Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 2348 ggr
ipopuma
2016-02-22 08:33

hårig

Har hår på överläppen är tjej. Är det normalt? Hur får man bort det?

Annons:
lisa98
2016-02-22 08:38
#1

Det är normalt och alla har det mer eller mindre. Vissa syns det mer på beroende på färgen på håret osv. Jag vaxar bort det med veet, de har speciella vaxremsor för det. Första gången gjorde jag fel och det gjorde ont och jag fick ett stort sår som va kvar ett bra tag men nu är det hur lätt som helst och gör knappt ont. Har blivit en vana. Sen kan man strunta i det och låta det va. Människan är hårig och ska ha hår, men jag förstår om det stör dig:)

ipopuma
2016-02-22 10:18
#2

Tack för hjälpen

[Nirvana-music]
2016-02-22 11:04
#3

Jag är mörkhårig och vilket resulterar i att håret syns mer, dock inte extremt mycket, då måste man ställa sig väldigt nära. 

Men jag har någon slags "nojja" så jag rakar alltid mig i ansiktet samtidigt som jag rakar armhålorna :-S

kae
2016-02-22 13:42
#4

Jag har ljusa hår men rakar ansiktet för tycker sminket ser snyggare ut

[Lollo 97]
2016-02-22 17:50
#5

Har mörka hår på min överläpp. Stör mig något på det, men har inte orken att ta bort det, tycker det är drygt när det kommer tillbaka i alla fall.

Sen är det ju normalt med hår, vissa har mindre och andra mer :) (Jag tillhör de håriga 🤪)

catcult
2016-02-23 20:54
#6

Det är helt normalt. Jag har ett envist tjockt svart hårstrå på hakan som verkar växa i rekordfart. Noppar bort det så fort jag får syn på det! Vet att många tjejer rakar ansiktet, men jag föredrar att noppa bort de hårstrån som syns.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Annons:
IceTee
2016-02-24 14:56
#7

Lätt behåring har nog alla (som inte tar bort det), mjuka fjun liksom. 
Lite grövre behåring är inte heller ovanligt eller konstigt.
Enstaka skäggstrån kan man få av stress och där kanske man ska se över stressen, men håren är inte konstiga.
Har man däremot en väldigt rik skäggväxt som nästan kan likna den hos en biologisk mans så kan det vara värt att kolla upp så det inte är något fel med hormon-nivåerna i kroppen. Men då pratar vi en faktisk skäggväxt och inte mjuka eller enstaka strån

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: