Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1127 ggr
Crazy_petartist
3/17/16, 8:55 PM

Oblodig mens?

Jag har hyfsat regelbunden mens. För lite mer än en vecka sedan skulle min mens komma, men som vanligt var den försenad. Men efter några dagar började jag fundera. Alltså, jag har ganska mycket flytningar mellan mina mensperioder. Men nu verkade det som om jag fick jättemycket flytningar, istället för mens. Nästan som mens utan blod. Nån som vet om detta är vanligt?

Och när man ändå är i farten, någon som har tips till den som stör sig ganska mycket på så mycket flytningar mellan mensperioderna?

Tack❤️

~I'm not crazy, my reality is just different from yours~

https://www.instagram.com/crazy_petartist/

Annons:
Kadoor
3/17/16, 9:19 PM
#1

Var det så att det var "vanligt" mensblod, som det brukar se ut eller var det brunt? Om jag förstod dig rätt d.v.s. 😃 alltså det är ju ganska individuellt hur det kan se ut och vara, så jag tror det är normalt. Men är inte helt hundra, så någon som har bättre koll får rätta mig haha. 

Just det med flytningar; Det som har fungerat för mig är att tänka på vilka trosor och byxor jag har på mig. Har jag spetstrosor får jag myycket mer än med bomullstrosor. Har märkt att det kan bli mer när jag går med tajta byxor, men vet inte om det är så för dig/andra. Just det att gå med andra byxor är lite drygt, men bara att byta underkläder till mer "skonsamma" och mindre tajta kan hjälpa(utgår från mina erfarenheter nu).

Edit: Herregud jag är så trött haha. Klart att det inte såg ut eller var som det brukar vara om det känns annorlunda. :P men jag hoppas du förstår hur jag menar ändå..

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[Crystal93]
3/17/16, 9:31 PM
#2

Jag kan bara skriva att en kvinnas menstruation är lika unik
som kvinnan personligen..🌺

Jag har oregelbunden menstruation som kan va ifrån 3dar till 7dar, antingen var fjärde eller var sjätte vecka och det kan variera ifrån liten till stor blödning,
men även smärtan kan variera ifrån låg till hög.

Hur är dina flytningar? (känslig fråga)
Flytningar ska va genomskinliga och fria ifrån stank.
Som sagt så varierar ju även flytningar, från vattniga till grötiga.

Mycket flytningar kan betyda att du blir simpelt gravid,
till skillnad ifrån en kvinna med lite flytningar..

Kvinnans menstruation påverkas av ens hälsa,
känner du dig stressad? äter du varierad kost? motionerar du?.osv.

Men om du är orolig, så tycker jag att du ska gå till barnmorskan.🙂

Crazy_petartist
3/19/16, 5:18 PM
#3

Nja inte riktigt. Alltså det var det att jag fick ovanligt mycket flytningar under den perioden jag egentligen skulle haft mens under. Nästan som om det var mens i form av flytningar, om ni fattar vad jag menar haha.

men #2 tack för tipsen! Ska dra nytta av dem :)

#3 Mina flytningar är vanligtvis lite gulaktiga och luktar lite starkt enligt mig, vilket gör att jag nästan inte kan gå utan trosskydd när det är som mest(nästan hela tiden alltså…), och "konsistensen varierar". 

Jag tror verkligen inte att jag är gravid, det vore osannolikt haha. Men jo stressad är väl alla, men inte ovanligt stressad inte. Och i och med att jag började träna regelbundet har jag börjat äta bättre och nyttigare mat också!

~I'm not crazy, my reality is just different from yours~

https://www.instagram.com/crazy_petartist/

kae
3/19/16, 10:48 PM
#4

Om det inte var de minsta blodtendenser var det nog inte mens, att man får mer flytningar kan ju bero på massa saker. Men jag har aldrig hört talas om ett fenomen då man får blodfri mens :)

IceTee
3/20/16, 3:16 AM
#5

#3 om dina flytningar är gula och luktar illa kan det vara värt att kolla upp! De bör vara genomskinliga till vita och kan var tunna eller tjocka, men inte gryniga

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: