Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1191 ggr
[Clifford5sos]
2016-04-06 23:42

Rädd för att somna

Jag törs inte gå och lägga mig, drömde en "lucid dream" på förmiddagen när jag råkade somna. Jag drömde att jag vaknade om och om igen med olika hemska scenarion i varje uppvaknande, insåg att det var en dröm och vaknade till slut på riktigt. Jag mötte min "värsta mardröm/rädsla" i drömmen och nu är jag helt livrädd för att gå och sova! Hjälp mig någon!

Annons:
Vixxen
2016-04-06 23:44
#1

Blir du lugnare om du har Tv:n på för att somna?

[Clifford5sos]
2016-04-06 23:52
#2

Kanske, har dock ingen tv i sovrummet men kan alltid ha uppe Netflix på datorn :-/

Hoseok
2016-04-07 05:21
#3

När jag blir för rädd för att somna så kollar jag på ett avsnitt av någon rolig serie eller en film som får mig att må bättre innan jag försöker igen.

Majaa12
2016-04-07 21:41
#4

Har rätt stora problem med jättehemska mardrömmar.. När jag har sett/hört något läskigt och inte kan sluta tänka på det brukar jag sätta på något tecknat barnprogram i några minuter. Något jättebarnsligt, det funkar faktiskt riktigt bra 😃

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[Tilde]
2016-04-08 15:34
#5

Jag brukar antingen sitta på youtube och titta på roliga/lugnande videos eller titta på en komediserie om jag är rädd för att få verkliga mardrömmar, osv. Hade sömnparalys väldigt ofta under en period och då var jag inte direkt lockad att sova… Men det fungerade att fokusera på positiva/roliga saker. 🙂

Upp till toppen
Annons: