Annons:
Etikettövrigt
Läst 1837 ggr
Katarina97
2/29/16, 10:35 PM

Sommarjobb för 18åring

Jag behöver verkligen ett sommarjobb i sommar, både för att få pengar och få något att skriva i CVt. Går natur på gymnasiet, så inget yrkesförberedande som gör det lättare att få jobb. Min enda egentliga erfarenhet av jobb är 3 veckors sommarjobb på en förskola för två år sedan. Kan tänka mig i princip vilket jobb som helst förutom eventuellt Mc donalds eftersom jag inte tror jag skulle klara den stressen. 

Har svårt att hitta ett jobb där det inte krävs körkort, utbildning eller erfarenhet, men det är väldigt svårt. Jag brinner för barn och djur men kan tänka mig i princip vilket jobb som helst förutom eventuellt Mc donalds eftersom jag inte tror att jag skulle klara den stressen. 

Har någon några idéer på jobb jag kan söka?

Annons:
Aleya
2/29/16, 10:39 PM
#1

Vården

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

fridelfina
2/29/16, 10:43 PM
#2

Här kanske du kan hitta nåt: http://www.sommarjobb.se/jobb

 
 

Em_
2/29/16, 10:46 PM
#3

Städare, kolla med sjukhus mm.
Har sett att det söks ledare till olika läger och kollon nu. Inte så bra betalt, men bra erfarenhet och merit.


Elsaharr
2/29/16, 11:10 PM
#4

I min stad finns många jobberbjudanden på caféer och glasställen.

Zingo ;D

smellcaramell
2/29/16, 11:20 PM
#5

äldreboenden, förskolor och särskilda boenden söker nästan alltid vikarier, till mig ringde de i panik i april förra året och jag fick börja jobba i maj och jobbade nästintill heltid, blev inringd extra o.s.v.

Hoseok
2/29/16, 11:44 PM
#6

Kolla med kommunen. Vet inte vad åldersgränsen är i alla kommuner men vissa har till och med att man fyllt 18.

Annons:
Majaa12
3/1/16, 3:36 PM
#7

Hunddagis

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Kadoor
3/2/16, 9:37 PM
#8

I vår kommun så kan man söka sommarjobb via kommunen, man skriver in en ansökan och skickar in så får man svar ett par månader senare om man har blivit erbjuden en plats. Vet inte om det är så i alla kommuner dock, du kanske kan kolla upp det? I år vet jag att det är de som fyller -98, -99 samt -00 som får söka, men det kan väl vara olika. Är du 18 eller äldre så är det nog lätt för dig att söka själv dock, beroende på vart du söker då ofc.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[AnimeV4]
3/3/16, 3:31 PM
#9

Sälja jordgubbar? I Karlstad finns ett bostadsbolag som ger väldigt bra betalt för att rensa ogräs och dylikt. Eller som #8 säger kan du kanske söka via kommunen? Var ute i god tid oavsett!

Katarina97
3/3/16, 10:51 PM
#10

Tack för alla tips! 

Jag får inte söka genom kommunen iår, bara de som går i högstadiet och ettan som får söka i min kommun. 

Hittar faktiskt inga jobb inom vården eller förskolor som inte kräver utbildning. Tror det beror på att kommunen har hand om de flesta av de jobben och därför ger ut dem som ferie jobb. 

Sökte ett jobb jag hitta i länken i #2 och ska titta lite mer om jag hittar något av de andra förslagen :)

vendelay
3/3/16, 11:54 PM
#11

Ytterligare ett tips är ju faktiskt att praktisera ett par veckor med någonting som du tycker är kul. Det kan både ge dig en chans att faktiskt få ett riktigt sommarjobb året därpå eller åtminstone något att skriva på CV:et. Kan vara svårt att få jobb om en inte har någon erfarenhet men obetalda arbetare säger ju de flesta inte nej till.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: