Annons:
Etikettövrigt
Läst 6809 ggr
MrFabulös
2016-03-22 18:12

Bal i nian?

Hej har ni eller kommer ni att ha bal i nian? Och kan man bjuda någon som är äldre eller yngre än sig själv?

Annons:
Scorpio97
2016-03-22 18:15
#1

Vi hade inte det och vad jag vet görs det inte på något högstadium här. Vi körde tacokväll istället. 

Huruvida man får bjuda någon äldre/yngre beror nog på skolan, så enklast är nog att fråga läraren eller någon som har ansvaret för balen. Jag går sista året på gymnasiet nu och då har man ju ofta bal, och på vår skola har det varit olika från år till år. Vissa år får man bara bjuda folk från rätt årskurs som har gått på skolan, men i år får man ta med vem som helst så länge personen har anknytning till staden.


//Jessie

MrFabulös
2016-03-22 18:26
#2

#1 Jag går inte i nian man det var en kille jag typ känner som frågade vilken klass jag gick i igen och jag svarade åttan. Då sa han jaha eh jag tänkte bjuda …… Hon är ju snäll, söt och rolig. Frågan är ville han fråga ut mig och sen när jag sa att jag gick i åttan så började han snacka om en annan tjej för att göra mig svartsjuk?

[Clifford5sos]
2016-03-22 19:26
#3

När jag gick ut nian så hade vi inte någon bal. 

Vi åt istället lunch/middag tillsammans med klassen, mentorer och föräldrar. 

Vi fick ordna å fixa allt och föräldrarna fick städa efteråt.

Kadoor
2016-03-22 19:46
#4

Vi hade som en "fest" med alla nior på min gamla skola och då var alla med, vet inte om man fick bjuda yngre/äldre och det verkade inte som att någon gjorde det heller. Men det bästa är ju att kolla med skolan, och om det är någon annans bal så måste ju personen som pratade med dig om det fråga förmodligen haha. 
Jag tycker det låter som att han killen ville bjuda ut dig, du kan kanske fråga? Om det var något speciellt han ville eller så? Tycker det verkar konstigt att fråga dig vilken årskurs du går bara för att snacka om en annan tjej, och inte vilja bjuda ut dig liksom..

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

jevc
2016-03-22 19:57
#5

Vi kommer ha en bal-ish grej som vi kallar bankett.

Problemet är att det är elevrådet som väljer vem som går med vem (för att undvika mobbning elr nåt).

A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare

ljungensjenka
2016-03-22 20:08
#6

Vi hade en lärarmiddag för endast nior samt lärare (och rektor) bordsplaceringarns/kavaljererna lottades ut så spelade ingen roll om man frågat någon eller inte. Jag fick rektorn haha ;)

Annons:
panini
2016-03-22 20:27
#7

Vi hade också lärarmiddag med lärare och rektor på vår gästgivaregård. Vi fick välja vad för mat vi ville ha, var alla skulle sitta, folk sjöng och höll tal och vi hade allmänt roligt. Efteråt när alla lärare hade gått fick vi vara kvar och göra vad vi ville.

Vi fick dock inte ta med någon utomstående utan det skulle bara vara vi 🙂

Prenova
2016-03-22 21:47
#8

Vi hade en ganska stor bal med fancy trerätters meny och folk som kom i limousiner och allt.. 😂 Och man fick bara gå om man gick i nian :)

[Clifford5sos]
2016-03-22 22:40
#9

En ganska awkward grej vi gjorde, alla nior skulle åka flak runt samhället, vilket kändes helt och hållet konstigt enligt mig. Så jag åkte inte ens på något flak…

Fridaaaa
2016-03-23 13:56
#10

När jag slutade nian hade vi ingen bal :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NordicSunset
2016-03-23 18:16
#11

Vi ska ha bal när vi går ut iår! :) Men man får inte gå med någon äldre/yngre utan det är endast 9orna på skolan som får komma.

Be the best version of you.

  • Zoella
nadilda
2016-03-23 18:28
#12

Vi hade en bal😊 Man fick inte gå med någon från en annan årskurs. Hade blivit för jobbigt för oss som arrangerade det!

[Túrwen]
2016-03-23 18:46
#13

Min skola hade det och jag gick dit rockade en klänning och drog hem tidigt… ser mer fram emot min "bal" som blir firande för att jag tar masterexamen vilket är ett par månader framåt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: