Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 682 ggr
[Horse24]
2016-03-02 14:07

Arbetsprov Kungstensgymnasiet

Idag fick jag ett brev från Kungstensgymnasiet, det gymnasiet jag sökt till i första och tredje hand (Fotografi som första och Foto Språk som tredje). I brevet stod det att jag skulle på intervju på tisdag nästa vecka, och jag tyckte att det lät helt okej. Men sen vände jag på pappret och såg att det även är ett arbetsprov. Man ska redovisa ett antal bilder och berätta varför man valt dem och så vidare.

Problemet är att jag ofta har ångest, och speciellt vid muntliga presentationer. Jag avskyr att prata inför andra och vet nu inte vad jag ska göra. Jag vet att jag verkligen borde göra detta arbetsprov och, vem vet, det kanske går jättebra. Men nu börjar jag till och med undra om jag inte ska byta linje helt och hållet (när det finns chans att välja om).

Min ångest har blivit mycket värre på senaste tiden, och med tanke på att foto (och många andra linjer) innebär många muntliga presentationer, vet jag inte längre vilken linje jag ska välja. Det känns som att det inte finns mycket annat jag skulle vilja hålla på med heller.

Har ni några tips på hur man ska göra det lättare att prata/presentera inför andra får ni gärna skriva de här nedanför. För jag blir snart desperat.

Annons:
Hoseok
2016-03-02 14:19
#1

Jag har svårt för presentationer också. Även nu på universitetet. Undviker det så gott det går och gör hellre uppgifterna hemma i efterhand.

Jag tycker du ska börja med att skriva din presentation. Stå i spegeln och öva, se hur det känns. Gör presentationen i tid så du har så lång tid som möjligt på dig att öva. Sen fokusera på att ta dig dit.

Det är svårt för oftast måste man bara Våga ta sig dit och vara där, så brukar det gå hur bra som helst. Det är lättare sagt än gjort, men det är verkligheten.

[Horse24]
2016-03-05 22:47
#2

En liten uppdatering…

Min ångest är kvar, jag tror dock inte att den har blivit värre. Det är alltid bra. Jag är ändå lite taggad på det här när jag tänker efter. Nu när jag gjort klart själva bildserien, och framförallt gått igenom mycket av det jag ska säga, så känns det nästan helt lugnt. Jag menar, jag kommer ju också kunna ställa frågor, och då ser jag ifall det är rätt gymnasium för mig. Så ja, jag är supernervös, men innerst inne vet jag att det inte finns något att oroa sig för!

Hoseok
2016-03-05 23:39
#3

Styrkekramar till dig! Hoppas verkligen du tar dig dit i alla fall.

Upp till toppen
Annons: