Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 1304 ggr
[Stockholmsbruden]
2/15/16, 3:25 PM

Hjälp!

Jag har sprutfobi och ska snart dra ut en tand, de kommer behöva ta en spruta inmin mun och jag för panik :( har nån några tips förutom att slappna av och sånt. Snälla hjälp:(

Annons:
Scorpio97
2/15/16, 3:36 PM
#1

Tala om för tandläkaren att du har fobi och hur du vill att tandläkaren ska göra (vill du veta exakt hur allt kommer gå till, eller kanske inte veta något alls?). Dom brukar ha förståelse och kan då försöka underlätta för dig så mycket som möjligt. 

Du kan ju även kolla om du kan få någon annan bedövning/narkos. Min kusin har blivit sövd när hon har dragit ut tänder, eftersom hon får sån panik att dte inte går annars.


//Jessie

Hoseok
2/15/16, 4:25 PM
#2

Du kan få narkos. Men då krävs det oftast att man bokar i tid och berättar att man vill ha narkos i tid. När jag drog ut min visdomstand fick jag flytande medel som var lugnande. När jag fick det så kände jag inget. Men när jag satte mig i stolen och blundade så var allt som en drömvärld. Somnade nästan. Gjorde sim de sa (öppna munnen mer , luta huvudet åt höger) men allt var som en dröm verkligen. Så det finns saker du kan få. Är du pissrädd så är narkos möjligt men som sagt så måste man säga till om det innan. Ni kanske kan boka om .

Tuttifrutt
2/16/16, 10:31 AM
#3

Oavsett narkos eller inte måste du berätta för tandläkaren så fort som möjligt i förväg att du är väldigt rädd. De har varit med om det innan och har antagligen förslag på hur ni kan lösa det. Lycka till!

[Nirvana-music]
2/16/16, 3:45 PM
#4

Jag brukar blunda och nypa mig själv i armen, bara för att det kan vara obehagligt ibland med sprutan i munnen.

Upp till toppen
Annons: