Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 1191 ggr
Linneahorse12
2016-02-26 15:43

Vilken telefon?

Har nu haft min samsung galaxy s4 i två år, och det börjar bli dax att titta på en ny. Vilka telefoner rekommenderar ni? Funderar på Samsung galaxy s6, eller prova iphone 6. Vilken är bäst enligt er? Funktionsmessigt osv? Öppen för andra förslag med :)

Annons:
catcult
2016-02-26 22:52
#1

Iphone 6S är en väldigt bra telefon och jag är supernöjd med min! Enormt apputbud, kameran är fantastisk och den är dessutom sjukt snygg - särskilt i roséguld. Se till att skaffa en med 64 gb minne, 16 gb räcker inte.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Katniss
2016-02-26 23:20
#2

Håller med #1, 6s är jättebra. Kameran, minnet (64 g) +övriga bra funktioner.. Har dock aldrig ägt en samsung så kan inte riktigt jämföra :)

R.I.P. Anton 💔

ljungensjenka
2016-02-27 01:22
#3

Slår ett slag för Sony haha :) Xperia Z5 är kanonbra. Är i princip som en iphone bara det att den är vattentät, mer hållbar och inte alls lika dyr ;) Man får mycket mer telefon för pengarna

Hoseok
2016-02-27 11:31
#4

Skulle aldrig rekomendera någon att köpa iPhone eftersom man kan få så mycket bättre telefoner för bokstavligt talat halva priset.. Men det är väl mitt hat till apple-produkter bara. 

Samsung galaxy skulle jag fortsatt på om jag var du! Den bästa telefonen jag ägt någonsin var min LG G2. Så kolla in lg g4.

17453daystoheaven
2016-02-28 08:23
#5

Kanske något.

 
/ ^\ Q /^ \

[masken123]
2016-02-28 09:23
#6

Jag har en Sony Xperia z3 Compact, och den är superbra, så då skulle jag rekommendera den nyaste sonyn.

Annons:
Mysan_
2016-02-28 10:25
#7

Samsung galaxy s5 och s6 tycker jag verkar bra! En s5 hade jag faktiskt tänkt köpa själv snart. Jag har en iPhone 4s, jag tycker inte iPhone är bra, i alla fall inte 4s. Min laggar väldigt mycket och det är något fel på utrymmet. Jag känner en som har en Samsung galaxy s6, den har väldigt bra kamera och hon är nöjd med den. Samsung brukar dessutom hålla bättre än iPhone om man skulle t.ex tappa den i golvet. Min iPhone har spruckit två gånger och fått en repa under dom snart 2 år jag haft den. Hade tidigare en Samsung i också 2 år, den sprack aldrig trots att jag hann tappa den fler gånger.

Kadoor
2016-02-28 15:06
#8

Jag har en iphone 6 och är inte alls nöjd med den tyvärr. Var nöjd typ första månaderna, sen insåg jag hur mycket den krånglar och hur dålig den egentligen är.
Har inget utrymme över huvudtaget, mitt lagrinsutrymme började bli fullt direkt i princip, och jag har inte särskilt många appar installerade.. Sedan fungerar det inte alls med iCloud. Finns inget utrymme där över huvud taget. Då är det bättre att lägga in bilder osv i datorn av det man vill ha kvar. Sen är det värt att nämna att när jag skulle byta telefon från min 4s till min 6 så kunde jag inte få över säkerhetskopian för att det var någonting med hur uppdaterad den  nya var osv. Itunes är inte särskilt bra tbh. 

Sen spricker de hur lätt som helst också som är nämnt tidigare. Så köp inte iPhonen! Den må vara fett populär och enkel att lära sig, men usch för funktionen. Mobilen började lagga sjuukt fort, klarar inte av kyla alls så den dör vid 30-50 procent, ibland aktiveras siri utan att man har hållit inne hemknappen, den är sjukt seg och så vidare. :/

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Scorpio97
2016-02-28 15:23
#9

Jag har haft en Samsung Galaxy s2:a, och har nu S5:an. Jag kommer utan tvekan fortsätta med Samsung. Har inte haft några större problem, och båda mobilerna är hela trots att dom har hamnat i golv några gånger (5:an har jag även tappat från lite högre höjd rakt ner på stengolv, och det var inte en enda skada på den).

Dom flesta i min klass/bekantskapskrets har iPhones och i princip alla har sprucken skärm efter bara någon månad, och jag har även hört ganska mycket dåligt om utrymmet och att den krånglar rent allmänt. Trots detta fortsätter dom köpa iPhones, så jag antar att dom har fördelar också. 

Så jag skulle inte ens överväga att köpa en iPhone framför en Samsung.


//Jessie

Alicia_svartur
2016-02-28 21:58
#10

Sony Xperia Z5!

smellcaramell
2016-02-29 00:30
#11

Jag klarar inte av android-telefoner, tycker iphones är mycket mer användarvänliga. Sedan är det klart att skärmen går sönder "lätt" och den är ju inte vattentät,  men å andra sidan så ska man ju varken tappa telefon så skärmen spricker eller stoppa den i duschen, och gör man det behöver den nog en grundlig genomgång hur som. 😎

Dock är det inte värt att köpa de äldre modellerna av någon mobil, då utvecklarna efter ett tag slutar uppdatera mjukvaran och då riskerar man att förlora funktionen/vissa appar, så ska man köpa mobil bör man satsa på den nyaste/näst nyaste modellen(om det är en ny modell som nyss kommit ut). Dessutom kan kontakterna förändras vilket för det svårt att få tag på t.ex. ny laddarsladd.

Hurvida telefonen håller i längden beror mest på hanteringen, tappar du telefonen i backen varje dag är det såklart att hårdvaran fungerar sämre och sämre och till slut kanske inte fungerar alls, vilket ger en seg/laggande telefon som kanske stänger appar av sig själv, "får" mindre minne o.s.v. Är man däremot rädd om sin kära telefon håller den ju såklart längre, och sedan beror det även på hur man använder den, sparar/raderar man mycket så blir minnet mindre och mindre med tiden, och en ungdom som sitter och knappar på mobilen konstant varje vaken timme har sällan en telefon som håller lika länge som en som bara ringer/svarar i telefon på sin mobil ;)

Sedan är det viktigt att satsa på rätt minne, då det inte går att uppgradera minnet i dagens telefoner och bland det värsta som finns är att behöva sitta och radera bilder för att minnet tagit slut i telefonen ;)

Mitt tips är att göra en plus- och minuslista mellan de olika telefonerna du fundera på och sedan avgöra vad som väger tyngst.

[Nirvana-music]
2016-02-29 11:24
#12

Har en Iphone 6S och jag tycker den är bra och gillar modellen.

Men för att vara ärlig finns det saker jag saknar med Samsung, t.ex. man kan inte ladda ner låtar gratis från datorn till Iphone, då måste man köpa dem från Itunes. 

Men på min Samsung gick det att ladda ner låtar från datorn och andra program som inte går på Iphone.

[Tuulikki]
2016-02-29 12:21
#13

Haft iPhone i olika modeller från 2010 fram till i november 2015, då jag gick över till android. Har en sony-telefon och gillar den.

Ser för- och nackdelar med båda, men jag trivs nog snäppet bättre med android. Även sambon (som älskar Apple) ska gå över till android (Samsung) nu när de släpper sin nya. Mamma gick över till android för några år sedan och säger också att hon aldrig kommer byta tillbaka.

Annons:
smellcaramell
2016-02-29 23:27
#14

#12 jag använder dock endast spotify nu, men när jag hade min första iphone så gick det iallafall att ladda över musik från dator till telefon (mp3 filer). Googlar du lite bör du hitta hur man gör, jag minns inte riktigt men har för mig att man importerar låtarna i itunes till telefonen och typ "sparar"(fast det heter något annat jag inte kommer på just nu).

Majaa12
2016-03-01 15:35
#15

Fattar inte hur alla lyckas spräcka skärmen på sina iphones. Har haft min i 1 och ett halv år nu (5s) och den har knappt en repa, använder nästan aldrig skydd heller. Har tappat den i både asfalt och stengolv. Tycker att iphone är mycket snyggare än alla andra mobiler. Nackdelen är väl det dåliga utrymmet…

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[Tuulikki]
2016-03-01 16:32
#16

#15 Har haft olika modeller av iPhone 2010-2015 och ingen av dem har spruckit eller gått sönder heller. Fattar inte heller hur alla lyckas🤔

Majaa12
2016-03-01 16:45
#17

#16 Nä, det måste vara vi som har fått oförstörbara mobiler eller nåt 😎

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

catcult
2016-03-01 18:45
#18

Min iphone 4S har åkt i golvet fler gånger än jag kan räkna och funkar felfritt än idag (även om jag inte äger den längre). Min bästa väns iphone 4S kastades i marken och på väggar med full kraft hundratals gånger innan den till sist gick sönder. 

Jag har även tappat min nya iphone 6S i golvet några gånger men den har som tur var klarat sig.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[Horse24]
2016-03-01 22:01
#19

Det enda jag saknar på min Samsung Galaxy S6 är de nya emojisarna som kommit till Iphone. De finns tyvärr inte på Samsung… :/. Men annars är det en riktigt bra mobil!

Elsaharr
2016-03-02 00:01
#20

Min IPhone 4S gick sönder direkt :O Första gången jag tappade den och bitar av skärmen lossnade.

Zingo ;D

Annons:
Upp till toppen
Annons: