Annons:
Etikettfamiljen
Läst 1202 ggr
Hogwarts
2016-02-04 18:24

Är det vanligt

att mammor älskar sina yngre barn mer? Ibland känns det som att min mamma gör det för hon skäller alltid på mig när det är min lillebror som har varit elak mot mig.

Annons:
thea_thea
2016-02-04 18:32
#1

Nej, men det är vanligt att känna så.

Love Lejonhuvadekaniner
2016-02-04 18:57
#2

Många som känner så! en som går i parallell klass känner som du. Tror föräldrarna älskar alla sina barn lika mycket men kanske tänker att dem äldre kan ta lite mer än vad yngre:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Hoseok
2016-02-04 21:07
#3

Hon älskar inte din bror mer än dig, Det har jag väldigt svårt att tro. Men det är lätt att äldre barn hamnar i knipa för vad deras yngre syskon gör. 

Jag tycker du ska prata med din mamma om detta och berätta hur du känner.

[Nirvana-music]
2016-02-04 22:16
#4

Hon älskar inte dig mindre, men du är större och kan/vet mera än dina mindre syskon och då är det oftast de större barnet som får skulden. Din mamma älskar dig precis lika mycket, du är ju hennes barn och man älskar sin barn lika mycket oavsett hur många barn man än har.

Hogwarts
2016-02-04 22:24
#5

Fast han kan göra vad han vill mot mig och kalla mig vad som helst utan att hon reagerar, men om jag ens petar på honom eller försvarar mig själv så får jag världens utskällning om att jag borde veta bättre.

Hoseok
2016-02-04 22:38
#6

#Har du pratat ensam med din mamma om detta? Hon märker det kanske inte själv.

Annons:
kae
2016-02-06 19:00
#7

Tror inte det är så, dock blir det nog oftast att de tar den yngstes sida då den är mindre och svagare.

Frosstis
2016-02-07 15:29
#8

Min mamma gillar min lillebror mer än mig för jag är elak och han är snäll och liten. It's a fact, inte bara något jag tror

Fridaaaa
2016-02-07 15:32
#9

Jag tror att man lätt upplever det som att någon föräldrar älskar ena barnet mer eller mindre, men oftast är det inte så.
Bästa är att prata med sina föräldrar kring det, hur man känner osv :) Kanske jobbigt men det bästa istället för att må dåligt och kanske uppleva saker som kanske inte ens egentligen "stämmer" utan mer hur man bara upplever det (svårt att förklara)

Om man är yngst eller äldst eller mitten, spelar ingen roll enligt mig. 

#5 Fast det betyder inte att din mamma älskar dig mindre

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: