Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1599 ggr
[gol199]
2016-03-03 16:29

August kobb m.m

Hej! Har efter efter ungefär några månader haft tankar på att byta gymnasium eftersom jag inte alls trivs på mitt nuvarande gymnasium. Funderar på burgården august kobb eller real gymnasiet båda har djur inriktning viket jag är intresserad av. Någon som går eller har gått på några utav antingen real eller august kobb? Vad tycker ni om dom?

Annons:
angelitoo
2016-03-03 16:53
#1

Min kompis går naturbruk på realgymnasiet och hon trivs superbra!

[gol199]
2016-03-03 17:13
#2

#1 har sett att dom bara har fått 3 stjärnor 😦 men skönt att höra att hon trivs 😊

Kadoor
2016-03-04 20:25
#3

Jag går på Realgymnasiet, med inriktningen djurvård(naturbruksprogramet) i Borås. Jag stormtrivs, skolan är otroligt mysig, lärarna är jättebra och snälla, vi har en bra gemenskap. Lokalerna är fräscha, Realskolorna i Sverige har fått noll anmärkningar på skolinspektionerna, vilket är riktigt, riktigt bra! Så jag rekommenderar det verkligen. Jag tycker du ska gå på deras öppna hus för att skapa dig en uppfattning, träffa lärare samt elever, se lokalerna osv! Man brukar även ha möjlighet att få gå på provdagar samt följa med inriktningarna under deras profildagar t.ex. Att se det med egna ögon brukar ge väldigt mycket.

Real är otroligt bra, men sen har de ju för- och nackdelar som alla andra skolor. Dock anser jag att de är bättre än andra(haha, men det är ju individuellt med), vi har bland annat vääldigt mycket praktik som är otroligt skönt. Det blir en väldigt bra avlastning från att sitta i skolbänken hela dagarna. Två dagar i veckan är vi med vår inriktning & en av dem är praktikdag, samt så har vi blockpraktik 2 v. i tvåan och 3 v. i trean vilket är otroligt roligt.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
2016-03-04 20:26
#4

Kan tillägga att Borås är den minsta Realskolan av alla Realskolor, om jag minns rätt. Så jag har ju vant mig vid det, men sen är det säkert jättemysigt på de andra också. ^^

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: