Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 1214 ggr
Scorpio97
3/3/16, 7:32 PM

Profilbild på facebook

Har alla här en bild på sig själv som profilbild på typ facebook och andra sociala medier? Jag hatar att visa bilder på mig själv, samtidigt känns det ju lite mysko att ha något annat. Vad tycker ni? Kan man ha en bild på sitt husdjur eller en naturbild exempelvis, eller tycker ni att man bör ha en bild på sig själv?


//Jessie

Annons:
Honestyisdead
3/3/16, 7:35 PM
#1

Man har bild på det man vill. Just nu har jag mina katter.

lollynonna
3/3/16, 7:36 PM
#2

Jag har en bild på mig men många jag känner har på olika husdjur :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Fridaaaa
3/3/16, 7:37 PM
#3

jag har på mig själv men tycker det kvittar vad man väljer att ha :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
3/3/16, 7:45 PM
#4

Jag har bilder på te, svärmor har haft på några lamm. Det är inget krav på just personbilder.

l'm back

[Kattägd]
3/3/16, 7:45 PM
#5

Brukar ha en bild på mig själv men det är absolut inget måste! Just nu har jag samma bild som här som är på mig och en av mina katter.🙂

[Tuulikki]
3/3/16, 7:46 PM
#6

Jag har bild på mig själv men den går inte att "förstora", eller se andra profilbilder om man inte är vän med mig på FB. Har en så stängd profil det går.

Annons:
Scorpio97
3/3/16, 7:48 PM
#7

Jag förstår såklart att det inte är ett måste och att jag kan ha en annan bild om jag vill, jag ville mest se hur vanligt det är och vad ni tyckte. För på min facebook har i princip alla personbilder och när det har kommit upp i diskussioner på skolan exempelvis har jag märkt att många tycker att man borde ha en bild på sig själv, eftersom ens profil ska representera en själv liksom.


//Jessie

Flöffo
3/3/16, 8:06 PM
#8

Min profilbild är en glad streckgubbe (som ska föreställa mig) med hår som jag har målat i paint. Tycker inte det spelar någon roll vad man har för bild, men det är kul när det är något personligt :)

//Flöffo

[134643]
3/3/16, 8:10 PM
#9

Personligen skulle jag aldrig ha något annat än en bild på mig själv, precis som du säger i #7 så representerar min profil mig själv. Däremot skulle jag aldrig döma någon annan för det. Jag kollade igenom min vänlista lite snabbt för att kolla dock, och så gott som alla har en bild på sig själv, vissa med husdjur/vänner/familj med också. Däremot så har många mer "artistiska" bilder där de inte syns så mycket, eller att de står långt bort i bilden. Orkade bara kolla igenom 100 kanske, och 3 stycken hade en bild som de inte alls var med på. Men som sagt, jag skulle inte reagera om någon inte hade en bild på sig själv, så känner du dig inte bekväm med det tycker jag absolut inte att du ska känna dig tvingad till det :)

[rumelle]
3/3/16, 8:12 PM
#10

Jag har ett oseriöst självporträtt just nu

thea_thea
3/3/16, 8:13 PM
#11

Jag har bara haft bilder på min hund, och bilder på hundar är vanligast på min vänlista eftersom det i princip bara är hundägare😃

[Kattägd]
3/3/16, 8:16 PM
#12

Kan tillägga att det är rätt frustrerande om man stalkar någon av intresse på Facebook och inte hittar några som helst bilder på människan.😉

Scorpio97
3/3/16, 8:29 PM
#13

#12 Jo, det vet jag också. Har suttit och blivit riktigt irriterad ibland för att det inte finns några bilder, haha. Trots att jag själv alltså har en enda bild av mig själv (ett klassfoto) xD


//Jessie

Annons:
[Kattägd]
3/3/16, 8:32 PM
#14

#13 Haha, standard!😃

Moalinn
3/3/16, 9:30 PM
#15

Har alltid haft profilbild som föreställt mig själv men känner mig mest bekväm med att bara visa halva ansiktet av någon anledning. För mig spelar det ingen roll vad man har för profilbild! De flesta på min facebook har bilder på sig själv faktiskt, men inget jag tänkt på alls förrän nu när du ställde frågan haha.

Något jag däremot märkt är att självförtroendet har stigit något så sjukt sen jag började lägga upp random "selfies" på facebook och instagram. Jag har inga direkta vänner som gillar mina bilder, så det är inte det utan att bara lägga ut och faktiskt låta det stanna där har fått mitt självförtroende att bli mycket bättre på väldigt kort tid!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Hoseok
3/3/16, 10:13 PM
#16

Jag har bilden som är på min profil till höger som visningsbild, haha. Har oftast alltid bild på mig själv men ibland känner jag för att ha någon random kändis.

Rheen
3/3/16, 11:20 PM
#17

Har en bild av mig själv på facebook just nu, från 2014. Hehe.

Ska nog byta så småningom, men jag kommer troligtvis inte visa ansiktet på nästa profilbild. Tycker det känns lite läskigt att vem som helst kan se en bild på mig, utan att vara min fb-kompis. 🤪

~ Rheen.

vendelay
3/3/16, 11:55 PM
#18

Jag har alltid bara bilder på antingen någon av mina katter eller marsvin, vet inte om jag någonsin haft en bild på mig som visningsbild. Jag har nog aldrig tänkt på det haha.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Wowy
3/4/16, 12:25 AM
#19

Jag varierar lite, tror jag… Precis som #7 och #9 har pratat om tycker jag att man ska välja själv. Välja om man vill ha eller inte. Välj vad som känns bäst, vad man vill, vad som representerar en. Och om det är ett landskap som man tycker representerar en själv, ska man naturligtvis ha det. För det ligger ju någonting av en själv i den bilden då. Men självklart behöver inte profilbilden representera en själv. Som sagt, välj vad som känns bäst!

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Mysan_
3/4/16, 5:44 AM
#20

Nej, har bara på husdjur, det är sällan jag laddar upp något på mig själv =)

Annons:
Elsaharr
3/4/16, 6:36 PM
#21

Ja jag har på mig själv, även de flesta jag känner.

Zingo ;D

Kadoor
3/4/16, 7:46 PM
#22

Jag har bilder på mig själv, och det har de flesta jag känner också. Tycker inte det spelar någon roll, men det är roligare imo om man har på sig själv som profilbild. Typ husdjur eller annat skoj hör till omslaget enligt mig, men man gör såklart som man vill.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

kae
3/7/16, 8:01 PM
#23

Jag har själv den "blanka" bilden, men tycker bara det är skumt när folk har bilder på typ hästar eller något. Speciellt vuxna som har bilder på sina barn, wtf?

Honestyisdead
3/7/16, 8:12 PM
#24

#23 Varför är det konstigt tycker du? Det visar ju ens person om nu tex hästar är intresset.

Upp till toppen
Annons: