Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 3672 ggr
ipopuma
2016-03-06 02:10

träningskompis

Jag vill ha en träingskompis behöver inte vara i samma fysiskt skick som jag (är i dålig form) men någon som hjälper till att stötta mig och sig själv. Någon som kanske vill börja att komma igång med sin träning och har stöd och pepp :) som mig :P. Gymmar inte på gym utan hemma och gillar att springa / gå

Annons:
JoannaLi
2016-03-06 05:13
#1

Ja, men det lät ju kul! 

Jag vill dock förvarna om att tidsbrist är ett stort problem, så jag är kanske inte alltid jätteaktiv :S Men gå gör jag ju i alla fall varje dag, med vovven. :)

ipopuma
2016-03-06 11:29
#2

#1 vi kanske kunde dra ihop något om du vill ;) Tänkte mest så man gör övningarna och kanske springer/går (man kan ju bestämma själv) varje dag och att man peppar varandra :)

91Marran
2016-03-08 22:36
#3

Låter kul med en träningskompis. :-) Ska dra igång min träning nu igen efter lång vila.

Mvh
Mig

Bjornberg
2016-03-09 00:33
#4

Låter roligt! Själv tränar jag på gym 3 ggr i veckan och alla andra dagar hemma samt den obligatoriska skolgympan, cykling till och från skolan och lite annat då och då Jag är gärna med (:

JoannaLi
2016-03-09 00:40
#5

Men om vi nu blir så många, skulle vi kanske hålla till i någon tråd, så att vi kan köra tillsammans? Ju fler desto bättre tänker jag :D Här, någon annan stans? 

(Btw, #4 Tjena! Det var ett tag sen sist :P)

[134643]
2016-03-09 14:46
#6

Jag är gärna med! Måste verkligen göra övningarna jag fått av sjukgymnasten och har en känsla av att jag kommer tröttna, och så ska jag ta tag i löpningen snart. Jag tycker att en tråd låter kul! :D

Annons:
Lightoller
2016-03-09 15:14
#7

Skulle också tänka mig att vara med! Jag måste ta tag i träningen och få motivation till att röra på mig. =)

ipopuma
2016-03-09 16:48
#8

Fy vad kul att så många är med :) någon som har förslag upp upplägg. Kanske man kan skriva tredagars utmaningar eller något sådant? Sedan får man ju själv anpassa till sin förmåga ;) Tex om man springer kanske nån springer 10 medan nån annan springer 1 (vill bara få fram att ALLA är välkommna)

[Nirvana-music]
2016-03-09 16:52
#9

Vill gärna också vara med :-) Är en tjej som måste sätta igång med träningen nu igen. Har varit lat nu ett bra tag och vill börja träna seriöst igen. Främst promenader/joggingpass och cykling, skidåkning utomhus, samt styrketräning gillar jag :-)

powerade
2016-03-10 00:16
#10

Måste också komma igång med lite styrketräning:o Har ingen motivation till att göra det så det har inte blivit av:) Är nog också med(a)

ipopuma
2016-03-10 19:54
#11

Börjar med ett träningspass som jag skrev på min blogg. Om nån har en blogg hade det varit syperkul att man kanske postade sina träningspass för att få kunskap (som jag behlver) o motivation Semiginte.weebly.com

ipopuma
2016-03-11 11:08
#12

Någon som har ett tips på ett träningspass nummer två? Kanske tänkte ta någon bra yt video. Någon som har tips och nån som vill hänga på?

ipopuma
2016-03-11 15:54
#13

Får man lägga ut yt videos här? Men i alla fall idag ska jag göra det här :) Hoppas det blir kul och är bara i 15 min! Hoppas många hakar på nu. Vad har ni tränat idag. ALLT räknas. Man är ju bara superdutti om man tar sig en tid att börja göra något eller hur

Annons:
JoannaLi
2016-03-11 16:11
#14

Vi började helgen med en cykeltur ner på Ica på 1½ timme :) 3-4e gången jag cyklade med Arrak, så jag gjorde av med bra mycket mer energi på att ha panik över att dratta omkull än att faktiskt cykla :P 

Menmen. Jag borde verkligen orka komma ut och fysträna honom innan middagen, men vi får se. :D

ipopuma
2016-03-11 17:51
#15

Superbra #14 :D Ja vågar inte cykla med Puma. Föredrar att springa där :P

ipopuma
2016-03-11 20:35
#16

https://www.youtube.com/watch?v=GS_z6FG_jqE

Tips på första styrkepasset. Rekkar dock inte en 20 kg valp på en liiite tungt :P

[Nirvana-music]
2016-03-12 10:30
#17

Cyklade 5 km igår med hundarna, mer idag :-) 

Gjorde 50 situps på morgonen idag.

Lightoller
2016-03-12 10:40
#18

Gick 5,7 km igår och jag är nästan stolt! Det är inte likt mig att gå ut på promenader frivilligt. ;D

nadilda
2016-03-12 10:48
#19

Jag hakar också gärna på. Jag tränar för att jag tycker det är kul och för att jag avskyr att känna mig otränad. Tränar framför allt med olika pass på Gerdahallen (liknande Friskis och svettis), men blir även en del annat. Jag brukar gå på ca 3 pass i veckan. Sedan cyklar jag till skolan och har även två hundar, så blir en del vardagsmotion. I går spelade jag volleyboll i två timmar med några kompisar, så det blev ju lite träning. Nu ska jag strax i väg och rida , funderar också att träna något själv men vet inte riktigt vad. Borde egentligen typ jogga, men det är bland det tråkigaste jag vet 😛

ipopuma
2016-03-12 11:40
#20

Vad duktiga alla är !!!!!!! #19 ja det är därför vi ska träna :P :)

Tips på joggandet. Du har väl hund om jag minns rätt. (skriver väl i hundar) ta med hunden och jogga och ha bra musik :)

Annons:
ipopuma
2016-03-12 14:40
#21

https://www.youtube.com/watch?v=ZJ8Zdj0OPMI

20 min jag var helt död men jag GJORDE det. Gjorde klart videon och är faktiskt stolt över mig själv :) Imon blir en vilodag helt slut nu

ljungensjenka
2016-03-12 14:45
#22

Vad roligt att folk vill peppa varandra till att träna! 😄 Sprang en mil idag, med grymma backar. Tror aldrig det gått så långsamt men höll på att dö av mjölksyra haha- men tog mig upp! 💪

JoannaLi
2016-03-13 00:36
#23

#21 och #22 Heja heja! :D

Själv var jag ute två timmar med hunden. Promenad, promenad i skog, träning i inomhushall, träning utomhus… Sen gick vi in och trimmade utseende, med kloslipning och dusch bl.a. Ordentligt mör i kroppen kan jag meddela! :P

nadilda
2016-03-13 06:55
#24

#Japp har hund, men en av dem är tyvärr lite för ung för att jogga och den andra hatar det. 😛 Men ska testa att jogga med musik någon gång. Annars får jag kanske köra intervaller istället, det brukar vara lite roligare. Tack för tipsen!

[Älskamig]
2016-03-13 09:31
#25

Jag har gymkort, men sen jag blev sjuk (förkyld) för drygt 1½ månad sedan har jag låtit bli att träna. Nu är latmasken kvar och jag borde pallra mig iväg till gymmet igen, men känner varken att jag har tid eller motivation till det.

ipopuma
2016-03-13 14:54
#26

#25 har du pass på gymmet. kommer ihåg när jag hed gymkort så älskade jag zumbapassen ;)

[Nirvana-music]
2016-03-13 19:23
#27

#26: Älskar också Zumba, det roligaste som finns! :-D 

Ska ut och springa nu, åtminstone 3 km, får se hur långt det blir, tur man har hörlurar och bra musik i mobilen för då blir man motiverad att springa längre :-D

Annons:
Bjornberg
2016-03-13 22:58
#28

Vad duktiga alla är 💪👏 Körde drygt en timma på gymmet idag, och heldag slalom igår. Känns bra att komma tillbaka till rutinerna efter sportlovet då jag varit bortrest och inte kunnat träna som jag brukar. (:

JoannaLi
2016-03-14 15:15
#29

I morse blev det två timmar hundpromenad i raskt tempo, som avslutades med fys (av matte… Kunde man ju tro i alla fall :D ) 

Under eftermiddagen blev det ytterligare 3-4 km promenad. Ska se om jag kanske orkar gymma ikväll! Nu när jag faktiskt har det mesta provplugg under kontroll är jag grymt sugen på att få starta igång att gymma, och när man har gymmet 30 meter från ytterdörren är det få ursäkter som håller :D

[Älskamig]
2016-03-15 06:10
#30

#26: Nej finns inga pass på mitt gym.. De har för liten lokal men letar efter en större.. Så får alltid träna själv! har heller inte råd att ta extra pass , då jag är fattig student. 😃Får utnyttja det gymkort jag har!

ipopuma
2016-03-15 20:32
#31

https://www.youtube.com/watch?v=MrpGbulGprA

https://www.youtube.com/watch?v=08Bi8hMdwa4

30 knäböj

20 swtiches rumpa

20 rygglyft

30 steg

Första springturen nu efter jag har varit sjuk och mått dåligt (3-4 veckor)

så nu är mina fotfel tränade och lite annat

någon annan som kör genom yt? Vad har ni för klipp? (är så glad att se att såååå många är med på det här gör mig verkligen glad :) )

ipopuma
2016-03-20 14:26
#32

Magpass igår. KOM IGEN NU GAIS!!!!!! Bättre att göra något litet än inget alls !!!!

nadilda
2016-03-20 14:51
#33

Varit på Gerdahallen två gånger denna veckan, en gång på TRX vilket var sjukt jobbigt. Men märker faktiskt att jag har börjat få lite mer muskler! 😊 Har problemet att min hjärna tror att jag är mer vältränad än vad jag är +en sjuk tävlingsinstinkt, vilket gör att jag kör på lite väl hårt ibland. Får ofta behärska mig för att sluta innan jag svimmar eller kräks. Har ni några mål med er träning eller bara kör ni? Jag har som ett mål att jag vill bli så pass vältränad att jag vågar mig på att hobbyträna lite truppgymnastik, dessutom hade jag väldigt gärna velat gå tillbaka min magrutor.

ipopuma
2016-03-20 15:17
#34

Målet för mig är att ha en bra grundstyrka. Sedan älskar jag att löpa med hund och mitt drömmål där är en mil. Rekordet är 7 km ifrån sommaren men har nu tappat typ allt för sjukdom och har landat på 4,5 km och nu säkert 2 km . 

Men tycker det är kul att träna men vill egentligen inte ha mål just nu för om jag inte når de målen går jag ned mig själv. Har typ milstolpar istället. Är väl mål men vill ite kalla det för det. Liksom ja svårt att förklara XD

Annons:
JoannaLi
2016-03-20 20:27
#35

Åh, idag har det varit hundhundhund! Jag figgade på elitsök i morse, i 7-8 timmar. Gick ett par rediga kilometer. (Snabbt räknat, allra  6,5 km i starkt kuperad terräng). 

Kom hem, vilade i soffan en timme, och sen ut med hunden i två timmar till. 

Inte så mycket till styrka, men kondition (fysisk och mentalt) något nådigt. Nu är jag och hunden heeelt däckade. I morgon är det måndag, vilket betyder fys. Vi är inte jättetaggade. :P

JoannaLi
2016-03-21 23:43
#36

Promenad ner till inomhushallen, och så lite uppletande inom- och utomhus med två hundar. 

I morse överlevde jag en video från Popsugar (som Ipopuma kör med) och jääääklar vilken träningsvärk jag har :P Länge sen jag tränade nu! Labben förstod inte alls varför han inte fick vara med, och kom och la kamptrasan, snuttefilten, sockarna, löpartightsen och huvudet på min mage, stackarn :P

ipopuma
2016-03-22 20:23
#37

Hahahahahahha know that feeling. Ger mig en klapp på axeln idag ville verkligen inte ut i springa men jag gjorde det. Blev inte en lång runda men gyd så skönt det var. Lite övningar för hlfter o knäna o se bara köra på med plugg. Kom igen alla nu!!! Ni är superduttiga

Lightoller
2016-03-22 22:12
#38

Precis vaknat upp från en veckas förkylning där resten av familjen velat att jag hållt mig borta så mycket som möjligt. Har nu lämnat sängen och ska börja komma igång igen. Det kryllar inte av gym och liknande där jag bor. Dessutom är jag en sådan som tränar i "smyg". ;) Men jag behöver lite idéer om vad man kan göra med ett par två(?)viktshantlar, en motionscykel och även utomhus också! Det börjar bli lite tradigt med att gå samma runda 5,7 km runt bygden. Annars vore det förstås ett alternativ att lägga om rundan, men för att variera lite så undrar jag om ni har några idéer på övningar till mig, något överviktig kvinna. =))) Har noll koll på sådant för jag är helt grön på detta med att träna egentligen.

ipopuma
2016-03-23 16:48
#39

https://www.youtube.com/watch?v=GS_z6FG_jqE

#38 tyckte den här var bra och hon gör den verkligen för nybörjare och säger att om man inte klarar av det så gör det inget. Sök på workouts för overweight/beginners på youtube för inspiration men den gillar jag

SPRANG idag ett rekord på 2 km

ipopuma
2016-03-26 20:37
#40

rumpa idag ;) och litta mage kom igen nu folket ni klarar detta!

Lightoller
2016-03-26 23:27
#41

#39 Tack så mycket! Ska sätta igång på riktigt nu efter påskhelgen! Det innan var bara uppvärmningen. ;) Du verkar ha rätt inställning gällande träning. Har du något speciellt mål med träningen eller gör du det för nöjes skull? =)

Annons:
nadilda
2016-03-27 08:52
#42

Ush, har tagit det lite väl lugnt under påsklovet. Den enda träningsaktiga jag egentligen gjort förutom promemader är lasergame och ridning . Men jag varit i min stuga så kan inte gå på pass. Men du ska jag dra igång ordentligt igen!

ipopuma
2016-03-27 19:02
#43

https://www.youtube.com/watch?v=fcN37TxBE_s

#41 ja mitt mål är att ha en stabil kropp som orkar med mycket och för att det är kul och ger endofiner :) Sedan är jag inte så duktig inom ämnet men vill lära mig mera om det :)

Blir så glad över att se alla så duktiga :) #42 laserade är inte att leka med XD!!! svettas sönder de gånger jag har gjort de och ridning är den bästa träningen för (vad heter det nu du vet mage, rygg , rumpa osv) core på eng :P kämpa på alla ni är bäst kom ihåg det.

JoannaLi
2016-03-29 01:36
#44

Idag blev det ridning (med tillhörande stallarbete) och lösträning av häst. Allt relativt lågintensivt, trött och stel häst. 

Jag var rastlös på kvällen, har varit utan hund sen i fredags, så jag drog ut en kompis på promenad på 6-7 km. Trevligt värre :)

ipopuma
2016-03-30 00:08
#45

Så ett träningspass mitt i natten avklarat så går det när man inte kan sova så hoppas att nu är energi avgjort och jag kan sova :P

ipopuma
2016-03-31 09:08
#46

Körde någon form av boxning. Var faktiskt jobbigt för armarna fast man inte hade några mistlar. En träning som jag verkligen kan tipsa alla för man kan verkligen ta den i sin egna takt!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=Vve4BVTZ0QU

ipopuma
2016-04-02 01:15
#47

Sprang 4 km i igår och prövade på att dansa gick sådär med dansen hahahaha

gick 2 mil idag

JoannaLi
2016-04-03 00:42
#48

#47 Heja, heja! 

Cykeldrag med vovven i 4-5 km. Kan knappast kalla det träning, hunden gjorde ju jobbet :D

Tog inspiration från Ipopuma och tränade nu inatt när jag inte kunde sova. 

https://www.youtube.com/watch?v=AgFy7jMRjlY

https://www.youtube.com/watch?v=f4CgPUEfPnk

Dessa två blev det, riktigt skönt att få köra stretchingen efter träningen. :)

Annons:
ipopuma
2016-04-03 16:19
#49

ååå måste prova den workouten senare ikväll!

Sprang idag 5 km blev det pug vad jobbigt trodde att jag skulle dö XD

nadilda
2016-05-29 20:17
#50

Puttar upp denna tråden lite 😊 Jag har blivit fett taggad på träning nu efter att ha varit skadad en kort period. Tänkte verkligen försöka börja springa, har som ett litet mål att springa Lundaloppet nästa år (10 km). Sprang för första gången på typ 2 år idag (om man räknar bort intervaller ), drygt 5 km på en halvtimme blev det…så inte strålande direkt. Märker att jag har börjat få lite mer muskler också, skoj! Lite tragiskt är det dock att veta att jag nog aldrig kommer bli så vältränad igen som jag var för 3 år sedan. Men gillar att ha åtminstone lite muskler, även om jag alltid haft lite komplex över att jag är så bredaxlad.

ipopuma
2016-05-30 08:58
#51

#50 ja vad kul! Är taggad att börja igen med träningen efter mitt sista prov. Suck vad skola kan ta ens tid! Men nu kör vi gais!

ipopuma
2016-05-31 18:01
#52

https://www.youtube.com/watch?v=wvau9wZ6_8k

Nu var det dags igen. Usch gått upp två kg av allt plugg och småätande som plugg innehåller.  Så tbx till ruta ett men nu kör jag på. Hoppas att folk är med igen :D

nadilda
2016-05-31 20:23
#53

Ja skolan tar verkligen super mycket tid! Men samtidigt är jag ofta duktigare på träningsfronten under terminerna, för tränar jag inte när jag är stressad så mår jag skit . Så får verkligen se till att ta mig tid för det.

Upp till toppen
Annons: