Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1227 ggr
Scorpio97
2/14/16, 8:05 PM

Väga sig hos skolsyster

Upptäckte precis att vår våg har gått sönder och jag har inte möjlighet att skaffa en ny (min mamma blir lätt orolig när jag pratar om vikt, och ber jag henne köpa en ny våg eller köper en själv kommer det bli diskussion). Jag är överviktig, men tycker det är krångligt att mäta med måttband samtidigt som jag behöver ha siffror för att se att det går åt rätt håll.

Därför tänkte jag om det går att väga sig hos skolsystern, typ en gång i månaden. Går det utan att hon skriver ner (eller helst ens får veta) min vikt? Tror ni hon kommer försöka få mig att komma och prata om vikt/kost/hälsa, eller acceptera att jag bara vill väga mig och sköta resten själv?

Förstår såklart att ni inte kan veta hur just min skolsyster är, men ni kanske har erfarenhet av andra och kan säga hur ni tror att det kommer bli. Vi fick nämligen ny skolsyster i höstas och jag har inte träffat henne än, så jag vet inte alls hur hon är.


//Jessie

Annons:
Mysan_
2/14/16, 8:08 PM
#1

Ja det tror jag nog borde gå bra. Du kanske kan fråga? När vi gjorde hälsokontroller behövde inte vi väga oss om vi inte ville, men om vi gjorde det brukade hon skriva upp, men om man säger att man inte vill det tycker jag i alla fall att det borde gå bra.

Frosstis
2/14/16, 8:12 PM
#2

Ja klart det går, man kan gå när som helst och väga/mäta sig hos de skolsystrar jag haft iaf utan att de skriver upp. Gå dit och ba "Jag vill bara väga mig:))" och sen gå

Scorpio97
2/14/16, 8:18 PM
#3

Vi var tvungna att väga oss när vi gjorde hälskontroll i ettan och då skrev hon upp. Samt att vuxna alltid verkar vilja få mig att prata med någon så fort jag säger att jag vill gå ner i vikt (exempelvis barnmorskan på UM). Så det var därför jag blev lite osäker (: 

Men då ska jag försöka gå dit imorgon om jag hinner.


//Jessie

Frosstis
2/14/16, 8:21 PM
#4

Jag behövde inte väga eller mäta mig om jag inte ville när jag hade hälsokoll i ettan, vilket var första gången i hela mitt liv. 

Du behöver ju inte säga att du vill gå ner i vikt, bara att du vill veta vad du väger.

Förresten, har du inte lov? ^^

Scorpio97
2/14/16, 8:27 PM
#5

Antar att det är olika regler på olika skolor. Vi fick även väga oss på idrotten (och då fick vi gå till vågen i små grupper, så man såg ju vad alla andra vägde också, vilket jag tyckte var lite dåligt).

Det känns som att hon kommer anta att jag vill gå ner, även om jag inte säger det. Så jag tror inte det gör någon skillnad faktiskt.

Är det sportlov du tänker på? Vi har det vecka 10, så det är ett tag kvar för mig (:


//Jessie

Frosstis
2/14/16, 8:31 PM
#6

Men usch, jag hade haft så mkt ångest om alla skulle se vad jag vägde, bara mitt squad som vet det och min mentor (pga skidresa).

Ah okej

Ja haha ^^Aha jag har det nu heh

Annons:
Upp till toppen
Annons: