Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 1064 ggr
Whippet
2016-03-30 17:13

Vad händer under puberteten?

Hej

Jag undrar vad som händer under puberteten för både pojkar och tjejer, vet ju basic tjejerna får mens större bröst, könsmogna etc, och för pojkar är det ju att de kommer in i målbrottet och får större penis. Och hårutväxt på kroppen på båda kön, (vet att tjejer också kommer in i målbrottet)

Någon som har lite information om vad som annars händer, vill få med så mycket som möjligt (skriver en uppsats) Har googlat sönder min dator nu..

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Gambino19
2016-03-30 17:33
#1

I puberteten så förändras humöret och man blir arg för småsaker som man kanske inte brytt sig om förut. Man svettas också mer än vanligt,under pubertet är det ofta väldigt mycket drama med kompisar och killar och man kan tycka saker är tråkigt och jobbigt. Kroppen förändras,killen får lite mer muskler och tjejerna får större höfter dels för att de ska bli lättare att föda barn. Om du kollar på UMO så finns det massvis med information,men hoppas jag var till hjälp iaf!

Flöffo
2016-03-30 17:33
#2

Här fanns fem sidor med mycket bra fakta: 

http://kidshealth.org/en/teens/puberty.html (på engelska dock)

//Flöffo

Whippet
2016-03-30 18:17
#3

#1 Tack så mycket, det där om höfterna har jag missat, får skriva på lite på humör svängnings avdelningen 🙂

#2 Tack ska läsa de 🙂

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: