Annons:
Etikettundersökningar
Läst 845 ggr
Grisgurka
2016-03-17 20:39

Ingen pratar med den nya tjejen

Hej Idag började det en ny tjej i fyran på min skola. Jag går i sexan. På rasten var det ingen i hennes klass som pratade med henne och hon väntade på att en lärare skulle komma ut så att hon kunde prata med någon. Jag själv såg henne inte eftersom vi i min klass gick ut på rast tidigare än fyrorna och jag var på en annan del av skolan. Det är några i min klass som berrätat detta för mig. Jag blir så himla arg över att folk inte ens ger vissa personer en chans. Imorgon ska jag gå och prata med henne. (Jag behövde skriva av mig)

Annons:
Rheen
2016-03-17 20:47
#1

Åh! Vad glad jag blir över att du tänker som du gör! Finns kanske fler som också vill gå fram, men inte vågar - otroligt bra att du tar initiativet. Sen kanske hon vill vara ensam, eller något liknande, men det kan man aldrig veta om man inte går fram. Lycka till! c:

~ Rheen.

Elsaharr
2016-03-17 20:54
#2

Ja, ta kontakt med henne iallafall! Hon blir säkert jätteglad, om hon inte vill vara ensam!

Zingo ;D

mansolsson57
2016-03-17 20:57
#3

När började den tjejen?

Elsaharr
2016-03-17 20:58
#4

#3 TS skrev ju idag, så antar idag den 17 mars =)

Zingo ;D

Kadoor
2016-03-17 21:13
#5

Blir så glad av att du tänker såhär! När jag var utanför/utfryst i högstadiet var det inte en enda som pratade med mig, folk verkade ta för givet att man var jätte framåt och själv skulle prata men alla är inte så extroverta(alltså framåt och har lätt för att prata med folk, om jag ska förklara det enkelt haha). Så jag tycker det är ett otroligt fint initiativ av dig att välja att prata med henne. 

Det spelar enligt mig ingen roll om hon vill vara ensam eller inte, att ha någon att prata med brukar få en att känna sig mer hemma(enligt mina erfarenheter). Och att någon faktiskt gör det betyder så otroligt mycket mer än man tror från första början! Så gör det, om hon vill vara ifred ska du såklart respektera det, men man vet ju inte om man inte försöker. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Wowy
2016-03-17 21:34
#6

Hon kommer säkert att bli jätteglad om du säger hej. 🙂

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Annons:
[Nirvana-music]
2016-03-17 22:08
#7

Så underbart av dig att du bryr dig <3 du är guld värd. Har blivit utfryst så många gånger under min skolgång och även mobbad, man blir alltid glad när någon hälsar, speciellt om man själv är blyg och kanske inte har lika lätt att gå fram till folk. Guldstjärna till dig för din omtanke :-)

catcult
2016-03-18 06:09
#8

Håller med de övriga: tack så jättemycket över att du tänker prata med henne! Hon kommer säkert bli jätteglad. 🙂 Jag önskar att alla människor kunde tänka till när de ser någon som är ensam och/eller utfryst och ansträngde sig lite för att inkludera en sådan person i gemenskapen. Världen skulle bli så mycket bättre!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Wowy
2016-03-18 06:39
#9

#8 Du är en förebild!

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

[thildaaaa]
2016-03-26 22:41
#10

Hur har det gått? När jag började på gymnasiet så klickade jag direkt med en tjej, sen hade vi rast och gick till matsalen. Där ensam vid ett bord satt en tjej som vi sett i klassrummet tidigare(och alltså gick i vår nya klass) jag tycker det är så hemskt att se folk sitta själva i matsalen( kan ju va självvalt men är nog sällan det) så vi satte oss hos henne. Hon va väldigt blyg och väldigt annorlunda men jag tror hon blev väldigt glad att vi satte oss där Nu tre år senare hänger vi fortfarande ihop :) Om bara alla kunde göra så, då skulle inte mobbing och utfrysning finnas i skolan…

Elsaharr
2016-03-26 22:42
#11

#10 Man blir så glad av att höra om människor som gör så 🙂

Zingo ;D

Upp till toppen
Annons: