Annons:
Etikettövrigt
Läst 947 ggr
Hoseok
4/1/16, 1:12 AM

1 April - Screamers

Min lista på saker som inte bör skämtas om är lång men jag vill ta upp en sak jag möter varje år. Snälla länka inte screamers som första april-skämt. En screamer är en sida som ser ut som något men egentligen är en sida oftast med en läskig bild och högt ljud. Detta kan skada så många personer med tex ångestsjukdomar, hjärtproblem och sämre verklighetsuppfattning. Det är inte roligt. Så länge du inte är en psykopat som vill att folk ska må dåligt på riktigt. Detta gäller alltså att länka på tex allmäna forum eller folk man kanske inte känner så bra. Tack och hej. Simma lugnt där ute idag.

Annons:
Mitchika
4/1/16, 1:36 AM
#1

Toppen att du uppmärksammar detta! 👍

Jag har aldrig fattat tjusningen med screamers och skulle aldrig använda det själv i ett aprilskämt. Om jag skulle vara typen som gör aprilskämt, vill säga.. 

Hoppas på en screamers-fri första april på iFokus och överallt på nätet.. Jag ogillar dom skarpt. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Tuulikki]
4/1/16, 2:01 AM
#2

Detta är såå viktigt!! Sjukt bra att det tas upp!

Jag gissar att jag kommer låta datorn och mobilen vara idag. Så himla trist att man har trust issues i vanliga fall och så finns dagar som denna. Jag förstår att små skämt kan vara kul, absolut, men många förstår inte när det går för långt😕Usch, jag hatade verkligen den effekten som fanns på Snapchat… fy.

Jag brukar undvika att klicka på länkar i vanliga fall men 1 april (och halloween) är verkligen värst. Får sån extrem panik och blir på riktigt paranoid/får psykotiska symptom (det är inte friskt, jag vet, jag har papper på det).

thea_thea
4/1/16, 8:23 AM
#3

Tack!!!

[Clifford5sos]
4/2/16, 11:21 AM
#4

Tack så mycket! Uppskattat <3

Upp till toppen
Annons: