Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1696 ggr
RoboticLife
2/20/16, 5:24 PM

anime & tecknade serier

har ni några tips på bra anime eller/och tecknade serier?:)

Har inget att titta på just nu men jag kan rekommendera några av mina favoriter:

Death Parade

Death Note

Mirai Nikki

Gravity Falls

Annons:
ilenna90
2/20/16, 5:25 PM
#1

free! är superbra :D 
älskade no.6 också även om den är sorglig

Hogwarts
2/20/16, 5:28 PM
#2

adventure time

we bare bears

steven universe

attack on titan

fairy tail

[masken123]
2/20/16, 6:23 PM
#3

Avatar, The Last airbender alltså!

[RC1393]
2/20/16, 10:14 PM
#4

Arslan Senki (The heroic legend of Arslan) Baserad på en persisk legend om en ung prins som måste rädda sitt rike Pars undan fienderiket Lustania. 
Boku dake ga inai machi (Erased) En man närmare trettio har en speciell förmåga som kan skicka honom tillbaka i tiden för att förhindra farliga händelser. En dag skickas han tillbaka 18 år i tiden, för att rädda en klasskamrat som mördades när de var små. 
K- En ung kille anklagas för ett mord han inte begått. Undan för undan inser han att ingen minns honom och han dras in i en komplicerad värld av kungar där han måste bevisa sin oskuld genom att hitta den riktiga mördaren.
Kiseijuu (Parasyte)- Världen invaderas av parasiter från rymden. De har som mål att ta kontroll över människors kroppar genom att äta upp deras huvuden, men en parasit misslyckas och lyckas bara ta över en tonårspojkes högra hand och de måste nu lära sig att leva tillsammans, värd och parasit. 
Noragami- Guden Yato hamnar i en situation där han måste hjälpa en människoflicka, fast han försöker mest, på de minst framgångsrika sätt,  uppnå sin egen gamla önskan om att bli en erkänd gud med ett eget tempel. 
Wolf's Rain- Världen kommer till sitt slut och endast vargarna, som tros varit utdöda i 200 år, kan hitta vägen till Paradiset. En beslutsam varg inspirerar andra till att följa honom för att hitta Paradiset.

catcult
2/22/16, 1:47 AM
#5

Chobits! Enda animeserien som jag verkligen gillar.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[ElinTjej]
4/9/16, 11:56 AM
#6

Älskar alla dem serierna du skrev #0 \(°•°)/ Jag vill rekommendera Higurashi till den som gillar skräck. Om man inte gillar skräck borde man däremot kolla in Danshi koukousei no nichijou! Sjukt rolig serie :D

Annons:
[masken123]
4/9/16, 3:26 PM
#7

Fullmetal Alchemist, Adventure time och Over the garden wall! Fullmetal Alchemist är anime och de andra två är knäppa men bra serier! 😀

nottheonly
4/9/16, 5:36 PM
#8

Har faktiskt inte sett så mycket Anime, men plöjde The Seven Deadly Sins på netflix för ett tag sen och blev lite frälst! så bra. Så rekommenderar den verkligen!

hund_katt
4/9/16, 6:39 PM
#9

ghost hunt är riktigt bra! dom har verkligen lyckats att få den där magpirriga känslan, och var ett par gånger jag hoppade till. gillar man mysterium, lite skräck/spöken så är den perfekt! rekommenderar starkt!

Noragami är riktigt bra! spännande och rolig. har sett den flera gånger och läst mangan två gånger. rekommenderar starkt!

tokyo ghoul, en klassiker. en sån där "must see". spännande, action. den berörde mig så nu börjar jag nästan gråta varje gång jag ser en bild om serien!

fairy tail, orkar man plöja igenom.. vad är det? 300 avsnitt ungefär? och gillar magi, action, komedi och älskar att sitta och shippa olika karaktärer med varandra så rekommenderar jag den starkt!

elfen lied, gillar man lite brutala scener, barnslighet och humor, samtidigt som vissa scener får en att gråta, så rekommenderar jag denna!

sword art online, klassiker. dom blir "in låsta" i ett riktigt coolt spel, där man inte använder någon kontroll utan man styr med "hjärnan" och måste klara hela spelet för att komma ut. romans, komedi, action och vissa sorgliga scener.

blue exorcist, också klassiker. komedi, action. gillar man demoner och sånt så är denna skitbra!

black butler, klassiker. att ha en demon som betjänt? och som gör vad som helst för dig, vem skulle säga nej? även om demonen såklart inte gör det gratis.. komedi, action, mysterium.

clannad och clannad after story. klassiker. romans och komedi.  och jag säger bara: var redo på att gråta floder!!

toradora, komedi och romans. en kille som är besatt i att städa, och allt måste se ordentligt ut, tar hand om en tjej med kort stubin som inte har någon ordning i livet.

another, skräck och mysterium. efter att ha sett denna finns en risk att du kommer vara rädd för det ena och det andra, bland annat trappor, vatten och paraplyn.

akatsuki no yona, riktigt rolig romans, komedi, äventyr. personligheterna mellan karaktärerna varierar riktigt mycket, vilket gör att den blir riktigt rolig! skrattet tar aldrig slut! rekommenderar starkt!

akagami no shirayukihime. romans, komedi, äventyr. rekommenderar den starkt!

ouran highschool host club. denna är riktigt rolig!! en tjej som klär ut sig till kille och är med i en klubb som är till för att göra alla tjejer glada. romans, komedi. inget jättespännande som händer, men den är riktigt rolig och värd att se!

assassination classroom. alla elevers drömmar blir verklighet: de blir tillsagda att döda deras lärare. läraren är ingen mänsklig varelse och har omänsklig snabbhet. han har lovat att på ett visst datum förstöra hela jorden, om klassen inte lyckas döda honom innan dess. samtidigt är det elevernas allra bästa lärare som dom haft. komedi, action.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[KelseyKomatsu]
4/10/16, 4:53 PM
#10

NANA (anime)

Sailor Moon 

Dragon Ball

Fruits Basket

Clannad

Finns jättemånga bra med det är dem som jag kommer på just nu :)

[masken123]
4/10/16, 9:23 PM
#11

#10 Åh, ja dragonball! 😀

ipopuma
4/11/16, 12:34 PM
#12

Attack on Titan: så jädra bra serie lite blodig och vissa ställen på lite rå

hunter x hunter: Också lite blodig mer magi och krafter här. Men en sjukt bra story och vilka karaktärer!!!!

Fruits Basket: En väldigt fin och djup serie.

Upp till toppen
Annons: