Annons:
Etikettövrigt
Läst 1075 ggr
Smurfen4567
3/6/16, 5:11 PM

Språkresa till Frankrike

Jag skulle väldigt gärna vilja åka på språkresa nu i sommar till Frankrike. Kommer då vara 15 år och funderar lite på olika företag som typ ef. Dock vill jag gärna inte prata någon svenska alls utan franska och engelska. Har någon av er åkt med ef på deras multi kulti språk där det tydligen ska vara människor från massor av olika länder? Isåfall var det ungdomar från typ Spanien, Tyskland, Italien, Danmark osv? Om ni vet något annat företag som är lite mer internationella med folk från olika länder, skriv gärna;)

Annons:
[jojorut]
3/6/16, 9:02 PM
#1

Jag kan inte hjälpa till med EF då jag åkte med STS för ett antal år sedan men min erfarenhet är att ju tidigare du åker, ju mer svenska får du prata eftersom att ungdomar från andra länder får sommarlov senare än oss. Så mitt tips är att åka i mitten av sommaren, mot slutet! Jag åkte med international vilket verkar vara liknande det du vill åka på men eftersom jag åkte så tidigt på sommaren så pratade jag nästan ingen engelska alls förutom på lektionerna vi hade. Sedan i slutet av de tre veckorna så mötte vi några ungdomar från andra länder som åkte på språkresa men de var ju då inte med i vår grupp. Hoppas det hjälpte något :)

Upp till toppen
Annons: