Annons:
Etikettlekar-och-skoj
Läst 922 ggr
Lame
3/20/16, 11:39 PM

LEK: Mening efter mening

(Jag har letat runt men verkar inte hitta en likadan lek. Men om det finns någon, är ni fria med att ta bort eller låsa denna!)

Denna lek går ut på att man skriver max 3 meningar i nutid som följer PÖD (personen över dig)s historia. Tillexempel:

Person 1: Liam är rädd och tittar omkring sig i skogen(1). Men ingen finns där(2). Svartkråkorna skriker och det skrämmer Liam(3).
Person 2: Liam tänker att han nu måste vara modig. Det är då han springer och försöker att hitta en utväg ut. Svartkråkorna följer efter.
(Ni behöver inte skriva siffrorna efter varje mening, det är bara för jag ska vägleda er)

REGLER:

  1. MAX 3 meningar

  2. Det ska vara skrivet i nutid

  3. Följ PÖDs berättelse - håll dig till ämnet

  4. Avsluta inte!

Lycka till! Jag börjar,

Lova sitter på ängen vid solnedgången och dagdrömmer. Hon känner sig så ensam vid det ögonblicket. Men plötsligt så sätter någon sig bredvid henne.

if it's meant to be
it will be


Annons:
Vixxen
3/20/16, 11:47 PM
#1

Det är mormor som kommer och sätter sig bredvid Lova. -Är du ledsen? frågar mormor. Lova tänker efter en stund och svarar:

Lame
3/20/16, 11:50 PM
#2

''Nej, jag är inte ledsen. Det är bara.. Um.. Jag är osäker.'' säger hon och kämpar med att hålla tillbaka tårarna. Mormor håller om henne. ''Vad är det du är osäker över?'' ler mormor.

if it's meant to be
it will be


[Clifford5sos]
3/20/16, 11:58 PM
#3

Michael sitter på sin säng och funderar vilken pyjamas han ska ha på sig, pikachudräkten eller nalle puh dräkten tänker han… Han frågar Calum om råd och Calum säger…

Vixxen
3/21/16, 12:02 AM
#4

Fråga Lova! Hon är ute på ängen med mormor tror jag. Michael tittar på pyjamaserna och sen på Calum - Nej jag tar Nalle Puh tror jag…

Lame
3/21/16, 12:25 AM
#5

#3 Ditt inlägg godkänns ej då den inte följer reglerna.

Men eftersom #4 fortsätter på en bra sätt,
Michael och Calum skiter i det de gör och går ut för att träffa mormor. ''Så nu är ni här tillsammans och chillar'' frågar Calum och mormor tittar upp på honom. ''Chilla?'' frågar hon som får Lova att skratta.

if it's meant to be
it will be


Upp till toppen
Annons: