Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 980 ggr
Hogwarts
3/23/16, 1:33 PM

hur får man vänner

om man är så socialt inkompetent att man inte vågar prata när det är fler i rummet och inte kan ta initiativ och får ångest över allt man säger även fast det inte var något dåligt

Annons:
Leramani
3/23/16, 1:44 PM
#1

Först får man förstå att man inte är ensam om att känna så.  Tvärtom. Det finns några stycken i varje klass som känner ungefär så.  Det är inget konstigt och det går att komma över det.

Sen får man förstå att varje människa sätter sitt eget värde,  så fort man träffar någon/några andra.  Om du skulle låtsas vara en populär person,  genom att hålla kroppen som de gör,  le som de gör,  heja på alla och så vidare,  så kommer folk att börja behandla dig som om du är en populär person.  Det är så populära personer blir populära personer.  Inte för att de är så jäkla bra,  utan för att de har en attityd av att "jag är högstatus" när de rör sig och hur de håller kroppen.  Börja att studera de som är populära,  hur de ser ut,  så kommer du att förstå vad jag menar.

I själva verket är de populära personerna som pratar och går på,  lika rädda för andra som du är,  de har bara en mer framgångsrik strategi för att komma förbi det. Människor i grupp är alltid till viss del rädda.

Det är upp till dig hur du gör,  men förstå att det inte är något fel på dig,  och människor som är försiktiga och tillbakadragna kan få många goda vänner pga sina goda egenskaper. Med eller utan att låna beteende och kroppsspråk från de populära.

De Lapsus Resurgam

Aleya
3/23/16, 1:54 PM
#2

Genom övning. Man får öva sig att komma över tröskeln man har som gör att man får ångesten. Om du vill vara riktigt fräck så börja med teater. Då lär man sig verkligen att agera inför främlingar

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sommarek
3/23/16, 1:56 PM
#3

Tänk också på att en konversation inte bara är på ditt ansvar. Det är precis lika mycket andras ansvar att säga hej eller svara på en fråga, som det är ditt att ställa en. Oftast när man har det svårt med det sociala tror man att allt hänger på en själv, medan det hänger lika mycket på alla inblandade.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Hoseok
3/23/16, 1:58 PM
#4

Alla mina vänner är från internet. Folk jag lärt känna genom spel och chattrum och som jag i vissa fall träffat i verkligheten. Det är dom bästa relationerna jag har och haft. Har bara en kompis kvar från skolgången, och visst, hon är min bästa vän, men jag skulle aldrig kunna umgås med någon annan från skolgången.

Hogwarts
3/23/16, 2:05 PM
#5

liksom jag pratade lite de första dagarna i skolan och jag hade faktiskt folk som ville bli vän med mig men sen drog jag mig undan och slutade prata med folk och nu vill ingen vara med mig
jag förstör varenda chans jag får

Sommarek
3/23/16, 2:24 PM
#6

#5 Varför inte bara vara ärlig och berätta för folk hur du har det, då? Folk förstår ofta sådant, medan de kanske tror att du inte vill prata med dom om du bara försvinner utan att säga något.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Hogwarts
3/23/16, 2:30 PM
#7

#6 Två av dem vet att jag har social fobi.

Upp till toppen
Annons: