Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 971 ggr
ostbollen
3/26/16, 3:41 PM

Hur får man kontakt med honom?

Hej hej alla! Det finns en kille i min skola som jag tycker är snygg… Problemet är att jag inte vet hur jag börjar prata med honom. Alla mina andra vänner har honom på facebook men av någon konstig anledning så jag jag inte skicka vänförfrågan till honom! Knappen man ska trycka på är liksom "suddig" så man kan inte trycka på den. Har han blockat mig? Jag tror inte att han finns på instagram, snapchat osv. Eller jag kan iallafall inte hitta honom! Så, hur lär jag känna honom? Skulle vilja skriva "Hej!" på typ facebook men det går ju tydligen inte…. Hjälp miiig!!

Annons:
Calcifer
3/26/16, 3:47 PM
#1

Nä hade han blockat dig hade du inte sett hans profil alls, den hade inte gått att se. Däremot kan han ha en inställning som gör att man inte kan lägga till honom som vän hur som helst. Finns det något annat ställe ni skulle kunna ha kontakt på? Alltså, träffas ni ibland i skolan på lunchen eller  hänger med samma folk eller så?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

ostbollen
3/26/16, 5:59 PM
#2

Humh…. Näe inte direkt. Vi är ofta på en fritifdsgård samtidigt. Han har pratat med oss några gånger. Men då har alla mina vänner varit med och det har endast varit en mening eller två… #2 @Calcifer

Flöffo
3/26/16, 6:27 PM
#3

Kan inte man skicka meddelanden till folk även om man inte lagt till dem?

//Flöffo

ostbollen
3/26/16, 7:16 PM
#4

Jo, det kan man. Men han är inte en "sociala medier" person så han har inte svarat… Jag skickade det för ca 1 månad sedan. Nuförtiden behöver man ju en egen app för facebook medelanden… #3

Calcifer
3/26/16, 10:22 PM
#5

Tror du det går att göra lite av ett skämt av det? Det beror ju på hans humor, men liksom om ni råkar vara i samma lunchrum eller så, kan du gå fram och skoja till det roligt och säga "wow, du är vän med alla mina vänner men inte med mig, är jag så hemsk?" eller nåt annat som är lite fånigt? För vissa fungerar det ju, då blir det fnitter och skratt och skämt och så kan man åtminstone bli FB vänner så sen ja vad vet man. Men det beror ju på humor och så.

Skulle inte skicka fler meddelanden om de är sedda och han inte svarat dock, om du inte har något riktigt kul/smart att säga.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

ostbollen
3/27/16, 8:51 PM
#6

Han har inte sätt medelandet jag skickade! Tack för "skämt" tipset.., det var en bra ide. Jag vet bara inte hur man ska börja prata med honom. Idag så var vi på en fotbollsplan samtidigt (inte med varandra) och jag tänkte att det var ett perfekt tillfälle att prata med honom…. Meen, huur?? Jag kan ju inte bara gå fram till honom och säga hej? #5

Annons:
Tjeja
3/27/16, 10:26 PM
#7

Jo det är just precis vad du kan det #6 😉

Gå fram, säg hej och ge honom en komplimang! Sen kan du liksom bara smita där ifrån ifall han inte har något att svara eller säga tillbaka. Sedan nästa gång du ser honom kan du gå fram igen och prata lite till… för varje gång blir det lättare och ni får mer att prata om.

Typ "Hej… jag tycker du är snygg!"… svarar han inget kan du fortsätta säga att "Ville bara säga det, men måste gå nu, hej då!" Le och se glad ut när du går tillbaka till dina kompisar, typ så. 

Svårare behöver det faktiskt inte vara. Att han får en komplimang kommer antagligen göra honom mer nyfiken på dig, någon som får han att må bra liksom.👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: