Annons:
Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 1156 ggr
Kininälskaren
4/7/16, 3:07 PM

Dans i skolan

I skolan just nu ska vi i grupper göra en dans till en låt och jag mår så himla dåligt över detta. Jag är nämligen extremt lång så det ser bara dumt ut när jag dansar. Folk skrattar åt mig för jag är så dålig. Vad ska jag göra? Vill inte prata med idrottsläraren om detta. Jag kan inte dansa. Vad ska jag tänka på när jag dansar. Funderar på att vara sjuk till den dagen vi ska visa upp. Eller till och med skada foten med flit.

Annons:
Hoseok
4/7/16, 3:09 PM
#1

Man ska aldrig behöva göra något på idrotten som man inte är bekväm med. Framför allt framför andra elever. Det finns alltid sätt att lösa det på, och det vet läraren om men lärare är ofta för lata för att orka "krångla till det". 

Men hur har du tänkt lösa det om du inte vill prata med idrottsläraren om det? Skada inte dig själv med flit! Du förstår väl själv hur absurt det är att man ska behöva fejka en skada för att slippa ta sig ut något, på grund utav ångest? Så ska det ju inte vara, du måste ju hitta en lösning som gynnar dig och inte skadar dig ännu mer. Man kan inte ta sig ut ur situationer i livet på det viset. Lär dig det redan nu så mår du bättre i framtiden.

Det enklaste mest smärtfria sättet att ta sig ur det är att du låtsas vara sjuk, ja. Det hade jag med största sannolikhet gjort.

Annars får du helt enkelt prata med en vuxen om det och be dem prata med läraren om du inte vågar själv. För du ska inte behöva dansa om du inte vill.

Kininälskaren
4/7/16, 3:12 PM
#2

Ja men det känns som att folk kommer skratta åt mig om jag sitter på bänken också för att jag inte vågar:( Grejen är att jag inte heller vet när det är vi ska dansa. Idag på idrotten fick jag t.ex höra "fyfan vad dålig du är"

Hoseok
4/7/16, 3:15 PM
#3

#2 Allt beror på läraren. Om läraren har förståelse för din situation eller inte. 

När du säger att det Känns som att de kommer skratta, menar du att du redan är utsatt och att folk brukar vara elaka mot dig eller att du Tror att de kommer? För det är en stor skillnad och det är två saker som ska hanteras helt olika.

Med tanke på att de sa att du var dålig idag så låter det som att de inte är särskilt snälla mot dig. När sa dom det? Var läraren i närheten när det hände? 

Jag hoppas du förstår att det inte är dig det är fel på. Det är eleverna som är elaka mot dig som ska bestraffas för detta. Inte du. Du ska kunna göra det du vill utan att må dåligt. Du ska kunna gå i skolan utan att må dåligt, det är skolans skyldighet att se till det.

Kininälskaren
4/7/16, 3:18 PM
#4

#3 Utsatt. En kompis som sa det, mest på skämt tror jag men då jag redan är i en svacka just nu och redan mår dåligt över detta så kändes det rejält. Vi hade vikarie idag, och han var inte i närheten.

Hoseok
4/7/16, 3:26 PM
#5

#4 Har du pratat med din kompis om det? Du kanske borde berätta för hen att du faktiskt tog illa upp så att hen inte säger sådana saker igen? Hen kanske trodde att du skulle ta det skämtsamt, det är inte alltid lätt att veta. Sen beror det på vad för slags kompis detta är, såklart. Jag vet ju inte alls vad hen menade med den kommentaren.

Upp till toppen
Annons: