Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2923 ggr
Onslow
2/11/16, 4:36 PM

(X) Självdestruktivt sexliv

Jag vet inte om detta är rätt forum, men ni får väl ta bort tråden i värsta fall. Varnar för känsligt inlägg. Jag är en tjej på 17, snart 18 år. Mina vänner har på senaste börjat ifrågasätta hur jag är med killar och sådär… Och jag har tagit en rejäl funderare nu själv. Och jag behöver lite råd. Jag förlorade oskulden när jag var 16 och ett halvt, så det är lite mer än ett och ett halvt år sen. Jag hade två långa förhållanden i rad då, det sista tog slut i september förra året. Sen dess har jag gått på något av en "rampage" - jag tycker själv inte att det är många, men jag har haft sex med en 15-20 pers eller något sånt. Har träffat en del av dem på Tinder. Alla utom två har varit över 20, ofta runt 22-23. Två stycken har varit över 40… Grejen är att jag ber dem behandla mig illa när vi har sex. Jag blir aldrig upphetsad om de inte slår mig på ett eller annat sätt, stryper mig, behandlar mig nedervärderande etc… De flesta av dem har behandlat mig illa även utanför sovrummet. Mina vänner har gått från att se detta som min "galna singelperiod" till att bli allvarligt oroliga över mina "äventyr". De vet alltid när jag träffat någon ny, för jag har alltid blåmärken och strypmärken och sånt. Jag har alltid tänkt att jag bara är lite kinky, men då borde jag väl klara av att ha sex utan att bli behandlad illa? Jag gör liksom inte det. Jag har också alltid tänkt på mig själv som en stark person med bra självkänsla, men mina vänner har börjat kommentera på det med… Jag liksom struntar i vad som händer med mig. Just nu träffar jag fler och fler killar, ofta 1-2 stabila kks i veckan och ofta 1-2 nya killar också. Alltid samma sak. Att ha mycket sex är en grej, men nu när jag funderar på det känns det lite… självdestruktivt? Jag har haft problem med självskadande förut, men det var länge sen. Jag slutade cutta och gick över till att röka och dricka istället, har sex blivit en del av det nu? Känner verkligen att jag inte klarar av att leva utan sex. Råd mottages med tacksamhet.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Sagolikt
2/11/16, 4:55 PM
#1

Det låter ju onekligen självdestruktivt. Jag vet inte så mycket om att självskada just genom sex men vid andra former av självskadande brukar det ju handla om att lära sig hitta andra sätt att hantera och hindra sin ångest och självförakt.

Du har ju insikt i någonting kring ditt beteende och det är ju ett bra steg. Jag skulle säga att det är okej att ha kinky sex men inte att utnyttjas av främlingar som behandlar en dåligt, våldsamt och inte bryr sig om en. Snälla, var rädd om dig! Det finns så mycket dårar där ute.

Jag vet inte exakt vart du borde vända dig för att bolla det här med en professionell men jag skulle provat med ungdomsmottagningen.

Hoseok
2/11/16, 6:34 PM
#2

Det är ingen annan än du själv som kan avgöra om ditt sexliv är hälsosamt eller inte. Jag tycker faktiskt inte du ska ta för mycket råd från främlingar om detta. För du kommer höra samma sak om och om igen. Att det du gör är fel, eftersom de själva inte förstår att det faktiskt finns människor som lever som dig och mår bra. Folk vägrar inse att man kan vilja bli skadad och ändå leva hälsosamt och må bra som person.

Men eftersom du ifrågasätter det så får det ju dig uppenbarligen att må dåligt.

Frågan är: Ifrågasätter du dig själv för att du själv tror att du kan skada dig, eller ifrågasätter du dig uteslutande för att dina vänner påpekar att det du gör är fel? 

För det du gör är i teorin inte fel. Det är helt okej att vilja ha våldsamt sex så länge båda parterna är med på det och visar respekt för varandra. Kolla in BDSM-kulturen, till exempel. Det handlar om kontroll, främst från den som är undergiven. För det är det som gäller inom BDSM. Det är den som är undergiven som har kontrollen.

Sen vill jag självklart förstärka det #1 säger med att man ska vara försiktig. Det finns folk man kan möta för casual sex som inte kan visa respekt alls. Att ha KK är bra, för då känner man personen någorlunda.

Tuttifrutt
2/11/16, 8:42 PM
#3

Tror ingen av oss tonåringar på nätet kan ge så bra råd. Jag tycker att du ska prata med en kurator på ungdomsmottagningen om dina idéer kring detta och be om råd. Ta hand om dig <3

Upp till toppen
Annons: