Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 816 ggr
[Nirvana-music]
2016-03-16 23:26

Ta bort rädsla

Hejsan… Ja må vara barnslig, men jag är verkligen rädd för "The grudge" från filmerna. Jag drömmde mardrömmar om henne när jag var liten (ganska verkliga drömmar) om att hon kom under täcket på nätterna och skulle dra mig under sängen, försökte skrika men kunde inte få ut ett ljud. Sen brukade jag nojja att hon satt i springan som fanns mellan mitt rum och ett tomt rum på nedervåningen i det förra huset jag bodde i (hade ett rum som vi hade byggt själva, så var inte helt färdig renoverat. Men jag har extremt svårt för att sova med släckt lampa, måste alltid ha lampan på i rummet och provar jag ha släckt lampa så får jag panik och måste slå på lampan. Kollar under sängen flera gånger och inbillar mig att hon finns i den stora garderoben i ett annat rum i huset, eller att hon ska komma upp genom avloppet på toan. Går jag upp för trappor så inbillar jag mig att hon jagar mig. Jag är ju knäpp, det är ju inte ens på riktigt, det är ju för fasiken en påhittad karaktär i en skräckfilm. Var inte lika dum som jag och se på skräckfilm när man är för ung för det. Nu ser jag dock på skräckfilm flera gånger i veckan, Men tål inte Japan filmer ( inget illa menat, men är rädd för japaner som är med i skräckfilmer)…

Annons:
[lillelull]
2016-03-16 23:54
#1

Jag kände desamma när jag såg den fy fan vad jag önskar att jag ej sett den filmen. Jag såg den när jag var alldeles för ung också och det jagade mig så fruktansvärt så jag fick sova med nattlampa och jag sover än idag med nattlampor i både sovrum hallen och badrummet. Jag är 25 år gammal och det tycks vara lite mesigt men jag är helt skit nojjig och mörkrädd och om jag ens börjar tänka på den filmen samt the ring och conjuring så får jag panik och kan ej sova och har typ tänt överallt så jag känner verkligen med dig… speciellt med den vidriga filmen. Jag VET om att det bara är en film och att det säkert är mycket skoj och skratt bakom scenerna men det är svårt att tänker när tankarna tar över och  mörkret kommer och hjärnan börjar med helt orationella tankar.

Kram🌺

Hoseok
2016-03-16 23:56
#2

Meningen "är rädd för japaner som är med i skräckfilmer" kan jag tycka låter en aning rasistiskt.. Du kunde formulerat dig med att du tycker Japanska skräckfilmer är läskigare för dig eller något istället. Så tänk gärna på på hur du formulerar dig.

Jag kollar inte på lika mycket skräckfilm nu för tiden för jag var i exakt samma grej som dig. Var rädd efter alla filmer, har sett många bra skräckfilmer, vilket förstört mitt liv en aning. 

Sen har jag tyvärr någon mindre form utav psykos där jag faktiskt ser saker som inte finns framför mig. Lider mycket av sömnparalys men även när jag inte är i det tillståndet så kan jag ligga i mörkret och se saker som inte finns. Menar inte bara skuggor och konturer, utan verkligen att det är någon eller något där. Hör mycket ljud också. Typ suckar, skratt, skrik osv. Det är inte särskilt kul och jag är också väldigt mörkrädd.

Det som brukar funka för mig, som kommer låta fånigt, är att jag sätter mig upp i sängen och säger "Jag är inte rädd för dig, lägg av nu." eller något. Det funkar inte för alla, men det är mitt knep. Brukar känna mig mer självsäker helt enkelt.

[Nirvana-music]
2016-03-17 13:49
#3

#1: Vilken tur att jag inte är den ändå då, haha :-) 

#2: Brukar göra samma som dig, säga "Försvinn härifrån, här bor jag", haha :-)

PS, menar inte att vara rasistisk på något sätt, men Japaner är väldigt bra på att skådespela i sjuka filmer för de är oftast mörkhåriga och kan göra sig mycket läskigare på film än t.ex. en svensk. Men har absolut ingenting emot japaner, har många japanska vänner så snälla ta inte illa upp. 

Ska tänka på skrivspråket till nästa gång jag skriver, snabbskrev på mobilen och hade bara 7 % ström kvar :-)

Flöffo
2016-03-17 15:46
#4

Jag brukar kolla på behind the scenes videos, videos på hur de förbereder sig, sminkar sig o.s.v. samt att jag bara kan sitta och kolla lite klipp och sånt på skådespelaren som spelar den läskiga karaktären. Det är vad som brukar hjälpa mig iaf :)

//Flöffo

[Majbot]
2016-03-17 15:54
#5

Tänk bara på hur det såg ut när de spelade in filmen. Tjej med långt hår som gör löjliga ljud och kravlar omkring 😃 Blir i princip aldrig rädd för skräckfilmer längre för jag brukar bara fundera över hur de har spelat in scenerna haha 🤔

Upp till toppen
Annons: