Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 810 ggr
Anibaz
3/22/16, 9:31 PM

Hjälp mig att finna boken!(Barnbok)

När jag var liten hade jag en underbar bok, den var min absoluta favorit men jag har helt glömt vad den heter, och jag minns bara några få delar ur den.

Det är en bok med många korta berättelser, om djur. Inte så där faktamässigt utan mer sagolikt. En berättelse är om en tax som heter Limpan, och en annan om en familj med kor - en rosa, en blå och en lila(?). Tyvärr är det allt jag minns.
Om någon här inne har den blekaste om titeln på boken så skulle jag bli överlycklig, eller om ni själv hade den som barn. Detta var på slutet av 90-talet.

Annons:
Hoseok
3/22/16, 10:42 PM
#1

Var det en ganska stor och tjock bok? För funderar på om det är samma som jag själv letar efter.

Anibaz
3/22/16, 11:51 PM
#2

Jag minns inte riktigt, men det är mycket möjligt! Vilka berättelser minns du?

Hoseok
3/23/16, 10:49 AM
#3

Det kan ju vara en heeelt annan bok men kände liksom igen lite av det du skrev.

Jag kommer ihåg det som en stor tjock bok som var antingen turkos, grön eller blå. Varje saga var 1-2 sidor i boken med stora bilder. 

De berättelser jag kommer ihåg var:
- Två barn byggde ett litet hus av grenar och la ost i den för att möss skulle komma dit
- En anka var ute på is i någon berättelse
- En berättelse handlade om en pojke som gjorde sönder något och gömde det, och the moral of the story var väl att man alltid skulle säga sanningen?

Som sagt, kan vara en Helt annan bok, haha.

Anibaz
3/23/16, 3:41 PM
#4

#3 Minns inget av det du skriver, och berättelserna var max en sida och endast en bild per berättelse, om jag minns rätt. Det är nog inte samma bok. 😛

Hoseok
3/23/16, 4:46 PM
#5

#4 Ja, det är en berättelse per sida i den jag snackar om också! Haha. 

Aja. Det är svårt.

Gambino19
4/1/16, 4:17 PM
#6

Ibland kan det vara så att just när du verkligen vill veta vad den heter så kommer du inte på,men när man 2 månader senare sitter hemma o inte gör någonting så helt plötsligt kommer man på det bara sådär!brukar hända mig

Annons:
Upp till toppen
Annons: