Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1521 ggr
lisa01
2/28/16, 11:04 AM

tvätta ansiktet

Hej! Jag kan inte säga att jag har problem med finnar utan jag har pormaskar lite här och var och får finnar ibland här och där. Men jag vill ju ändå ha en bra tvätt som får bort alla bakterier och all smuts. Så har ni någon bra tvätt ni kan tipsa om? Gärna en ansiktsmask också! Jag tänker om det finns någon på body shop men det lär ju inte vara särskilt billigt. Men absolut, om man vill ha något bra får man väll kosta på sig lite. //14 årig tjej

Annons:
Carrosh
2/28/16, 11:14 AM
#1

Jag kan verkligen rekommendera tvättmjölk. Det är skonsamt mot huden och det finns många olika sorter att prova sig fram med. Lukta dig fram och prova. Man måste inte köpa det dyraste för att det ska funka, det går till och med att göra eget med filmjölk eller yoghurt. Det lättaste är just att prova sig fram, och prova under någon vecka eller två, det tar lite tid att se hur bra det funkar för just dig och din hy.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Prenova
2/28/16, 11:49 AM
#2

Jag skulle rekommendera att du först gör en hudanalys så att du vet vilken sorts hy du har - om du nu inte redan vet det. Detta går att göra gratis på flera apotek. Sedan kan du införskaffa dig produkter som är för just din hudtyp. Jag använder Apotekets egna hudvårdsserie, Aco, för torr hy. Det märket är inte allt för dyrt heller! Jag använder den här ansiktsmasken från body shop: http://www.thebodyshop.se/mobile/index.aspx#/product/C_SkinCare_ExfoliatorsMasks/32275m

lisa01
2/28/16, 12:00 PM
#3

okej, tack!

[134643]
2/28/16, 8:47 PM
#4

Jag säger som #2, först måste du veta vilken typ av hud du har. Själv har jag torr hud, märker det jättetydligt då huden blir stram eller till och med flagnar i ansiktet efter att jag tvättat med något som inte är för torr hud. Jag använder den rosa tuben/flaskan från neutrogena, den är som en kräm bara och torkar inte alls ut. Sen ääälskar jag bodyshops tea tree oil ansiktsmask. Den kan kännas stark men min hud känns helt underbar efter den, superbra om man skulle ha lite problem också ^^

Upp till toppen
Annons: