Annons:
Etikettövrigt
Läst 1527 ggr
Ridtravartjej
2/18/16, 5:29 PM

Kedjetäcke?

Idag så va jag till vuxenpsykiatrin och prata med en tjej och så kom vi in på sömnproblem och jag berätta att jag kan ha svårt att somna och vaknar ibland på nätterna. Sa att jag hade fått insomningsmedicin utskrivet osv. Då fråga hon om jag hade testat kedjetäcke eller bolltäcke någon gång och de har jag inte gjort. Fick prova ligga i en säng och känna dom olika tyngderna på täckena med kedjor i och bestämde mig för att beställa ett på 8kg. 

Nu till min fråga. Använder någon här sånt täcke? Hur länge har ni använt de och funkar de som utlovat? :)

Annons:
Vixxen
2/18/16, 5:34 PM
#1

Vet de som använder dem och för dem fungerar det perfekt!

Elinmatsdotter
2/19/16, 5:34 AM
#2

Jag älskar både boll och kedjetäcke så fort jag har tillgång brukar jag sno ett och mysa med. Min plan är att sy ett eget kedjetäcke ( jag får tyvärr inte utskrivet det på recept eller hjälpmedel)

[Kakan23]
2/19/16, 1:20 PM
#3

Jag har använt det när jag ej var tsm med min sambo som får mig att somna :). Det funkade super ett tag men så tog ryggen mer stryk pga svank som gör ont pga lite kort ben. Men nu kör jag med öronproppar o sambo som omfamnar mig eller bara känna doften av min gubbe funkar med.

Magrat
2/20/16, 5:23 PM
#4

Är det någon som vet vad som krävs för att man ska få kedjetäcke utskrivet? Har gått med insomningstabletter i tio (!) år nu, och det känns ju inte helt optimalt, tänkte att det kanske fungerade bättre med kedje/bolltäcke. Har extremt svår insomnia plus mardrömmar.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[RC1393]
2/20/16, 5:34 PM
#5

#4 Mamma pratade bara med folket på habben så ordnade hon ett åt min syster som har svårt att sova p.g.a. sin asperger, verkade inte vara några särskilda krav. Min morbrors fru som jobbar på rehab föreslog täcket, mamma frågade om det på habben och så tyckte de att syrran fick testa om det fungerade.

Magrat
2/20/16, 9:31 PM
#6

#5 Aldrig hört talas om någon som har haft svårt att sova på grund av Asperger, svägerskan har det. Men det är ju jättebra om det fungerar för henne. Vet du om man måste ha kontakt med habilitering för att få det? Jag har ju bara kontakt med psykiatrin, har PTSD och Dissociativ störning UNS som främsta problem om det spelar in.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
[RC1393]
2/20/16, 9:43 PM
#7

#6 Indirekta problem. Jobbigt med den stress hon upplevde p.g.a. sin asperger av att gå i vanlig skola i en normalstor klass utan möjlighet att gå undan, vilket ledde till sömnproblem. 

Jag vet faktiskt inte, personligen skulle jag tycka att psykiatrin skulle räcka, men jag vet som sagt inte hur systemet ser ut.

Ridtravartjej
2/22/16, 3:30 PM
#8

#6 jag får mitt från vuxenpsykiatrin så tror de räcker :)

Upp till toppen
Annons: