Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1864 ggr
Hoseok
3/29/16, 11:32 PM

Hur ofta rakar du armhålorna?

Systertråd till raka-benen-tråden! 😉

(Andra metoder, vaxning, epilator osv räknas också)
Följdfråga för diskussion: Har du någon gång känt press för att raka dig under armarna? Isåfall hur? Har det varit du själv som pressat dig eller utomstående? Frågan är ställd till alla personer, oavsett kön eller könsidentitet.

Annons:
Hoseok
3/29/16, 11:33 PM
#1

Jag rakar mig uteslutande bara när jag ska på fest och har kortärmat. Mest för att jag ba.. känner mig snyggare, haha. Har många kompisar som inte rakar armhålorna och bryr mig inte ett piss om vad de gör, deras kropp och deras val liksom.

Min mamma brukade dock hetsa mig till att jag borde raka armhålorna när jag var i tonåren, vilket var mindre nice.

Scorpio97
3/29/16, 11:44 PM
#2

Jag rakar mig oftast till vardags, ungefär varannan gång jag duschar. Jag börjar ganska snabbt lukta svett när jag inte är rakad, så det är av bekvämlighet och av hänsyn till andra. Skulle jag inte raka skulle jag behöva duscha eller tvätta mig under armarna en-tre gånger per dag vilket jag inte orkar. Det är även därför jag började raka (tror jag var runt tolv år då)

Jag har aldrig känt något press till att göra det. Sommartid händer det att jag går orakad i flera veckor eftersom jag ofta badar varje dag då och inte alltid orkar raka bara för att. I perioder där jag simmar ofta kan jag också låta bli att raka (eftersom jag då duschar på simhallen och vägrar ta med rakhyveln och raka där). Jag kan utan problem gå i linne/baddräkt och visa upp mig orakad, tycker någon att det är äckligt så är det deras problem. Däremot gör jag det nästan alltid vid speciella tillfällen eller om jag rent allmänt vill känna mig lite finare, men då är det just för att jag tycker det är snyggare.


//Jessie

Lia
3/29/16, 11:46 PM
#3

Så fort jag ställer mig i duschen. Jag hatar att ha hår, jag luktar mer om jag har det, det är fult på mig, obekvämt och dessutom är killen inget fan av det. Inte för att det gör så stor skillnad, men allt det andra. Så jag har aldrig hår.

[Tuulikki]
3/30/16, 12:05 AM
#4

Jag gör det när jag känner för det. Typ när jag vet att jag ska träffa någon kompis och jag kommer ha kortärmat på mig. Det är iofs så ljust att det knappt syns.

Gamla ex har påpekat det ibland men jag har ignorerat det. Nuvarande killen bryr sig inte, det är ju bara hår. Jag luktar mer om jag rakar mig för ofta så lite stubb/utväxt får där gärna vara.

kae
3/30/16, 12:08 AM
#5

När jag orkar, typ. Jag har inte så mycket eller mörk hårväxt där, men kanske en gång i veckan :)

[Clifford5sos]
3/30/16, 1:18 AM
#6

Typ någon gång i veckan. 

Duschar vanligast på kvällen och om jag ska bort på morgonen så rakar jag alltid armhålorna. Jag brukar få tvångstankar om jag inte rakar armhålorna, benen och armarna innan jag ska åka bort någonstans, eftersom jag känner mig äcklig och hårig… 

Är jag dock hemma så rakar jag mig inte.

Annons:
Carrosh
3/30/16, 6:54 AM
#7

Då och då. När det börjar bli så pass mycket att det känns varmt och besvärligt och i vägen.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Túrwen]
3/30/16, 7:57 AM
#8

Gör mig av med det direkt.. jag får grova svarta hårstrån vart det nu är på kroppen och trivs inte ett dugg med det mot min porslinsvita hy. Måste också plocka ögonbrynen varje dag pga. denna orsak.

Anonym783
3/30/16, 9:16 AM
#9

Aldrig gjort men vill göra, speciellt om jag vill ha på mig kortärmat nu till vår/sommaren. Får väl klara mig med långärmat/koftor tills dess 😂

Hakuna Matata.

Rheen
3/30/16, 9:30 AM
#10

Oftast varje dag, men har mycket att göra med att vi tränar nästan varje dag med min träningsgrupp. (= Har ofta t-tröja, så det syns om jag inte rakat) Vill helt enkelt inte ha hår under armarna, lite för att 'alla andra' rakar sig, men främst för att jag tycker det känns ofräscht att inte vara len i armhålorna, haha.

~ Rheen.

Wowy
3/30/16, 10:29 AM
#11

Jag har aldrig gjort det och vill inte göra heller.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Kadoor
3/30/16, 11:28 AM
#12

Jag gjorde det en del för ett par år sedan, men insåg att mina armhålor är väääldigt känsliga. Det kliar och svider osv. :/ men jag rakar mig då & då, när håret är "längst" och som värst. Och då händer det väl ett par ggr i månaden. Hade velat göra det mer regelbundet men känner inte att det är värt det om det bara irriterar. Sen har jag inte jättemycket hår och går inte så mycket med linnen utan mest T-shirts om det blir kortärmat. 

Har aldrig riktigt orkat bry mig om armhålorna och har inte riktigt haft någon press på mig heller. Så det har bara blivit att jag har gjort det när jag känner för det.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

NordicSunset
3/30/16, 11:57 AM
#13

Jag vaxar när jag tycker att det behövs då jag inte tycker om att ha hår där och visa det heller för den delen. Ska laserbehandla armhålorna i framtiden då jag verkligen stör mig på att ha hår under armarna och att vaxa dem.

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
powerade
3/30/16, 12:40 PM
#14

Eppilerar ofta på sommarn Men på vintern ärbdet bara om jag vill känna mig lite fräschare eller ska fara å bada:p

MrFabulös
3/30/16, 12:49 PM
#15

Rakar varje gång jag duschar ska börja vaxa så att jag inte behöver göra det så ofta.

Jetaime
3/30/16, 2:17 PM
#16

När jag inser att det behövs… typ om man ska ha linne eller så på sig. Eller när jag känner för det. Har aldrig jättelångt hår under armarna, men inte helrakat alltid… har jag långärmad eller t-shirt spelar det liksom ingen roll.

[rumelle]
3/30/16, 2:38 PM
#17

Varje gång jag duschar.

panini
3/30/16, 4:33 PM
#18

Typ en gång i veckan. Tycker inte om att ha hår under armarna då det känns obehagligt och jag svettas mycket mer då.

ostälskare
3/30/16, 5:34 PM
#19

Vid fest och inte alltid då heller. Orkar inte göra det till vardags. Retar det nån får dom väl titta bort.

[Lollo 97]
3/30/16, 7:55 PM
#20

Rakar då och då. Har inte så mycket hår, och det växer inte ut så fort. Utan det blir oftast när vi ska ha bad, eller när jag vill ha linne på idrotten.

Annons:
vendelay
3/30/16, 8:34 PM
#21

Rakar när jag känner för det. Rakade mig under armarna igår och det kliar så himla mycket nu! Egentligen gillar jag inte att ha rakade armhålor men ibland får jag sån lust att ta bort håret för det blir ju så lent 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

CaptainBunchie
3/30/16, 9:16 PM
#22

När jag känner att det 'behövs' eller om jag kommer ihåg det. Brukar bli runt varannan till var tredje dag kanske. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

melonen
3/31/16, 12:21 PM
#23

Jag tog; så ofta jag kan

Fridaaaa
3/31/16, 3:57 PM
#24

När jag duschar, så 2-3 ggr/vecka :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonym783
4/17/16, 10:44 PM
#25

Har faktiskt gjort det en gång nu

Hakuna Matata.

vendelay
4/17/16, 11:36 PM
#26

#25 Hur känns det? 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Biancaa
4/17/16, 11:44 PM
#27

Varje eller varannan gång jag duschar.

Annons:
Elsaharr
4/17/16, 11:50 PM
#28

Varannan gång jag duchar ungefär, så några gånger i veckan. Jag rakar mig På alla klassiska ställen för att jag känner mig bekvämast så.

Zingo ;D

Anonym783
4/18/16, 7:18 AM
#29

#26 Det kliar :/ men annars helt okej antar jag

Hakuna Matata.

Biancaa
4/18/16, 2:31 PM
#30

#29 Använde du tvål eller rakgel när du rakade? Tror det är normalt att det kliar första gången/gångerna men att inte torraka hjälper för att inte irritera huden och dra i hårsäckarna för mycket :)

vendelay
4/18/16, 3:40 PM
#31

#30 Kliar det  inte för dig när håret växer ut? Jag blir helt tokig på hur mycket det kliar två, tre dagar efter jag rakat mig!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Biancaa
4/18/16, 5:48 PM
#32

#31 Nej, inte under armarna faktiskt. När det blir för långt kan det kännas svagt "stickigt" och obehagligt, men inget kli. Däremot kliar det som bara den två-tre dagar efter jag rakat benen, men det är ju inte det denna tråden handlar om 😊

vendelay
4/18/16, 10:10 PM
#33

#32 Nej, nu blev det lite OT, förlåt mig. Måste bara säga dock att jag är precis tvärtom. Har aldrig kliat på benen av att håret växer men jag blir galen på klådan under armarna haha!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Anonym783
4/18/16, 10:59 PM
#34

#30 Rakgel, men nästa gång ska jag ta sådan kräm som man bara smörjer på utan att använda rakhyvel

Hakuna Matata.

Annons:
Biancaa
4/19/16, 2:05 AM
#35

#33 Gör inget för mig. Alltid ska det vara något, haha.. 😊
#34 Hoppas det fungerar bättre!

[Stockholmsbruden]
4/19/16, 7:39 PM
#36

Jag vet inte hur man gör haha, måste man ha kräm? Kommer typ skära mig på rakgrejjen

[eliinmeyer]
5/3/16, 7:46 PM
#37

Typ varannan, var tredje till var fjärde dag, ibland är jag mest lat haha

Calcifer
5/5/16, 12:44 AM
#38

Valde annat. Egentligen föredrar jag att vara rakad, för min egen skull då jag inte tycker det är bekvämt med hår där för jag är otroligt känslig kring beröring och känner en otrolig skillnad mot rakade/orakade armhålor. Men är så förbannat lat att det blir inte så ofta som jag skulle vilja. På sommaren är jag dock mer noga då jag svettas mer = känner skillnaden mer.

Någon direkt press känner jag inte egentligen då jag inte ids bry mig vad andra tycker. Men som sagt är jag känslig så för min egen skull försöker jag få det gjort ibland.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Jojaton
5/5/16, 11:54 AM
#39

Nästan varje gång jag duschar. Känner mig bekvämare utan hår.

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: