Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1538 ggr
Flöffo
2016-03-16 18:33

Nationella prov (sjuk)

Kanske en onödig tråd, men jag har en sån himla beslutsångest just nu. Jag är sjuk och imorgon är det skriftligt nationella i svenska igen, jag vill verkligen göra det imorgon, men problemet är att jag har feber. Tanken var att jag skulle försöka vila upp mig idag och gå till skolan imorgon, men febern hoppar och jag tror inte jag kommer hinna bli tillräckligt frisk imorgon. Jag har ont i huvudet och halsen, men inga problem att röra mig, även om jag känner mig som en burk tomatpuré. Det skulle vara jätteskönt att få det överstökat och göra det tillsammans med alla andra, men samtidigt vill jag inte smitta någon. Vad ska jag göra? Vad skulle ni gjort? Hur går det till när man är sjuk? Får jag samma prov som alla andra och när får jag göra det i så fall? Jag har just nu inga andra prov jag behöver ta igen, men alla veckor en månad fram är fullbokade med andra prov så det skulle vara bra att slippa skjuta upp det.

//Flöffo

Annons:
Aleya
2016-03-16 18:41
#1

Jag är själv sjuk nu och inser att går jag och jobbar blir det en smärre katastrof. Stanna hemma. Är man sjuk så är man.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Scorpio97
2016-03-16 18:43
#2

Jag hade stannat hemma om jag hade feber, men jag blir alltid riktigt dålig när jag har feber (att ta sig från soffan till sängen blir ett stort projekt, gå på affären är totalt otänkbart). 

Jag har kronisk huvudvärk, så jag har fått göra en hel del prov på annat datum, både nationella prov och vanliga. Missar man ett nationellt så får man samma prov, men det räknas inte med i statistiken. När du får göra det beror på ditt och din lärares schema. Jag går på gymnasie och på min skola har vi "provtid" varannan onsdag, för hela skolan. Då får man sitt prov, sen får man sitta i aulan och göra det. På högstadie och innan så bestämde man helt enkelt en tid så fick man sitta efter skolan eller på en håltimme/lunch och göra det. 

Men det är ju bara du som kan avgöra om du är för sjuk för att göra provet eller inte.


//Jessie

Swadika
2016-03-16 18:45
#3

Hade feber på mitt skriftliga prov nationella svenska och jag gick dit bara på provet och gick sedan hem igen. På ett sett var det skönt att få det överstökat och det här att man inte behöver göra det en annan dag. Däremot så gjorde jag inte ifrån mig så bra som jag kunde ha gjort och fick ett lägre betyg än vad jag borde fått. 

Du får inte samma prov, utan får ett annat. Om jag inte minns helt fel (någon annan kanske svarar bättre på det) så blir det ett nytt datum där alla som missade första får göra det på.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Scorpio97
2016-03-16 18:46
#4

Jag har alltid fått göra samma prov, och inte på något speciellt datum. Men det kanske beror på vilket prov/vilken årskurs det är.


//Jessie

Swadika
2016-03-16 18:50
#5

#4 det var ganska många år sedan detta var, det var snart 8 år sedan så det kan absolut ha ändrats eller att jag minns fel :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

lollynonna
2016-03-16 18:52
#6

Jag skulle åkt dit, gjort provet och sedan åkt hem igen.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Flöffo
2016-03-16 18:57
#7

Okej, tack för svaren allihopa. Tänkte också jag bara skulle åka dit och göra provet och sen hem igen, men vi får se hur jag mår imorgon - om jag mår tillräckligt bra för att kunna koncentrera mig eller inte.

//Flöffo

Wowy
2016-03-17 21:45
#8

Hur blev det? Gick du dit? Är bara nyfiken.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Flöffo
2016-03-17 21:49
#9

#8 Jag mådde bra så gick till skolan ändå, hade ingen feber (hostar bara i stort sett) och provet gick helt okej.

//Flöffo

Wowy
2016-03-17 21:51
#10

#9 Vad bra. 🙂 Krya på dig! 🌈

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Flöffo
2016-03-18 17:10
#11

#10 Tack så mycket! <3

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: