Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 878 ggr
Djuralex
2016-02-19 21:14

Flörta med "nörd'?

Hejsan allihopa! Så, just nu är jag med i en typ scienceklubb (våran skola tvingar oss att vara med i en klubb). Jag går i första året på gymnasiet och det är en kille i andra året som också är med i den "klubben". Så för några veckor sedan började jag prata med honom på lektionen och jag tyckte bara att han verkar vara en sån schysst kille, vääldigt stereotypisk nörd haha. Fick typ en mini-crush på honom redan då så jag friendrequestade honom på FB hahah. I tisdags var jag tvungen och gå runt och intervjua folk för ett projekt i skolan och då såg jag honom sitta ensam vid en dator i korridoren så jag gick fram till honom och frågade om jag kunde intervjua honom. Det slutade med att vi satt och pratade i typ +30 minuter och det var bara så nice. Sen i onsdags fortsatte jag att intervjua folk, så jag gick och satte mig med en grupp random äldre personer på skolan. Fick ögonkontakt med honom plus att jag såg att när jag gick förbi honom (efter jag precis lämnat gruppen) tittade han upp till där jag hade suttit förut och sen sjuukt snabbt ner i boken (jag troooor att det var för att han insåg att jag precis gick förbi honom). Vettefan alltså. "Betyder" det något eller överreagerar jag bara? Alltså jag vill ju så gärna typ fortsätta prata med honom och lära känna honom bättre. Det är bara ganska svårt för 1:jag har inga klasser med honom förutom scienceklubben 2: det känns som att jag har tagit typ sjukt mycket initiativ eftersom det var jag som friendade honom + började prata med honom pga intervjuen och jag vill inte verka stalkerish. But then again, jag var väääldigt blyg och mobbad på min förra skola (det var därför jag bytte) och nu är det ganska annorlunda. Har många kompisar i scienceklubben som jag alltid pratar mycket med och vill inte att han ska känna att han inte kan nå mig pga detta. Vet inte riktigt vad jag ska göra, så tänka fråga här hahah. Tack!!

Annons:
[Kattägd]
2016-02-19 21:26
#1

Åh, jag shippar er!😍Nej men på riktigt, tycker det låter jättemysigt så du kan gott fortsätta ta initiativ. Vem vet, han kanske har svårt för att ta initiativ själv och behöver lite hjälp på traven? Vinna eller försvinna, antingen blir det något av det eller inte. Så tänker jag.😉

[Lindis123]
2016-02-20 10:56
#2

Du måste ju berätta hur det går för er!!Tror samma sak som #1 fortsätt prata med honom,det kan inte skada.

Upp till toppen
Annons: