Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 858 ggr
Prenova
3/23/16, 10:47 AM

Jeans

Har på senaste tiden köpt jeans från Levi's men har nu tröttnat på att betala ganska mycket för jeans som bara håller i ett halvår.. Så, någon här som brukar använda jeans från de vanliga lite billigare klädkedjorna som ni tycker är bra? 😊

Annons:
[dvärgkaniner]1
3/23/16, 11:02 AM
#1

Tass

Hoseok
3/23/16, 11:15 AM
#2

Jag köper uteslutande jeans från H&M och Cubus och har haft samma jeans i typ.. 3 år. Haha. Ett par har jag använt i 5 år.

Hoseok
3/23/16, 11:20 AM
#3

Och ursäkta men ett Halvår? Vad tusan gör du med dina jeans egentligen? Eller är märkesjeans så dåligt gjorda? Det låter jättekonstigt för mig, haha.

Prenova
3/23/16, 12:34 PM
#4

#3 Jag tror inte att jag gör något speciellt mot dem, haha! Har bara varit så med varenda par därifrån, efter ungefär ett halvår brukar de spricka vid innerlåret.. :/

smellcaramell
3/23/16, 1:51 PM
#5

allt beror på hur ofta de används och tvättas, hur de används och tvättas, kroppsform på den som bär jeansen, gångstil o.s.v. Jag Går själv alltid till JC när jag köper jeans nu då jag vill ha sköna jeans som sitter bra. De jeans jag haft från HM, Cubus, Gina o.s.v. håller i regel inte så länge, tappar färgen och formen fort o.s.v.

kae
3/23/16, 2:24 PM
#6

Jag hatar H&Ms jeans, köp inte dem.

Annons:
[Tuulikki]
3/23/16, 3:28 PM
#7

Gina, Cubus, KappAhl

Elsaharr
3/23/16, 3:47 PM
#8

Jag gillar att köpa från JC och köper då nästan alltid crocker.

Zingo ;D

ljungensjenka
3/23/16, 4:02 PM
#9

Endast Cubus (Highwaist Hannah) som passar, dessutom prisvärda

panini
3/23/16, 4:22 PM
#10

Jag köper endast Jeans från H&M och New Yorker. En kompis som också har problem med att de spricker vid innanlåren började köpa från JC och då slapp att gå och köpa jeans stup i kvarten :)

Prenova
3/23/16, 4:32 PM
#11

#8 #10 Just crockermodellerna verkar bra, såg även att de fått högst betyg i något test, så det blir nog JC nästa gång!

smellcaramell
3/23/16, 4:35 PM
#12

#11 det bästa med JC är att de har så otroligt många olika jeansmodeller av olika märken så det finns alltid något som passar. Jag kan gå in och säga att jag vill ha ett par svarta stuprörsjeans med hög midja så plockar de fram minst tre par att prova för att se vilka som passar bäst. Sedan håller ju jeansen mycket längre när det är "kvalitetsmärken". Viktigt också att inte tvätta jeansen för ofta, absolut aldrig sköljmedel och alltid tvättas ut och in.

Prenova
3/23/16, 5:47 PM
#13

#12 Låter ju alldeles perfekt! Ungefär så tycker jag att det är på Levi's också, synd bara att kvalitén är kass - trots att jag tvättar mina jeans så sällan jag kan.. Hoppas JC's håller längre!

Annons:
[Clifford5sos]
3/23/16, 5:48 PM
#14

Jag köper i princip bara från H&M eller New yorker. På H&M köper jag främst alltid samma sorts byxor av märket "divided" för ca 199kr. På new yorker köper jag lite olika beroende på priser, men de är väldigt bra priser tycker jag och man fyndar oftast väldigt fina kläder för ibland kanske 89-150kr plagget. Jag köper i princip aldrig världens dyraste byxor, men mina brukar hålla upp till 2 år, men har jag på mig dem ofta eller tvättar ofta så håller de inte lika länge.

Kadoor
3/23/16, 7:14 PM
#15

Jag köper vanligtvis byxor från H&M, men kommer inte köpa vanliga, svarta jeans därifrån då de tappade form och färg direkt i princip. Har också haft ett par från JC som jag älskade, färgen och formen höll otroligt bra. Dock var det så att de fick ett stort hål i rumpan. Det var väldigt surt då jag endast hade dem i två månader och hade tvättat de typ 2-3 ggr(och var tvungen ett par ggr av dem pga en fläck). Känner inte för att lägga ner en stor del av studiebidraget till byxor och jeans så ofta.. Jag hade kanske otur men nu är jag lite skeptisk. :( någon mer som har vart med om att det har spruckit eller blivit hål? Det var märket Crocker om jag minns rätt också. (Att det blir så efter ett par år är inte konstigt såklart, men dessa var två månader gamla..)

Tillägg: H&M's byxor som jag har, har runt 3 par tror jag, har hållit i 2 år! Så det enda som jag är skeptisk till är de svarta byxorna, då färgen försvinner snabbt.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Tant Grön
3/23/16, 8:33 PM
#16

Ingen här som lagar sina jeans?

smellcaramell
3/23/16, 8:37 PM
#17

#16 Beror på var de går sönder, nästan alla mina går sönder högt upp vid ljumskarna och då blir det obehagligt att laga dem = blir avklippta och används som shorts istället. Alternativt lever de vidare som typ målarbyxor eller något.

Prenova
3/23/16, 9:20 PM
#18

#15 Hmm.. Det där lät ju inte så bra! Får kanske köpa ett par från H&M och ett par från JC så får vi se vilket som håller längst!

hahael
3/23/16, 10:21 PM
#19

Vänta är inte Levi jeansen som ska hålla i 100 år?
Asså bokstavligen har för mig att det är deras slogan elr något

Klart att laxen ska ha en jolle

Prenova
3/23/16, 10:58 PM
#20

#18 Ingen aning! Det stämmer rätt dåligt isåfall

Annons:
Prenova
3/23/16, 10:59 PM
#21

Menade #19 haha

powerade
3/23/16, 11:01 PM
#22

har ett par från bikbok som jag äälskar! dock tappaat färg men avd ska man förvänta sig? 

så brukar carlings har sköna åtminstone säger många!:)

Upp till toppen
Annons: