitt hår pride-färgat :) Jag skiter i om det är utväxt eller blekt, färgar om det om jag ska på något där jag vill ha det extra snyggt, typ konvent eller ny skola och sånt :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Calcifer
2/2/16, 12:30 PM
#2

Som tips till ditt problem, kan du försöka hitta en färg som är så nära din naturliga hårfärg som möjligt att sen när det börjar växa ut så syns det inte särskilt mycket? Jag gjorde det efter några år med mängder av olika färger och jag gillade det rätt mycket. Det syntes lite, men väldigt lite och sa jag inget var det ingen som märkte det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Nirvana-music]
2/2/16, 12:35 PM
#3

Problemet är  väl också att min mamma tycker jag borde sluta färga håret, för det "kommer en tid då jag kommer få gråa hår och då måste man färga hela tiden, så då är det bättre att slippa färga nu och sparar det tills den tiden kommer"… 

Hennes argument att sluta färga håret :-D

Honestyisdead
2/2/16, 12:39 PM
#4

Har färgat mitt i många år med samma färg. Inte för att färgen släpper utan för utväxten. Någon gång om året fräshar jag upp hela kalufsen.

H4mm4r3
2/2/16, 1:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Brukade färga mitt hår i alla "konstiga" färger (Blå, rosa, grön, etc.) men för några år sedan så slutade jag av någon anledning, bilden kanske säger varför x) Trivs bättre med denna "frisyr" men saknar alla färger och kommentarer från folk :P

Råttor

Bandy

Giffare och "ägare" till 2 tjocka råttor

[134643]
2/2/16, 2:13 PM
#6

Jag brukar färga håret i någon extremfärg på hösten, sen touchar jag upp det fram till sommaren, låter sol och bad bleka ut det mesta och sen färgar jag nästa färg. Funkar super! Hinner nästan inte tröttna på färgen innan jag färgar om 😃

Annons:
Scorpio97
2/2/16, 3:59 PM
#7

Jag har aldrig färgat håret. Har funderat på att tona mörkbrunt.


//Jessie

LeeKnow
2/2/16, 4:02 PM
#8

Färgat 4 gånger. Först lila lugg, sen gröna toppar, ombre och sen nu en färgglad ombre med rosa lila blått o grönt :) När den här ombren har gått ur för mycket ska jag ha tillbaks min naturliga färg eller färga vitt med en lila ton i :)

JuliaMG
2/2/16, 4:20 PM
#9

Jag har aldrig färgat håret. Dock så har jag funderat på det några gånger. Jag har en ganska tråkig blond hårfärg som jag gärna skulle byta ut mot något annat, men har aldrig riktigt "vågat" färga det någon gång. :)

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Turast
2/2/16, 4:22 PM
#10

haft svart, vitt, rött, svart/rött, rosa, lila, grönt, blått, turkost, regnbågsfärgat.. hehe ja det mesta ;) 

Just nu har jag turkosblått!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[rumelle]
2/2/16, 4:51 PM
#11

Jag har haft alla möjliga och omöjliga färger och färgar håret regelbundet. Just nu är det rosa och lila. 🙂

panini
2/2/16, 8:58 PM
#12

Här färgat håret regelbundet sen jag var 12 (är 16 i dagsläget) och haft många olika färger som rött, brunt och blont i olika nyanser och turkost och orange. Enda kravet från föräldrarna är att jag inte färgar det svart, vilket såklart är min drömfärg 😎

Nu ska jag färga det i en klarröd färg och efter det blir det blå/grönt på ena sidan av huvudet och lila eller rosa på den andra 🙂

lollynonna
2/2/16, 9:17 PM
#13

Jag har rosa hår och färgar om det ganska ofta! Jag använder en färgbomb varje gång jag duschar också så att färgen håller längre.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Lizelda
2/2/16, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Det är blekare nu men ska snart fyllas i igen! ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Nirvana-music]
2/2/16, 11:50 PM
#15

#14: Snyggt!

Vill också prova färga någon "coolare" färg, eller slinga, typ Blå eller lila.

Biancaa
2/3/16, 1:27 AM
#16

Har mörkbrunt/brunt naturligt och färgar det ibland för att få en lite djupare färg, eller för att få det mörkare. Kanske 1-3 gånger om året om ens det

CayKantos
2/3/16, 2:13 PM
#17

Färger håret all the time! Love it :) Gillar inte att gå med färger så har dom i håret istället :) har nog haft alla färger som finns :P Inte alla kombi dock. Har just nu blåt -> lila -> grönt :) Endaste som är jobbigt är att jag hatar att ha får många färger eller färger i olika nyanser på mig.. Så har prob med att hitta kläder några gånger. Har inte riktig en klädstil men färger är något som stör mig 😎 Har ångrat då och då, men ser inte problemet att bara färga håret brunt igen eller bara raka av det :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

kae
2/3/16, 4:12 PM
#18

Har färgat ett par gånger mellan ljust och brunt, även haft blå dip dye en gång (skitfult). Nu färgade jag mitt hår i samma färg som min utväxt för jag är trött på att färga :)

melonen
2/3/16, 8:04 PM
#19

Har aldrig färgat håret men jag skulle nog vilja pröva att ha typ lila eller rosa :)

Djungelvrål.
2/3/16, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#20

Har varit brunett 2-3 gånger, rödhårig omkring 5 gånger och sen olika nyanser nära min egna och då min naturliga, aka ginger. :p
Färgade det mörkbrunt (nästan svart) när jag gick i sjuan, första gången jag färgade. :p

Annons:
lollynonna
2/3/16, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Mitt hår! EDIT: glömde bilden haha

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Kadoor
2/6/16, 2:36 PM
#22

Jag har aldrig färgat, men funderar på att färga i någon röd nyans, blått eller rosa.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

IceTee
2/7/16, 5:11 PM
#23

Färgar håret lila hos frisör så färgen släpper inte. Däremot är min utväxt väldigt ljus så den färgar jag om ungefär varje till varannan månad

Medarbetare på Skor iFokus

Sara:)
2/8/16, 7:53 PM
#24

Jag har färgat mitt rött en gång när jag var 10 och till våren ska jag färga det pastel lila troligtvis :)

Upp till toppen
Annons: