Annons:
Etikettövrigt
Läst 1425 ggr
[Nirvana-music]
2/11/16, 10:03 AM

Gå upp på morgonen

Hur gör ni när ska gå upp på morgonen? Kliver ni bara upp som världens piggaste person eller är ni sega och ligger kvar och dröjer ut tiden i sista minut? ;-) Jag har på senaste tiden blivit mer och mer seg på morgonen, kan ligga kvar i sängen tills det bara är 20 min kvar att åka, då blir det stress.

Annons:
Fridaaaa
2/11/16, 10:06 AM
#1

Seg som sirap haha! Snoozar in i det sista.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hoseok
2/11/16, 10:16 AM
#2

Det beror ju helt och hållet på? När jag lagt mig, när jag ska upp, vad jag gjorde dagen innan, vad jag ska göra den dagen, hur jag mår psykiskt, hur jag mår fysiskt.. 

Helt olika varje dag.

[rumelle]
2/11/16, 10:43 AM
#3

Jag har två alarm med 30 min mellanrum för det är så skönt att veta att man kan sova en halvtimme till. Sen brukar jag se till att jag har åtminstone en timme och en kvart på mig att göra mig i ordning. Ibland segar jag med att sminka mig och fixa håret och struntar i frukosten. Ibland gör jag mig i ordning snabbt och sitter och läser en stund medan jag äter frukost. Ibland går jag upp på första alarmet och gör lite yoga. Ibland gör jag mig snabbt i ordning och lägger mig sen och sover tills jag måste gå. Allt beroende på hur pigg/trött jag känner mig. 😛

NordicSunset
2/11/16, 11:30 AM
#4

Jag blir väckt 6 på vardagar, men går upp först vid 6.40. Då har jag 20 minuter på att klä på mig och äta, och sedan en kvart på mig att borsta tänder osv. Ah eller det besvarade inte riktigt frågan kanske.. xD haha. Men jag är seg! Riktigt seg..

Be the best version of you.

  • Zoella
Scorpio97
2/11/16, 2:15 PM
#5

Jag har två alarm, 06.40/07.40 samt 06.50/07.50 (beroende om jag börjar åtta eller nio). Det händer regelbundet att jag inte vaknar alls av det första alarmet, utan knäpper av det i sömnen. Men även om jag vaknar av det första så ligger jag kvar till tio i. I perioder har jag varit tvungen att ha tre alarm för att inte sova över (det alarmet sätts då 06.30/07.30)

Sen är jag alltid väldigt seg på morgonen och vaknar egentligen inte helt förrän jag går till bussen. Allt innan det går mest på autopilot. Jag måste gå till bussen senast 07.10/08.10, så jag har tjugo minuter på mig på morgonen, vilket är noga uträknat för att jag ska kunna sova så länge som möjligt. På den tiden hinner jag klä på mig, gå på toa, ta ett glas vatten och läsa tidningen utan större problem. 

På helgerna ligger jag gärna och drar i en-två timmar innan jag kliver upp.


//Jessie

Flöffo
2/11/16, 3:50 PM
#6

Det är väldigt olika. Brukar ligga kvar i sängen några minuter efter att jag vaknat, men annars måste jag oftast gå upp direkt. Är alltid på hemskt morgonhumör och jätteseg, men brukar ändå gå upp direkt för att slippa stressa sen.

//Flöffo

Annons:
nadilda
2/11/16, 4:02 PM
#7

Jag är nog ingen "standard" tonåring, jag vaknar pigg och kan lätt studsa upp direkt. Älskae mornar. Behöver egentligen ingen alarm heller, vaknar oftast vid sex iallafall. Gäller ofta på helger också tyvärr…

Hogwarts
2/11/16, 4:55 PM
#8

Mitt larm ringer klockan 6, fast jag stänger bara av och somnar om för att jag är så trött. Sen vaknar jag vid 7 antingen av att mamma väcker mig eller av att mina syskon låter. Och då måste jag hinna med att klä på mig, gå ut med hunden, borsta tänderna, sminka mig (o vi har endast ett badrum) så aa det blir väldigt stressigt.

Alvirpo
2/11/16, 5:28 PM
#9

Är rätt morgonpigg, när jag väl vaknat och satt mig upp så är jag typ pigg haha. Vaknar alltid strax innan larmet (runt 6), vilket gäller även på helger och andra dagar man inte behöver upp lika tidigt.. dock kan jag ligga kvar och dra mig i flera timmar bara jag inte sätter mig upp typ, för då blir jag pigg 🤪

Elsaharr
2/11/16, 7:23 PM
#10

Är såååååå himla seg…

Zingo ;D

[kanskemenbarakanske]
2/11/16, 8:35 PM
#11

kan snooza ibland men för det mesta så går jag upp direkt (man bli bara segare av att somna om). Är otroligt trött på mornarna men ser det inte som en ursäkt direkt. Bara ta sig upp liksom, inge snack om saken, annars kommer man försent till jobbet liksom. Har ca 1h eller 45 min på mig att fixa mig och 30 min går oftast åt att sitta och äta frukosten i lugn och ro (försöker iaf), medan jag kollar igenom alla sociala medier och mail.  Resten av tiden springer jag runt och fixar mig och saker runt om på :)

wille_wille
2/11/16, 9:46 PM
#12

Går upp direkt när klockan ringer men skulle inte säga att jag är särskilt pigg då 😛

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

[Tuulikki]
2/11/16, 11:12 PM
#13

Har aldrig tider att passa så jag vaknar när jag vaknar, ligger i sängen och kollar alla sociala medier, sen går jag upp ^^

Behöver gå upp kl 8 en dag i veckan, då går ringer alarmet och jag vaknar, kollar mobilen i 5 minuter sen går jag upp :) De dagarna vaknar jag före min sambo så hunden hoppar upp och "väcker" mig så fort alarmet går igång.

Annons:
Mysan_
2/12/16, 6:28 AM
#14

Jag kan vara lite trött då jag ofta sover ganska dåligt, mfn jag tar mig upp på en gång, oftast även på helgerna.

91Marran
2/12/16, 12:36 PM
#15

Brukar gå upp så att jag har runt 7-10 minuter på mig på morgonen. Går jag upp då så hinner jag precis iväg i tid. Jag hatar denna stress. Innan så hade jag Alarm som ringde varannan minut, men nu är det typ vart femte. Snoozar så i över en timme.

Mvh
Mig

[kanskemenbarakanske]
2/12/16, 1:01 PM
#16

#15 Är det ens mänskligt!? klär du bara på dig och går ut ur dörren direkt eller? Skulle vilja vara lika effektiv som du! Skulle spara många sovtimmar per vecka

91Marran
2/13/16, 12:44 AM
#17

#16. Tro mig det vill du inte. Du hinner bara det som är viktigast. Klä på sig, tvätta av sig och fixa håret lite snabbt. Allt tar längre tid egentligen, men jag hinner inte med det. Äter frukost på jobbet som tur är och där finns toa om jag inte hinner utföra mina behov hemma. Det skulle vara skönt att lägga någon minut extra på att fixa sig eller hitta ett passande halsband eller för att kunna göra ovanstående gjorda saker lite mer noggrant. Eller varför inte hitta något som behövs som inte ligger precis där det borde. Om jag ändå kunde gå upp lite tidigare, hade mått så mycket bättre då. Men sådant är livet… Jag avundas de som kan gå upp och ha en stressfri morgon.

Mvh
Mig

kae
2/14/16, 4:29 PM
#18

På söndagar sover jag alltid så länge jag kan, kanske till 14-15. Sedan dyrbar jag, dvs sover inte natten mellan söndag och måndag. På kvällen gäller det att hålla sig vaken till 19.30, sen somna och då vaknar jag utvilad på tisdagen och har fått in en bra sömnrutin inför veckan. Då brukar jag ställa larm 6.43, 6.45, 6.50, 6.55 och 07.00 och komma ur sängen runt 07.10.

Frosstis
2/14/16, 8:20 PM
#19

#7 Goaaalsss

Själv hatar jag morgnar. På skoldagar har jag literally alarm varannan minut, jag har över 120 st alarm i min telefon!! Jag är såå seg på att komma upp och jag tänker varje morgon "jag har aldrig vart såhär trött i hela mitt liv", mår illa för jag e så trött fastän jag somnade 9 dagen innan. Om jag ska gå hemifrån tjugo i åtta brukar jag ställa alarm från 6.40-7:20 eller 6:50-7:20, men brukar gå upp typ fem över sju och sen stänga av resten av alarmen. Kan sova 14 timmar i streck på helger, eller iaf kunde. Nu sover jag dåligt, har mardrömmar och vaknar med ångest. När jag ska upp senare än 8 brukar jag ha 5 minuter mellan varje alarm. Förstår mig inte på folk som har på ett alarm per halvtimme, jag hade stängt av och fortsatt sova haha

Whippet
2/14/16, 8:57 PM
#20

Ställer in ca 10 alarm på mobilen, så vaknar jag på den sista. Men jag är väldigt seg.

Har larm från 07.00 - 07.30 sen går jag upp när jag känner för det mellan de alarmen. Fixar frukost och lägger mig framför Tv till 08.00 om jag inte börjar 09.00, då ligger jag till 08.30, Så fixar jag mig på 20 minuter, sen sticker jag till skolan har antingen 10 eller 5 min på mig.

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
91Marran
2/14/16, 11:44 PM
#21

#19 Håller med. Ett varje halvtimme fungerar inte, inte heller ett enda alarm. Kan sova en hel natt och en hel dag om jag vill. :-)

Mvh
Mig

Magrat
2/15/16, 12:25 AM
#22

Alltså, jag har inga tider att passa under dagarna så jag sover tills jag vaknar av mig själv. Alternativt att maken väcker mig när han kommer hem klockan elva. Fast jag är nog rätt snabbt ur sängen även om jag kan vara lite småseg. Har ett uselt morgonhumör dessutom, och vaknar inte av larm överhuvudtaget. Jag sover djupt om jag väl somnar (Lider av extrem insomnia) vilket kan vara rätt dåligt då jag ofta har mardrömmar.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Upp till toppen
Annons: