Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 912 ggr
Elsaharr
3/24/16, 10:18 PM

Kan man bli längre?

Okej, nu kommer vissa typ säkert tycka att jag överdriver väldigt och borde nöja mig, men jag undrar, kan man göra något för att växa sig längre? Jag är 14 år och är 173 cm och visst, jag ör redan rätt lång men skulle så himla gärna bli några eller nån centimeter längre. Kan man göra något? Hur lång tror ni jag blir om man mamma är 173 cm och min pappa är 188 cm?

Zingo ;D

Annons:
Corgitok
3/24/16, 10:41 PM
#1

Det är väl bara att vänta och se. Finns inget man kan göra vad jag vet.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Hoseok
3/25/16, 1:26 AM
#2

Det finns inget du kan "göra". Sure, du kan ta hormoner, men varför skulle du det? av kosmetiska skäl? Nja. Det tillåter nog ingen läkare.

Du är bara 14, så du kan mycket väl växa några cm till. Jag är 22 och 172 cm och tycker jag är hur lång som helst.. Men ja, vi är alla olika och vill olika saker. Det viktiga är att du accepterar dig som du är och mår bra i din egna kropp. :)

Aleya
3/25/16, 9:05 AM
#3

Det finns nog inte så mycket att göra. För den medicin som ges till personer som har problem med växten av ett eller annat skäl är receptbelagda. Sen är ju inte 173 så himla kort. Eller ja, vill du när du är vuxen så kan du ju göra en smärtsam operation där man separerar typ lårbenen så du blir kanske 5 cm längre. Men det är knappast nå jag rekommenderar och det görs inte i Sverige vad jag vet. Och sen är det nog inte heller så kul att hålla på och skruva i ställningen du måste ha som sitter fast i benet. Och du lär ha otroligt ont också.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Elsaharr
3/25/16, 10:57 AM
#4

Nej, 173 är inte alls kort ;) Haha ja man får väl bara vänta och hoppas antar jag, för någon operation vill jag ju verkligen inte gå igenom.

Zingo ;D

Nian97
3/25/16, 11:23 PM
#5

Finns inget att göra, bara att vänta och se. Av egen erfarenhet kan jag säga att föräldrarnas längd inte måste avgöra hur lång du själv blir. Mina dito är 192 resp. 172 cm. Jag är 162 cm och slutade växa som 11 åring.

Corgitok
3/27/16, 7:07 PM
#6

Detta gör inte att du blir längre egentligen men vill du se längre ut kan du ha på dig tex klackar

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Upp till toppen
Annons: