Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 2880 ggr
elfa
2016-03-10 21:55

Bråvalla 2016, dricka under 18 år?

Hej! Jag och några kompisar ska till Bråvalla i sommar. Läste på deras hemsida, och under kategorin alkohol och servering står det '' Är du under 18 år och berusad kommer det leda till en polisanmälan och avhysning från festivalen.''. Nu är det så att vi är under 18 och jag undrar ifall ni har någon erfarenhet av denna regel? Självfallet kommer vi inte att försöka köpa alkohol inne på området eller be någon att köpa ut, men kommer det verkligen att kasta ut en ifall man är märkbart berusad? Tack :P

Annons:
kae
2016-03-10 23:02
#1

Ja, de kommer kasta ut er. Dock vet jag inte vad polisanmälan skulle gälla?

Honestyisdead
2016-03-10 23:12
#2

Polisen lär väl omhänderta och kontakta föräldrar.

Biancaa
2016-03-10 23:13
#3

Åk dit utan att dricka bara? Är onödigt att dricka alkohol öht och är ni under 18 så antar jag att ni inte vill riskera att era föräldrar får reda på att ni druckit där, vilket bara tyder på att ni är för unga för att dricka ändå 

Har själv aldrig varit på Bråvalla, men står det att de kommer kasta ut er och ta kontakt med polisen så är det det som kommer hända

Moalinn
2016-03-10 23:35
#4

Ja, det vandrar ju runt vakter av alla dess slag på området så det kan mycket väl hända. I somras satt jag själv i gräset medan jag väntade på en kompis och direkt kom det två vakter som frågade hur jag mådde, om jag hade druckit, hur gammal jag var och så vidare. Nu hade jag inte druckit alls, mådde bra och var över 18 så de klappade mig på axeln och gick vidare.

Så ja, blir ni upptäckta slänger de ut er.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Tisstassen]
2016-03-11 10:25
#5

Haha har varit på Bråvalla 2 gånger, jag var 16 ch 17 ^^ vi hade med oss alkohol dit, köpte alltså inget på plats, det är poliser lite överallt, men de håller bara koll så att ingen skadas osv. Jag vinglade helt galet och typ satte mig ner i leran, så kom några fram, men min dåvarande kille var med mig å han sa bara "vi är på väg till tältet för att sova" och de sa bara ok Det är nog inte lika accepterat att vara berusad på festivalområdet, men på campingen är det snarare Ovanligt om man inte är berusad på natten haha! Så länge ni inte ligger och spyr i gräset mitt framför en scen tror jag knappast ni behöver oroa er ^^ Håll drickandet till campingområdet så borde det vara lugnt! PS mitt ex frågade en polis vad de gör om de ser en minderårig vara berusad, polisen svarade "inget egentligen, man har ju själv varit ung" Lollll ^^ lite oansvarigt å svara så, men kort sagt, de är där för å hålla koll, inte hindra folk från att dricka, de är ju trots allt en festival ;)

Duvethon
2016-03-11 12:56
#6

Nej ni kommer med största sannolikhet inte bli utkastade. Polisen har mycket annat för sig där, än att kasta ut några ungdomar som har druckit någon cider. Bråvalla är väldigt roligt men man ska tänka på att vara försiktig! Helt klart en fantastisk upplevelse. Ni får inte ta med er dricka på festivalområdet, annars är det okej bara ni tar hand om er själva.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Upp till toppen
Annons: