Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 836 ggr
[Älskamig]
3/13/16, 9:26 AM

Kärleksproblem.

I cirka 2 år har jag skrivit med en kille och ja. Jag har väl nästintill alltid tyckt om att skriva med honom! För drygt en månad sedan började vi skriva på ett helt annat sätt än förut, och jag fick veta att han även gillar mig. Well.. Jag har väl känt samma för honom, men insett att jag inte tror att det någonsin skulle kunna bli vi, för mina känslor är inte tillräckligt starka. 

Jag vet inte hur jag ska berätta för honom. Vi har aldrig träffats.

Annons:
Aleya
3/13/16, 9:51 AM
#1

Han är bara en flirt på internet, det är ju bara att säga sanningen. Han kan ju bli sur men det är ju bättre att han får sanningen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Hoseok
3/13/16, 3:08 PM
#2

#1 Fast för vissa så är det inte "bara". I lever i en tid där internetrelationer blir allt vanligare och vanligare, och enligt mig måste det bli mindre tabuartat. Internetrelationer är det ultimata för folk som blir kär i folk som är långt bort eller folk som kanske har social fobi/liknande och därmed har svårt att kommunicera irl. Internetrelationer är underskattat, helt klart.

#0: Jag funderar på om du faktiskt behöver säga något? Har han indikerat direkt att han faktiskt skulle tycka om dig mer som en vän? Har han sagt det rätt ut eller har Du bara uppfattat det? Grejen är att om du bara tolkat hans signaler fel så blir det ju awkward om du skriver rätt ut från ingenstans att du är intresserad av honom. 

Jag tycker det är lika mycket ditt ansvar att berätta om dina känslor för honom, som det är hans ansvar att berätta om sina känslor för dig. 50/50 liksom.

Med det sagt. Om han faktiskt HAR sagt rätt ut / på ett uppenbart sätt att han gillar dig, så borde du prata med honom om det. Säg att du är ledsen för att du inte har samma känslor för honom.

Upp till toppen
Annons: