Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1044 ggr
[Clifford5sos]
4/9/16, 3:45 PM

Hatar min kropp

Jag har en normal kroppsform och ser helt normal ut, men jag hatar ändå min kropp! Jag hatar mina kraftiga överarmar, jag hatar min lilla mage, jag hatar dubbelhakan som ibland dyker upp om jag sänker huvudet för mycket… Jag hatar mina kurvor… Jag hatar att jag är så kort och har ett så barnsligt utseende för min ålder, finns de som trott jag har varit 12 år fast jag var 19… förlåt, men var tvungen att skriva av mig…

Annons:
Carrosh
4/9/16, 4:33 PM
#1

Börja övertala dig själv att du är fin, att du duger precis som du är och tänk på allt du tycker om med din kropp! Tänk på allt bra du kan använda din kropp till! Du duger precis som du är, oavsett vad andra säger till dig!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Horse24]
4/10/16, 11:28 AM
#2

Känner precis likadant. Har sedan cirka 4-5 år tillbaka haft väldigt dåligt självförtroende, och haft komplex över både min vikt, mitt ansikte och mitt utseende i allmänhet. Minns inte när jag senast kände att jag tyckte om hur jag såg ut, det var så längesedan.

Säger nog som #1. Man måste försöka skita i vad andra säger och lära sig att älska sig själv. Det är svårt, men man måste försöka. Annars kan du alltid prata med någon, om du känner att du mår väldigt dåligt över detta.

Upp till toppen
Annons: