Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1239 ggr
Hogwarts
2016-03-26 21:32

Vill inte duscha

Är det normalt att inte klara av att duscha för att man känner sig tjock och inte vill kolla på sin kropp? Har inte duschat på 3 dagar och känner mig jätteäcklig…

Annons:
H4mm4r3
2016-03-26 21:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Osäker om detta hjälper eller ej, men skriver det ändå.

Här är en bild på mig, 24år gammal, 194cm, 140kg men mår bra ändå, det enda jag vill ändra med min kropp är att kunna gro riktigt skägg.

Älska dig för den du är istället för att ogilla dig för den du inte är.

(Men sen så gillar jag mitt fett, det är gott och värmande på vintern 😂)

Råttor

Bandy

Giffare och "ägare" till 2 tjocka råttor

Scorpio97
2016-03-26 22:09
#2

Om du mår så dåligt över din egna kropp borde du nog söka någon form av professionell hjälp, för det är inte bra eller hälsosamt. Även om jag tyvärr tror att det är ganska vanligt.

Jag skulle nog rekommendera att du går och pratar med skolsystern/kuratorn på din skola, någon på ungdomsmottagningen eller liknande så du kan få hjälp och må bättre i dig själv.


//Jessie

Hoseok
2016-03-27 14:09
#3

Ja, det är "normalt" för det är väldigt många som säger så.
Nej, det är inte "normalt" för det är inget en människa ska behöva känna. Du behöver hjälp med dina tankar. 

Det du beskriver är tecken på depression.

[Devya]
2016-03-27 16:16
#4

Inte normalt men inte särskilt ovanligt heller.

Jag tittar aldrig särskilt noga på min kropp då jag duschar, det behövs liksom inte.

Aleya
2016-03-27 20:49
#5

Ts… Du måste börja ta tag i dina problem. Du kan inte gå och ha denna ångesten över din kropp och må skit över den. Ta kontroll och gå till en kurator på skolan som kan hjälpa dig vidare. Slösa inte hela din ungdom på att må skit.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

angest
2016-03-28 17:10
#6

Så var det tyvärr för mig med hela skoltiden. Jag vägrade duscha tillsammans med de andra eleverna efter gympan i skolan. Fick alltid höra att jag var tjock fet ful osv och då vill man ju inte duscha med dessa personer. Jag gick alltid in på toa o tvättade av mig bara sen duschade jag hemma där ingen såg min kropp.

Vet inte riktigt vad man kan göra åt saken. När jag pratade med lärare o rektor fick jag bara höra att det nog var jag som var "lite känslig bara" och de andra eleverna fick fortsätta mobba mig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: