Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 7950 ggr
EndlessEternity
2/10/16, 8:18 PM

Vilken sexuell läggning har jag?

Hej! jag är en tjej och född år 2000 och jag vet att i tonåren så brukar man fundera på sin sexuella läggning…

Jag tycker killar är snygga å så och jag har BARA blivit kär i killar, allt som hetero brukar göra. MEN en sak skiljer sig, när jag har kollat porr så har jag försökt att bli kåt av ett bög sex, jag blev kåt tillslut men det tog dock ett tag. Sedan testade jag att kolla på ett lesbiskt sex och då blev jag kåt direkt..

Jag blir även tänd på då jag kollar både tjej och kille dock.

Asså min ''point'' här är att jag är attraherad mot killar men är attraherad sexuellt mot tjejer (MEST). Jag har gjort tester och alla säger att jag är bisexuell, men jag blir aldrig kär i tjejer?

Är jäkligt förvirrad och jag undrar om ni också tror att jag är bi eller är jag homo eller hetero? 😕

Annons:
Scorpio97
2/10/16, 8:29 PM
#1

Man kan vara exempelvis bisexuell och heteroromantisk. Då kan man ha sex/bli attraherad av båda kön, men bara kär i ett.

Sen måste man faktiskt inte ha någon sexuell läggning om man inte vill eller om man inte är säkert på vad man gillar. Man måste inte veta vilken läggning man har. Det kan även variera under livet (åtminstone tror jag det). Men om det är viktigt för dig att ha en sexuell läggning och få kalla dig hetero-/bisexuell eller något, så ska du förstås göra det. 

Sen vet jag flera tjejer/kvinnor som gillar lesbisk porr, men ändå identifierar sig som heterosexuella.


//Jessie

Hoseok
2/10/16, 8:44 PM
#2

Det viktiga är att du förstår att det är ingen annan än du själv som avgör din läggning. Och försök även komma ihåg att det inte är superviktig att ens ha en stämpel. Vissa experimenterar och byter riktning hela tiden. Jag har "gått från" Heterosexuell till homosexuell till bisexuell till pansexuell tillbaka till bisexuell till homosexuell och nu har jag fastnat på bisexuell. 

Jag är som #1 beskriver, heteroromantisk. Jag har en pojkvän men jag har hånglat och varit med många tjejer även efter vi blev tillsammans.

Läs gärna min artikel om HBTQ!
http://tonaringar.ifokus.se/articles/54f8384e8e0e7475f3002211-hbtq-en-sammanfattning?articles-1

Kadoor
2/10/16, 10:04 PM
#3

Jag skulle säga att du inte behöver ha en stämpel på din sexuella läggning, det är egentligen inte särskilt viktigt om du nu inte känner att du vill ha det. Kände lite samma sak förr, fast tvärtom. Blev attraherad utav tjejer men aldrig kåt och ville inte ha sex med dem, men nu har jag insett att jag är demisexuell. Dvs. måste jag ha romantiska känslor och en bra relation för att vilja ha sex med personen. Jag utgick alltid från att en måste vilja ha sex med personen för att vara kär eller attraherad, men vet nu att det är skillnad på sexuell och romantisk attraktion.
Förr trodde jag att jag var attraherad av killar, när jag egentligen bara tyckte de såg bra ut. En kan ju tycka att en person är snygg, men det behöver inte behöva att du är attraherad av hen. 

Låt det ta tid! Det här med läggningar får ta hur lång tid som helst, låt dina känslor styra istället för tvånget av samhället att sätta en stämpel på dig. Du ska välja vad du vill kalla din läggning för att DU vill det, och inte för att någon annan vill det! :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[Tuulikki]
2/10/16, 11:18 PM
#4

Jag tänder både på killar och tjejer, men jag blir bara kär i killar.

Jag kallar mig för heteroromantisk och bisexuell :) I vardagen säger jag dock bi, för jag orkar inte förklara för folk jämt. Egentligen har de ju inte med det att göra.

[Nirvana-music]
2/11/16, 10:40 PM
#5

Du är vad du är, du behöver inte namnge vad du är.

EndlessEternity
2/12/16, 4:19 PM
#6

Tack för alla svar! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: