Annons:
Etikettmat-och-dryck
Läst 4343 ggr
Hoseok
3/17/16, 11:23 PM

Hur snabbt äter du upp choklad?

Ni som äter choklad, hur fort skulle det gå för dig att äta upp en 200 gram marabou eller annan choklad i samma vikt? 200 gram = en stor marabou.

Ställer frågan för att jag ikväll käkat upp hela på några timmar och känner mig lite skamsen, haha. Vanligtvis räcker en stor marabou 2-3 dagar.

Annons:
LuLeLo
3/17/16, 11:32 PM
#1

Alltså, jag har lyckats med det på typ 1h. Kände faktiskt ett stopp och stort illamående efteråt, success! Annars brukar jag kunna äta kopiösa mängder mat xP.

Tass Josephine

Katniss
3/17/16, 11:36 PM
#2

Hmm.. Jag brukar oftast äta typ chokladrullar eller twix så vet inte riktigt.. Men efter ett tag är det ju inte lika gott som i början.. Men jag kan nog äta det ganska snabbt :D

R.I.P. Anton 💔

Rheen
3/18/16, 12:42 AM
#3

Ehrm.. Kanske 1 månad? Gillar inte 'vanlig' choklad, okej? Haha. Har en lite choklad av en ~200 grams som står i ett skåp ännu, varit där sen oktober. Om det var frågan om just Twix eller något liknande skulle det kanske ta runt 1-2 veckor; gillar att spara, hehe.

~ Rheen.

Arrowhead
3/18/16, 1:07 AM
#4

För mig tar de ett par dagar åtminstone då det gör ont i tänderna att äta choklad för mig.

catcult
3/18/16, 6:02 AM
#5

Jag brukar äta typ 5-6 rutor sedan har jag fyllt min chokladkvot och jag är inte längre sugen. Sparar inte resten utan det får pojkvännen käka upp. Det är inte så att jag tänker på kalorierna eller nåt, utan handlar helt enkelt om att jag inte är någon chokladmänniska. Blir jag sugen på choklad kan jag inte äta särskilt mycket innan jag tröttnar. Undantaget är Schweizernöt, då kan jag äta upp 100 gram utan problem.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Scorpio97
3/18/16, 9:42 AM
#6

Allt mellan 30 minuter och några timmar. Om jag ser till att hålla mig väldigt upptagen (eller har annat godis att äta) kanske en chokladkaka kan överleva några dagar, men det är ovanligt.

Men jag är ju hets-/känsloätare.


//Jessie

Annons:
[rumelle]
3/18/16, 12:18 PM
#7

Jag får ofta hjärtklappning av sånt med mycket socker i så jag brukar inte äta mer än max 50 g choklad åt gången. Och eftersom jag inte äter sötsaker i veckorna så hade den nog räckt mig till minst två helger.

ElsaN.01
3/18/16, 3:09 PM
#8

1-2 dagar skulle jag tro, men är jag sötsugen går det nog på bara några timmar…

Jazmin1e
3/18/16, 3:12 PM
#9

Det skulle max ta en timme.

[134643]
3/18/16, 3:37 PM
#10

Det beror på varför jag äter haha. Jag kan absolut sätta i mig en hel chokladkaka under en film, men det händer så sällan då vi oftare har smågodis. Jag brukar ha choklad i väskan så att jag kan ta lite bitar då och då, när jag känner att jag behöver det. Då kan den räcka ett par veckor ungefär. Men jag tycker absolut inte att du ska må dåligt över att ha ätit en hel, det låter rätt härligt ;) ;D

Usagi_
3/18/16, 7:31 PM
#11

Om jag skulle äta den helt själv kanske det skulle tagit 3-4 veckor typ haha. Har aldrig ätit upp en hel stor marabou själv, delar alltid med familjen och det har väl tagit ca 1-2 veckor att äta upp. Sen är jag en sån person som gillar att spara det goda, har jag choklad-julkalender brukar den inte ta slut förrän i typ februari x)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Kadoor
3/18/16, 8:42 PM
#12

Max 2-3 h min haha. Beror lite på, ibland går det snabbare och ibland långsammare.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

moa.al
3/18/16, 8:51 PM
#13

Brukar köpa mörk choklad, och äter då ungefär en ruta per dag. Så runt 8 dagar skulle jag säga, ljusare och sötare choklad brukar jag äta upp inom en halvtimma ☺️

Annons:
ljungensjenka
3/18/16, 9:20 PM
#14

Hmm, beror på. Om jag inte ätit ordenligt under dagen och är extremt sockersugen så kan det gå på 1 h men annars kanske 1 vecka. Om jag har riktig självbehärskning så kaanske det går 2 veckor. Älskar choklad men inte i alla perioder :)

[Horse24]
3/18/16, 9:43 PM
#15

Äter oftast upp en sådan på några timmar, men nu ska jag försöka dricka vatten eller äta andra saker så jag kan spara chokladen längre! 😎

[Nirvana-music]
3/18/16, 9:48 PM
#16

30 minuter, högst 1 timme beroende på vad jag gör. Har jag inte ätit så mycket så går kakan åt fort, Har jag dock ätit under dagen så går det inte lika fort. Vilken dröm att kunna spara en chokladkaka i över två dagar, jag är så glupsk så hinner nästan inte ens svälja, haha :-)

[Nirvana-music]
3/18/16, 9:49 PM
#17

Ni bör inte känna er skamsen, när lilla jag äter upp en sådan på några minuter, haha :-)

zahara.
3/18/16, 10:04 PM
#18

Lätt på 10-15 minuter tyvärr. Och inga problem heller att direkt efter fortsätta äta chips, glass och fikabröd.

Majaa12
3/18/16, 10:10 PM
#19

En timme kanske, men då får jag ju lite ångest efteråt… 😇 Men försöker se till så att den räcker i 2-3 dagar, vilket ofta går🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

jevc
3/18/16, 10:49 PM
#20

Alldeles för fort egentligen. Räcker max 1 h. I princip beroende av choklad

A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare

Annons:
zahara.
3/18/16, 11:09 PM
#21

Jag kan ju tillägga att det är den ljusa eller vita chokladen jag äter på en kvart. Mörk choklad får jag nog hålla på i en timme eller två innan jag ätit 200 g. Jag är inte lika förtjust i mörk choklad nämligen.

kae
3/19/16, 10:39 PM
#22

2-3 dagar? Helt seriöst så äter jag upp en 200gs marabou på 10-15 minuter om jag ser på en film. Kan inte sitta och dra på den om jag vet att den ligger i skåpet.

panini
3/20/16, 12:54 AM
#23

Jag är inte så förtjust i choklad och godis så jag äter 1-2 rader på ungefär 30 min och sen äter någon annan i familjen upp resten 🙂

Carrosh
3/20/16, 1:56 AM
#24

Varierar allt mellan 30 min till 2 månader.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[EM_L]
3/20/18, 11:00 AM
#25

1 och halvtimme kanske😝 Älskar choklad och särskilt mörk choklad

shia
3/20/18, 12:29 PM
#26

Bra dagar så ksk jag kan äta och må bra av en eller två rader, men dålig dag och ångestattack kan jag smälla i mig 200 gram choklad, plus massa kakor och mår pyton resten av kvällen, men tror det snabbasta jag ätit 200 gram är fem min…

powerade
3/21/18, 12:26 AM
#27

Beror på lite hur sugen jag är. Kan gå på en dag eller 2 dagar om jag är ganska sugen. Annars kan den räcka en vecka som allt godis om inte pojkvännen skulle äta upp det.. han vill äta upp allt och jag vill små äta…

Annons:
powerade
3/21/18, 12:26 AM
#28
LinneaWik
3/21/18, 11:34 AM
#29

Tror det hade tagit typ 5 dagar för mig. Blir typ "mätt" på 4 rutor haha! :)

Nilliboi
3/29/18, 11:01 PM
#30

Ett tag så åt jag nästan 2st 200g Marabou varje/varannan helg 🙃 iallafall 1 plus chips fast då började jag må dåligt… men åt så mycket jag orkade också tog jag resten dagen efter 😅 visst skamsen men det försvinner ju under veckan om man håller sig till mer nyttigheter, har ett litet träningspass osv…

Upp till toppen
Annons: