Kropp och själ

hårig

2016-02-22 08:33 #0 av: ipopuma

Har hår på överläppen är tjej. Är det normalt? Hur får man bort det?

Anmäl
2016-02-22 08:38 #1 av: lisa98

Det är normalt och alla har det mer eller mindre. Vissa syns det mer på beroende på färgen på håret osv. Jag vaxar bort det med veet, de har speciella vaxremsor för det. Första gången gjorde jag fel och det gjorde ont och jag fick ett stort sår som va kvar ett bra tag men nu är det hur lätt som helst och gör knappt ont. Har blivit en vana. Sen kan man strunta i det och låta det va. Människan är hårig och ska ha hår, men jag förstår om det stör dig:)

Anmäl
2016-02-22 10:18 #2 av: ipopuma

Tack för hjälpen

Anmäl
2016-02-22 11:04 #3 av: [Nirvana-music]

Jag är mörkhårig och vilket resulterar i att håret syns mer, dock inte extremt mycket, då måste man ställa sig väldigt nära. 

Men jag har någon slags "nojja" så jag rakar alltid mig i ansiktet samtidigt som jag rakar armhålorna :-S

Anmäl
2016-02-22 13:42 #4 av: kae

Jag har ljusa hår men rakar ansiktet för tycker sminket ser snyggare ut

Anmäl
2016-02-22 17:50 #5 av: Lollo 97

Har mörka hår på min överläpp. Stör mig något på det, men har inte orken att ta bort det, tycker det är drygt när det kommer tillbaka i alla fall.

Sen är det ju normalt med hår, vissa har mindre och andra mer :) (Jag tillhör de håriga Galen)

Anmäl
2016-02-23 20:54 #6 av: catcult

Det är helt normalt. Jag har ett envist tjockt svart hårstrå på hakan som verkar växa i rekordfart. Noppar bort det så fort jag får syn på det! Vet att många tjejer rakar ansiktet, men jag föredrar att noppa bort de hårstrån som syns.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.