Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1962 ggr
lisa98
2/21/16, 10:11 AM

Nippelpiercing

Hej, så för några veckor sen började jag och några kompisar snacka om nippelpiercings. Jag har alltid tyckt att det är väldigt sexigt men har aldrig riktigt tänkt på att göra det förens vi började prata om det. Det är ju fler och fler som gör det. Så jag tog kontakt med en piercaren som jag vet är bra och pålitlig. Jag ska göra det i helgen i båda brösten och jag är jätte taggad. Vet att det kmr bli skit snyggt och kommer känna mig sexig av att bara veta att jag har dem. Jag har innan bara tagit hål i öronen och i näsvingen. Örat kände jag inte och näsan kändes men inget mer med det. Jag har läst och vissa säger att det är lugnt och vissa säger att det gör otroligt ont men alla säger ju att de var värt det ( förutom de som har blivit infekterade osv). Så jag undrar om det är någon här som har piercat nippel eller bara kan antingen lugna mig eller få mig att inse att detta kommer göra ont. Eller bara kan ge mig råd om hur jag ska förbereda mig eller hur jag ska tänka för att inte vara så nervös när jag väl är där. Just nu är jag bara taggad och väldigt lugn men mina kompisar säger ju att det kommer göra skit ont och att jag typ är galen. Jag är sån som person att jag inte tänker så mycket på vad jag själv gör. Får jag en idé som jag vill göra då gör jag det helst och snabbt för annars blir det ju kanske aldrig av och jag vet att jag kommer ångra det. Så alla som gjort denna piercing kan gärna skriva hur deras upplevelse var:)

Annons:
Hoseok
2/21/16, 10:45 AM
#1

" Det är ju fler och fler som gör det."
Det skulle jag inte påstå att det är. Jag upplever att fler gjorde bröstvårtepiercingar för 10 år sedan än nu, men nu har jag ju ingen statistik på det. Det var jätteinne när jag var yngre.

Måste bara fråga, hur gammal är du? För om du är under 18 så är inte piercaren du går till "bra och pålitlig", hur duktig hen än är. En seriös piercare piercar nämligen inte barn, så simpelt är det. Men om du nu är över 18 så är det ju ingen fara.

Det lär göra ont. Men det gör oftast inte så ont som man tror att det gör. Det är 90% av fallen jobbigare innan man sätter i nålen och efter man satt i nålen (läkningen) än själva håltagar-processen. Försök komma ihåg det, att det oftast inte är så illa som man tror. Sen har ju alla olika smärtgränser.

Jojaton
2/21/16, 11:09 AM
#2

Har inte själv, men en klasskompis på gymnasiet gjorde och hon sa att det gjorde ont under läkningsprocessen. Hon var öm i hela brösten och det var obehagligt att ha bh. Har också en nära vän som hade nippelpiercing för några år sen, men hans blev infekterad så han fick ta ut den. Vet inte hur han hade det under läkningsprocessen (som jag antar är mycket värre än själva håltagningsprocessen)

Johanna - Instagram

lisa98
2/21/16, 1:54 PM
#3

#1 Jag upplever det så iaf eller uaf att det börjar bli mer nu pga av att olika kändisar gör det samt folk i min omgivning sen om det är statiskt rätt är väldigt ointressant enligt mig, var bara något jag tänkte. Jag är myndig, alltså 18 så att piercaren är bra och pålitlig är något jag står för. Tack för ditt svar. #2 Tack, ja jag är lite rädd för att det kommer bli en infektion eller att något ska gå fel men jag vill ju göra den så man får ju bara hoppas:) Att det kmr va ömt osv vet jag men det kmr förhoppningsvis vara värt det:)

[Devya]
2/21/16, 2:43 PM
#4

Jag tänkte på att en gång skaffa men sen då jag började läsa om folks erfarenheter så ändrade jag mig ganska illa kvickt. Det verkar vara mer som en regel än ett undantag att få infektion och det är inget jag vill utsätta mig för. 

Jag hoppas dock att du slipper det!

Magrat
2/21/16, 2:46 PM
#5

Har haft mina i fem år och upplevde inga problem efter att jag tog dem. Den ena gick helt smärtfritt, den andra gjorde ondare, men jag vet inte om det var för att jag var inställd på att det inte gjorde så väldigt ont. Ömmade några veckor efter att jag tog dem, och de var väl inte läkta förrän typ tre månader efter att jag tog dem. Men helt klart värt det, jag skulle lätt göra om dem om det skulle krävas.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

lisa98
2/21/16, 3:29 PM
#6

Jo jag har ju läst om många som har gått fel och att det lätt blir infektion men de flesta jag känner som har som jag läst om har det gått väldigt bra för så vill ändå ta dem:) Kommer ångra mig om jag inte gör det men vill samtidigt inte vara inställd på att det kommer va helt smärtfritt och lugnt. Läste om en som hade tagit och sen fastnat med den i tröjan o slitit av hela nippeln, är det möjligt? Eller ör det bara någon skräckhistoria

Annons:
[Devya]
2/21/16, 3:40 PM
#7

#6 Nå, min brorsa lyckades få sin ögonbrynspiercing avsliten då han skulle dra av sig sin tröja. En stor skinnbit lyckades fara i samma veva. Så därför låter det ju inte så otroligt om detsamma skulle hända med nipplepiercing.

fuzzie
2/21/16, 10:33 PM
#8

Jag har i båda mina nippels och jag är supernöjd med dem. Det gjorde inte så ont att ta dem, det stack bara till och sen var det över. Jag var försiktig med att använda bh den första veckan men sen gick det hur bra som helst att använda bh och särskilt mycket gillade jag att ha träningsbh under läktiden. Jag har råkat fastna i mina nippelpiercingar flera gånger då stavarna var lite för långa och inte har jag lyckats slita av mig någon nippel för det… ;)

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

lisa98
2/22/16, 8:35 AM
#9

#8 Kan man välja så man går korta stavar? Tack för svaret blir mer och mer taggad att göra dem och det är ju jätte fint:) Jag tänkte köpa bh:ar utan bygel som man i storsett ser igenom att ha under läkningstiden osv elr är det bästa att bara gå utan bh?

Carrosh
2/22/16, 4:19 PM
#10

Du får inte korta stavar till en början, det måste finnas plats för både svullnad och tvättning. Bättre att vara extra försiktig, använda löst sittande kläder och underkläder som inte skaver emot eller som du inte fastnar i.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

powerade
2/23/16, 8:15 PM
#11

När ska du göra det?! Ska också göra mina i helgen, är nervös som attan!! Är man föraiktigt tror jag inte man kommer söita sönder nippel. Tänk på navelpiercingar och öronen..:p

lisa98
2/25/16, 6:20 PM
#12

#10 Okej, men får göra så helt enkelt. Ska köpa några bh:ar i helgen som inte kommer fastna i dem och som inte har byglar osv för vill att det ska va löst och bekvämt:)

lisa98
2/25/16, 6:21 PM
#13

#11

Jag ska göra på söndag, när ska du göra ? :)

Annons:
powerade
2/25/16, 8:35 PM
#14

På lördag:o är asnervös.. xD hela grejee att måsta ta av å visa brösten är väl de hemskaste:p

lisa98
2/25/16, 9:04 PM
#15

Jag med men det kommer ju bli jätte fint! Aa jo mina kompisar ska med och de kommer också se mina bröst, men det spelar väl ingen roll alla har väl sätt bröst haha

lisa98
2/26/16, 3:06 PM
#16

#14 Berätta gärna hur det gick för dig och hur det kändes osv!:)

powerade
2/26/16, 5:32 PM
#17

Jag gör det, om ja inte bangar ur, visa tuttarna är de värsta jag vet:o

powerade
2/27/16, 5:58 PM
#18

Nu är de gjort, SÅ SKÖNT! Gick att stå ut smärtan! Gjorde typ mitt emellan ont. När han stack mig spändes armen och magen xD Gjorde båda 2 så så farligt var de inte:D

lisa98
2/27/16, 6:16 PM
#19

Men ååh vad kul blir jätte taggad nu!! Gud vad kul:))

powerade
2/29/16, 5:57 AM
#20

Hur känns de?:D hur kändes det?:)

Annons:
lisa98
2/29/16, 1:06 PM
#21

Gjorde ju också båda och de gjorde ju ont men de va så värt! Jag är knappt öm och känner knappt nånting så är så himla glad att jag gjorde!:))

Upp till toppen
Annons: