Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 3699 ggr
Tuttifrutt
2/6/16, 5:46 PM

Snygga byxor till breda höfter?

Jag är väldigt smal i både mage/midja och lår men har väldigt breda höfter. Därför har jag ett mycket brett mellanrum mellan låren och min rumpa ser liksom ut som en liggande oval i formen. Jag har länge haft komplex över mina höfter. Jag är rätt lång, 175 cm. Jag undrar om någon som ser liknande ut kan tipsa om vad för sorts byxor jag skulle se bra ut och trivas i?

I pösiga eller vida byxor ser både mina höfter och ben helt gigantiska ut och det ser konstigt ut mot min smala överkropp. I tajta byxor framhävs min ben-/höftform och mina ben ser riktigt klena ut, som två stickor från mina superbreda höfter. Jag trivs inte riktigt i något jag har nu och skulle verkligen behöva några nya byxor jag trivs i. Har dock ej så mycket pengar. Tips?

Annons:
Tuttifrutt
2/6/16, 5:48 PM
#1

Kan tillägga att jag har ett problem med att hitta en storlek som passar också. Gillar högmidjade jeans men om de passar i höfterna är det alldeles för stora i midjan, och passar de i midjan kan jag inte ens få dem över höfterna.

17453daystoheaven
2/9/16, 8:02 PM
#2

Va stolt över dina breda höfter! Något jag drömde om när jag var yngre.

 
/ ^\ Q /^ \

Djungelvrål.
2/10/16, 1:55 PM
#3

jag har smal midja och bredare höfter. Älskade jeans som var höga i midjan förr, men har nu insett att normala i midjan passar och sitter bättre. 

Sen formen på benen är ju helt beroende på vad DU trivs i.

Jag älskar baggy jeans, men har aldrig hittat några som suttit bra. Efter 2 års letande har jag hittat ett par jag älskar. 

Så gå och testa en massa olika former och storlekar på jeans och kör på dom som passar dig bäst och som du känner dig bekvämast i!

[Tilde]
2/10/16, 5:15 PM
#4

Jag har också breda höfter/stor rumpa och liten smal midja. Använder alltid högmidjade jeans nu för tiden och stuprörsjeans/smala jeans alltid. Fast mina ben är inte pinnsmala heller. Har just nu två par jeans från H&M som jag använder i princip dagligen. De är nog de enda jeansen som sitter snyggt över rumpan OCH perfekt midjan utan att vara pösiga i benen. 😃 Men det är extremt svårt att hitta jeans med bra passform när man har breda höfter och/eller större rumpa men samtidigt en smal midja. Så om jag var du hade jag nog testat ett gäng olika modeller och prövat mig fram. Bootcut jeans? Som inte är stuprör men heller inte utsvängda.

[Crystal93]
2/10/16, 8:47 PM
#5

Jag använder inte byxor alls.. utan leggings, dem är underbara och finns i alla färger, former och mönster. Alla människor passar perfekt i leggings och dem kostar sällan mera än 100:- Dessutom är dem stretch, så du kan va hur aktiv du än vill.. utan att dem spricker.🙂

Skäms inte över ditt utseende, du är vacker.

vendelay
2/10/16, 9:29 PM
#6

De enda jeansen jag någonsin hittat som passar min enorma rumpa och stora lår (jämfört med resten av min ganska lilla kropp 😂) är Bik Boks Flex-jeans. Är lite osäker på vilka det är när jag kikar på deras hemsida men det är antingen "Kick Flex Jeans" eller "Groupie Flex Jeans". De är dock väldigt dyra och håller inte länge. Annars använder jag leggings från H&M - billigt, passar alla kroppsformer och håller längre än BikBoks jeans 😛

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[Túrwen]
2/10/16, 11:14 PM
#7

Jag har breda höfter och väldigt muskulös underkropp och är ganska mycket kortare än du men just vad gäller att få något som passar över höfterna så har cheap monday strecthigare jeans modeller till skillnad från de supertighta modellerna. Kan också rekommendera leggings .. det finns leggings som påminner om jeans,  jeggings tror jag att de kallas som kan funka!

[Crystal93]
2/11/16, 12:28 PM
#8

Meggings😉 Haha, nä.. men roligt att "leggings" börjar bli allt mera vanligare, även hos män.

Upp till toppen
Annons: