Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 987 ggr
[Nirvana-music]
2016-02-08 07:16

Hjälp

Det är någon skum person som smsar mig med olika mobilnummer och alltid skriver någon typ av jobbmeddelanden. Sedan har personen/personerna ringt från olika nummer å sökt efter en viss person (alltid samma namn). Råkade svara nyss då jag inte visste vem det var, Då var det någon kille som sa "Är det ******, å då sa jag nej du har ringt fel men då sa han "jag tycker om dig"! La på och då började personen tokringa. Skrev ett sms att du har ringt till fel telnr. Tyckte det var hemskt jobbigt, ska byta nummer. Eller överdriver jag bara? Det känns bara så konstigt att de som ringer alltid söker samma person som har samma namn som min pappa…

Annons:
Mysan_
2016-02-08 07:49
#1

Det låter jobbigt! Kan det vara så att din pappa har ditt nummer också på sin hitta.se/eniro eller annan telefonsida? För i så fall kan det vara så att dom som söker din pappa vid t.ex hitta.se ringer ditt nummer istället eftersom det också står med? Min systers nummer stod med på pappas 'telefonsida' och det gjorde att vissa som ville nå min pappa trodde att det var hans nummer och ringde henne.

Urhasten
2016-02-08 10:43
#2

Vänd dig till din mobiloperatör - be dem blockera spammsamtal och SMS och kan dem inte göra det så be dem blockera specifika mobilnummer. Då kommer dem inte åt dig. Och blir det för drygt i längden så hade jag vänt mig till polisen.

Någonting du aldrig ska göra är att just ge respons om du verkligen inte vill att de ska fortsätta. Allt tecken på att du ger fokus på dem matar dem och gör de mer påfrestande. Svara inte på SMS och svara inte på samtal. Du kan spara nr med "x" för att punktmarkera och vet att du inte ska svara när det kommer upp på skärmen.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Honestyisdead
2016-02-09 02:17
#3

Jag råkade ut för det en gång. Personerna gav sig inte utan trodde jag var den dom sökte. Polisanmälde och bytte nummer.

nypisnina
2016-02-09 11:26
#4

Du kan väl blockera ett nr om du har en android eller iphone? (Tror det funkar på iphone med) Direkt på telefonen. Det har jag gjort med några jobbiga nr som återkommer med strunt. :-)

Djungelvrål.
2016-02-09 16:13
#5

Du kan ju alltid blockera personen, eller spela in och sen polisanmäla. :)

Honestyisdead
2016-02-09 22:03
#6

Det är ju svårt att blockera om olika nummer används.

Annons:
Urhasten
2016-02-10 10:49
#7

#6 Vidare svårt är det inte, krävs bara mer ansträngning för att blockera varenda en hehe.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Honestyisdead
2016-02-10 10:59
#8

#7 Det måste ju först ringas från numret innan du kan blockera.

Och har man inte en modern mobil går det inte alltid att blockera.

Urhasten
2016-02-10 11:05
#9

#8 De allra flesta mobiloperatörerna kan blockera nummer åt en. Oavsett modell av mobil.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Honestyisdead
2016-02-10 11:58
#10

#9 Mot en kostnad och om man har abonnemang. 

Håller fast vid att det är enklare att byta nummer om man är tonåring.

Urhasten
2016-02-10 12:17
#11

#10 Det accepterar jag, men jag kan blockera nummer hos min mobiloperatör kostnadsfritt. Jag har 3.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Djungelvrål.
2016-02-10 13:52
#12

Har du en iphone kan du blockera nummer på mobilen också, utan att betala något. Mamma har gjort det till mig några gånger då försäljare ringer till mig som söker henne. :p

Upp till toppen
Annons: