Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 822 ggr
[cococo]
2016-04-07 09:39

Sämre betyg för att inte redovisa

Hej nu är det så att jag går sista året på gymnasiet och är autistisk, jag har problem med att prata med folk stammar och skriver kasst och det har liksom varit lungt för att lärarna har varit förstående då första året var bup inkallat och de var möte, så jag har haft nu att jag inte inkluderas i grupparbeten och skit. Men min svenskalärare har börjat förstöra allting för mig, nu är det så att han var förstående nu i två år, placerade mig inte i grupp och jag behövde inte hålla redovisningar och det för klassen efter det all alla skrattade när jag gjorde. Men nu har han börjat med att kalla up mig till tavlan ha mig i grupper med folk som har mobbat mig och han vet att de har gjort de, och han försöker säga att jag plagierar för att jag skriver jävligt dåligt för att stavfel och skit betyder att det är kopierat?? Och liksom han säger det till de andra lärarna att jag plagierar och skit när jag inte gör det? Så nu kommer fler lärare och kommenterar att jag skriver dåligt ochd e tror de är fusk, även om jag har skrivit lika dåligt på prov och liknande då datorer inte ens var använt?? jag förstår int ejag vet inte vad jag skall göra

Annons:
[Tisstassen]
2016-04-07 11:07
#1

Usch… Kan du prata med dina föräldrar så de kan snacka med läraren? Eller kansek gå direkt till rektorn, men kan tänka mig att de är svårare Inte ok att en lärare gör så!!! Dessutom blir de ju skitsnack om han går till de andra lärarna!!

Hoseok
2016-04-07 13:09
#2

Detta är hemskt. Du måste prata med någon om det. Kan du vända dig till din målsman? Annars vänd dig direkt till rektorn om du orkar.

hyvetytte
2016-04-07 14:51
#3

Beteendet är absolut inte okej, läraren måste se på individens förutsättningar och svårigheter och göra en individuell plan för att denne ska nå sina mål. Läraren kan inte direkt komma tredje året och kräva redovisningar av dig när du inte behövt göra det tidigare, han hade istället kunnat göra en plan med det målet men då måste träningen inför detta börja redan första året för att ge dig de verktyg och förutsättningar du behöver. Exempelvis att börja redovisa inför endast lärarna, sedan en kompis och så vidare.

[Clifford5sos]
2016-04-07 16:40
#4

Blir rent av förbannad av att läsa detta! Det är verkligen inte okej av din lärare. Du måste prata med dina föräldrar eller rektorn på skolan, för så här ska det inte behöva vara. Jag har själv varit med om nästan samma sak med en lärare när det gäller mobbning, men jag sa till mina föräldrar och de ordnade ett möte med rektor och mina lärare, då blev det bra.

powerade
2016-04-09 10:10
#5

Redovisa förstår jag att du kanske måste göra för att uppnå vissa mål. Men som han beter sig är inte ok! Du har ingen du kan prata med? Mina lärare sätter mig i en grupp som jag "trivs" med när jag måste prata inför andra på kanske 3st.

Upp till toppen
Annons: