Annons:
Etikettövrigt
Läst 1590 ggr
Gambino19
2016-03-30 17:38

Börja 7:an.

Hej! Nu i höst ska jag börja 7an och idag så sa våran lärare att vi kunde skriva vilka vi önskade att få gå med i sjuan. Vi fick skriva 3 st,men helt ärligt så vill jag inte gå med de jag skrev,jag har 2 "bästisar" som jag faktiskt bråkat med så himla mycket att jag nästan inte vill gå med dom i sjuan för att jag orkar inte bli arg på dem mer. Sen tog jag en annan person som står mig väldigt nära,henne vill jag gå med. Men jag känner mig så jävla taskig när jag inte vill gå med dem,de hade skrivit att de ville gå med mig,så kommer jag där o bara "nej,jag Vill inte gå med er" vad ska jag göra?

Annons:
Aleya
2016-03-30 17:43
#1

Finns väl inte så mycket att göra. Det är inte ens säkert att ni får gå i samma klass. Sen är ni så unga så ni kan lika gärna vara kompisar till hösten. Du behöver väl inte säga något.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Scorpio97
2016-03-30 17:44
#2

Det beror ju på vad du tycker är jobbigast. Att gå med dom i tre år, eller att ta ett bråk/diskussion nu gällande att du inte vill gå med dom. 

Jag skulle utan tvekan välja det andra alternativet, jag vill gå tillsammans med folk jag gillar, trivs med och inte någon jag hamnar i bråk med.


//Jessie

JoannaLi
2016-03-30 17:44
#3

Det tycker jag inte alls är taskigt! Vi fick göra sådant inför sexan, och helt ärligt - jag var inte särskilt brydd. 

Mycket hinner hända under de år du har kvar av högstadiet - du kommer bli nära med nya människor. Är det inte roligt att gå med dina kompisar - skriv inte dem då :) 

Jag skrev inte några av mina närmsta vänner eftersom att det kändes som att vi glidit ifrån varandra, och ångrar inte det idag. Både jag och de hittade nya vänner, och ville vi verkligen fortsätta vara bästa vänner hade det gått ändå. Man kan vara kompisar utan att gå i samma klass :)

Lightoller
2016-03-30 17:47
#4

Hade ett liknande problem när jag skulle börja sjuan. Vi fick välja tre stycken, jag hade mitt gäng på sex pers och valde mina tre bästa vänner. Men till de tre som blev utanför sa jag aldrig något till, det var även de som frågade vilka jag valde, och jag sa aldrig något. Varken till mina bästa vänner eller dessa andra. Du kan ju också säga att du röstade på dem, de lär väl ändå inte få veta. Men jag förstår dig om du vill vara ärlig. Men tillslut undrar jag fortfarande varför man röstar på vilka man vill vara med. Det kan ju faktiskt finnas någon som inte har några vänner och därför inte kan rösta. Hoppas det går bra iallafall!

Rheen
2016-03-30 17:49
#5

Följ ditt hjärta. c: Det låter fjantigt, jag vet, men gör det som känns bäst. Hur du än väljer, kommer du högst troligtvis inte gå ur nian med de kompisar du hade i början av sjuan - det händer så fruktansvärt mycket under de där tre åren i högstadiet. (Självklart Kan man hållas ihop under dessa år, men om du redan du känner dig osäker) Hur känner dina bästisar angående ert bråkande? Tror du de mår dåligt av det på samma sätt som du gör? Jag tycker du ska prata med dem. Att gå i två olika klasser kan vara ett bra alternativ. Då ni är tre stycken i ert bästisgäng kan det bli lite trubbel då det kommer till parindelning, som sker mycket i skolan, en av er kommer ju alltid lämna på sidan om och vara tvungen att arbeta med någon annan. Hur har ni löst det tidigare? Ta dig en tankeställare, sätt dig ner och bara fundera på ditt beslut. Ni kommer ju kunna hålla kontakten på rasten, om ni väljer att gå i olika klasser, så ni separeras ju inte för livet. Hur du än väljer tycker jag du ska prata med dem, och berätta varför du eventuellt inte kommer önska dem på din klass. Vad som helst kan ju egentligen hända, ni kanske alla tre, samt din andra kompis, hamnar på samma klass i slutändan. Kram!

~ Rheen.

Gambino19
2016-03-30 18:25
#6

 #5 de ena två har alltid valt att jobba med varandra(om det är 2 o 2) de kollar alltid på varandra men förut brydde jag mig men nu har jag struntat i det för att de tycker jag är löjlig som bråkar om småsaker.

Annons:
Corgitok
2016-03-31 17:59
#7

Ta dig som första plats

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Upp till toppen
Annons: