Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 11232 ggr
lisa01
2016-02-22 16:40

Tips på vad man kan göra med kompisar!

Hej, jag är 14 år och när jag är med mina kompisar går vi oftast till Ica och köper godis och äter å typ pratar. Vi vill ju inte leka med Barbie, eller va ute i skogen å leka men har ni något tips på vad man kan göra med sina kompisar? Vad gör ni? Det känns som man hade roligare när man var liten.

Annons:
[RC1393]
2016-02-22 16:56
#1

Att det gör? Vi byggde alltid med lego, tror vi fortfarande gjorde det när vi var 14 år, jag och en kompis.

Jag och mina kompisar brukar nu för tiden ha filmkvällar, vi brukar också fara ut och äta middag tillsammans eller ta en fika. I och med att vi går på samma skola blir det dock oftast så att vi sitter tillsammans och pluggar samt visar varandra roliga videos när vi umgås. Vi "gör" egentligen inte så mycket, vi pratar bara mestadels. Spela kort var jag och en kompis hopplösa på när vi gick högstadiet.

Love Lejonhuvadekaniner
2016-02-22 20:23
#2

Vi pratar mest:) Men pratar om allt sen kan vi gå på stan, spela spel, va med djur som vi har, baka osv

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

[Horse24]
2016-02-22 20:48
#3

Då måste jag vara väldigt barnslig, då jag ska fylla 16 i år och är helt okej med att leka med Barbies eller vara ute i skogen ifall någon vill det haha! Men jag vet inte, kanske baka, (^som personen ovan föreslog^) spela spel, shoppa… ha en photoshoot tillsammans?

Men visst är det svårt att hitta på saker när man är äldre, förstår precis vad du menar. Jag gillar dock att prata, och kan göra det väldigt länge med personer jag känner, men alla är vi olika. 😊

Elsaharr
2016-02-22 23:21
#4

Prata, se serier :) Träffa nytt folk med kompisar är också kul. På sommaren brukar jag och mitt squad cykla runt i stan, bada, mysa på stranden.

Zingo ;D

lisa01
2016-02-23 10:26
#5

okej, tack för tipsen!

Djungelvrål.
2016-02-23 11:43
#6

Handlar mer om vad NI vill hitta på. Lek med barbie om ni vill, baka, rita tillsammans, ha filmkvällar, sätt er på ett fik och sitt och snacka i flera timmar, laga mat och sit och snacka, gå ut och gå, pyssla osvosvovs

Annons:
Javix
2016-02-23 17:53
#7

Bowla och kanske spela tevespel?


powerade
2016-02-23 20:20
#8

Tycker ockaå det är lätt att bara "hänga" men vi är ju nog gamla vi kan ta t.ex skotern och grilla nånstans ( dock hittar ingen) Sen så brukar dom få följa till stallet. Vi brukar spela olika spel ( kortspel å brädspel) Var och bowla med en. Gör vad ni vill, vad som helst. Far å bada. Gå på fik som #6 sa:)

catcult
2016-02-23 20:48
#9

När jag var tonåring brukade vi ofta gå till videobutiken och botanisera bland filmer i säkert en timma innan vi kom överens om vilka vi skulle hyra. Hela processen kan tyckas omständig nu när man har tillgång till bredband och en film endast är ett par knapptryck ifrån, men jag saknar faktiskt den tiden lite eftersom det var skitkul att gå igenom alla filmer rad för rad och det ledde till en hel del roliga diskussioner.

Gå på bio är en annan rolig aktivitet som funkar även i nutid. 😃 

Jag och mina vänner brukade också roa oss med att gå runt på kyrkogårdar och röka medan vi berättade spökhistorier och försökte skrämma upp varandra, leta efter gamla gravstenar som såg coola och läskiga ut…

Vi gick också till biblioteken och letade efter obskyra böcker om satanism, häxkonst och Wicca. Minns att vi också gick runt bland diverse bokaffärer och frågade efter "The Satanic Bible", tyvärr utan framgång (men det var roligt att se expediternas förfärade miner!). Utförde diverse ritualer. Lekte anden i glaset.

Spela datorspel ihop är ju alltid kul! Det gör jag än idag, det blir man aldrig för gammal för.

Ni kan också sminka er ihop eller sminka varandra, det ger utlopp för kreativitet och är roligt!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

hahael
2016-02-24 23:19
#10

Vi pratar och pratar och pratar lite till. Sen hittar vi på massor med olika saker men nästan alla saker vi hittar på gör vi för att få utrymme att prata. 
Fika, äta brunch/middag med varandra, shoppa, "fixar" oss med varandra innan fest och ibland bara umgås man och pratar haha.

Klart att laxen ska ha en jolle

Upp till toppen
Annons: