Annons:
Etikettövrigt
Läst 13814 ggr
[Stockholmsbruden]
2016-03-23 19:49

Jesustanten

(Till er som bor i stockholm) Har ni hört talas om jesustanten? Hon gåe omkring på drittningsgatan/sergels torg och jagar folk och skriker på dem. Inte direkt agresift mer kul haha. Hon har jagat flera ungdomar (sök jesustanten på youtube för att se) däribland mig och flera i min klass haha. Hon skriker att ,an kommer komma till helvetet, viskar i ens öra, går efter en osv. Haha så kul, har ni stött på henne?

Annons:
[dynamitella]
2016-03-23 19:51
#1

Har fnissat åt henne i många år, men insett på äldre dagar att hon är psykiskt sjuk och inte mår bra av att bli uppretad av småungar om dagarna. Tyvärr är hon ju ett litet spektakel med sitt snack om helvetet, så hon utsätts för regelbundna trakasserier.

Aleya
2016-03-23 20:00
#2

Så det är kul att göra narr av en som inte är frisk? Tragiskt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Horse24]
2016-03-23 20:16
#3

Hörde talas om henne när jag var mindre, har bara sett henne en eller två gånger dock. Är inte så mycket i stan så är väl därför jag inte ser henne. Sen tror jag inte heller att man ser henne lika mycket som förut.

Har aldrig sett något roligt i att hon skriker och gapar, inte ens när jag var yngre tyckte jag att det var kul. Jag tycker faktiskt väldigt synd om henne. Hon är psykiskt sjuk - det finns inget komiskt med det.

panini
2016-03-23 20:17
#4

Vad är det som är så kul med att hålla på med någon som är psykiskt sjuk? Tycker det är väldigt uppenbart att hon har någon mental sjukdom men alla tänker kanske inte så långt 🤔

[Túrwen]
2016-03-23 20:21
#5

En sådan lokal figur som jag lyckats missa trots att jag bodde i Stockholm i ett par år. I Lund hade vi ju skylt-mannen som påstod att han visste vem Palmmördaren var men ja han var nog inte riktigt frisk heller. Tror han gick bort 2013 dock…

Turast
2016-03-23 20:24
#6

Fyfan att skratta åt en människa som förmodligen mår dåligt eller är sjuk …

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
[Túrwen]
2016-03-24 06:16
#7

#5 Naturligtvis ska det stå Palme* och inte palm.. autocorrect är fantastiskt i bland..

[Clifford5sos]
2016-03-24 06:54
#8

Förstår inte meningen med att det är "roligt" på något sätt att hålla på med en människa som antagligen mår väldigt dåligt, vad är det för roligt egentligen? Tragiska lilla värld.

Hoseok
2016-03-24 11:31
#9

Min pojkvän (som bor i stockholm där jag stannar större delen av tiden) berättade om henne igår för första gången. Så det var lite läskigt att denna tråd ploppade upp just nu. Han "varnade" mig för henne eftersom jag har sådan grov social fobi att om hon skulle gå fram till mig hade jag nog skrikigt högre tillbaka..

Såg henne två dagar i rad gå runt och sjunga opera.

Håller med tidigare talare i tråden, dock. Att håna henne hjälper absolut ingen.

Paxxie
2016-03-24 12:00
#10

Minns att hon brukade komma fram till mig och mina vänner när vi hängde på Plattan för sådär 10 år sen, men trodde inte hon fortfarande höll på. Blir lite ledsen av att höra det faktiskt. Hon mår ju uppenbarligen inte särskilt bra.

Elsaharr
2016-03-24 23:03
#11

Exakt vad är det som är så kul att skratta åt och håna en person som inte mår helt bra eller är helt frisk?

Zingo ;D

[Stockholmsbruden]
2016-03-26 16:05
#12

Men fy jag hade ingen aning om att hon var phsykiskt sjuk. Förlåt, denna tråd var dum. Kan någon låsa den?

Aleya
2016-03-26 17:00
#13

#12 vad tror du att folk som gör på detta sättet är? Friska? Går väl ganska lätt att räkna ut att många med beteenden som inte är riktigt korrekta ofta har en bakomliggande sjukdom bakom. Trodde jag t o m en som är 14 förstod eller lärt sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
minbebis
2016-03-26 22:06
#14

Jesus christ människor, hur många ska upprepa samma sak tusen gånger. Människan har uppfattat meddelandet så ni kan hitta på något annat att göra nu.

hahael
2016-03-26 23:02
#15

Tror Ts fattat vad ni försöker säga. Hen har också bett om ursäkt och ändå ska ni hålla på och hacka. 

För övrigt så har jag stött på henne ett fåtal gånger och då aldrig gjort något för att provocera henne just för att jag är extremt rädd för henne(och för att jag vetat att hon förmodligen inte har alla hästar hemma). En gång gick jag och mina kompisar endast förbi henne (inge fniss eller något som kunde reta upp henne) och hon ränner efter och försöker gripa tag i min kompis långa hår samtidigt som hon gormar om Jesus och allt sådant.

Klart att laxen ska ha en jolle

minbebis
2016-03-26 23:16
#16

Bor relativt nära henne, det är inte alltid hon ställer till med liv utan oftast när jag stöter på henne är hon en vanlig dam som jag går förbi i centrum 🙂

_ftwsuga_
2020-06-17 23:02
#17

Kanske lite sent o tråden e oaktiv men varför kallas hon för Jesustanten/Kristustanten? Är det för hon snackar om Jesus och helvetet??

Ramspe
2020-07-02 23:19
#18

#17 Hon går runt och predikar om jesus typ.

Upp till toppen
Annons: