Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1137 ggr
Jossan_0101
2016-03-03 20:04

7 år äldre kille!

Nu är det såhär att jag har träffat en toppen kille! Han är väldigt omtänksam och bryr sig verkligen om anta och om mig väldigt mycket… Han har humor och vi har samma intressen och dom gångerna jag träffat honom så blir jag mer och mer kör för varje gång. Nu kommer problemen… Jag är 15 och han är 22! Han vill träffa mina föräldrar för att presentera sig och jag har sagt att vi bara kanske ska vänta liiite till….. För jag är verkligen LIVRÄDD för hur dom skall reagera…. Dom vet inte heller att jag träffat denna killen. Han är kär i mig och jah i honom…. Ska jag säga till mina föräldrar???! Hur ska jag säga det?! Jag vet att många säkert kommer säga "-men ni är säkert i olika stadier i livet" Ja det är vi säkert men jag älskar honom verkligen! Så snälla hjälp mig nu! Hur ska jag göra? :( :(

Annons:
Em_
2016-03-03 20:15
#1

Förr eller senare kommer det ju fram. Låt honom presentera sig och göra ett gott intryck från början. Det lär bli mycket värre om du smyger med det.


Honestyisdead
2016-03-03 20:16
#2

Jag hoppas dina föräldrar reagerar. Han är vuxen och du är ett barn!  Han borde inte vara intresserad av någon så ung!

kae
2016-03-03 21:23
#3

"Dom gångerna jag träffat honom"…. Förlåt, men vilken normal 22-åring blir tillsammans med en 15-åring, speciellt på internet som det låter. Jag menar inget illa mot dig, det är säkert jättespännande med en äldre kille men även om du tror att du känner honom finns en väldigt stor risk att hans avsikter är andra än vad du tror. För ditt eget bästa tycker jag inte du borde vara tillsammans med honom, och om dina föräldrar blir arga är det ju en helt normal reaktion enligt mig.

Fridaaaa
2016-03-03 21:41
#4

Jag personligen hade inte tyckt det vore OK om det varit mitt barn när man bara är 15 år. Du är barn, han är vuxen, nej vänta i så fall tills du fyllt 18.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hoseok
2016-03-03 22:11
#5

Säger som de andra i tråden.

Jag säger även som ajg alltid säger i sådana här scenarion: En vuxen människa som dras till ett barn ger starka varningssignaler för mig. Varför dras han till barn? Det indikerar bara att han är omogen.

Jag tycker verkligen du borde fundera på om den här människan verkligen är så bra att ha i ditt liv. Det är absolut inget fel att sitta och prata med honom online som en vän eller kanske till och med umgås med honom som vän i verkligheten. Det sistnämnda är dock lite på gränsen.

Corgitok
2016-03-03 22:26
#6

Fast ni över ^. Det är inte så enkelt att sluta träffa någon man älskar på grund av åldern :( Men håller med dem, det är nog ingen bra ide att vara tillsammans med honom. Det är för många som varit med om grejor och de har tänkt precis samma sak som du.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Fridaaaa
2016-03-03 22:28
#7

#6 Vem har sagt att det är enkelt?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2016-03-03 22:30
#8

#6 Jag ser ingen som har skrivit att det är lätt.

[Nirvana-music]
2016-03-04 09:28
#9

Om jag var förälder så skulle jag aldrig tolerera att mitt 15åriga barn dejtar en 22 åring, han är vuxen och det är inte du. Mitt barn skulle åtminstone få vänta till 18 år. Förstår dock att det kan vara svårt om du & han är kära i varandra på riktigt och att han är en "bra" och snäll kille. Finns ju bra killar också, men även många dåliga. Man vill ju inte att ens barn ska hamna illa till, eller bli sårad för livet pgr av en kille med dåliga avsikter. Sen finns det ju även många mogna 15 åringar. Beror ju helt på dina föräldrar också, hur de är och hur de kommer att reagera. Men det kan ju vara bra att de får träffa honom iallafall.

[134643]
2016-03-04 10:43
#10

När jag var 16 var jag ihop med en 21-åring, så 5 års skillnad. Mina föräldrar var emot det, men accepterade det och litade på att jag gjorde vad som var bäst för mig själv. Om han själv vill träffa dina föräldrar tycker jag att du ska låta honom, och hoppas på det bästa :)

Upp till toppen
Annons: