Annons:
Etikettövrigt
Läst 544 ggr
Hästälskaren
4/10/16, 5:15 PM

Nya kompisar

Jag är en 15 årig tjej som det senaste året har haft så mycket drama i mitt liv som det förmodligen är i den här åldern. Kompisar har kommit och gått, folk har visat sig falska och äckliga och jag har även hittat nya underbara kompisar. Men iaf så har jag typ tre kompisar kvar just nu och ingen bor i samma stad, dom bor två timmar bort. Tänkte då fråga er om ni har några tips på att skaffa nya vänner i sin stad på något sätt. Är väldigt blyg så det är svårt för mig att skaffa vänner så det har blivit att jag bara suttit hemma dom senaste månaderna och det har gjort mig mer deprimerad än vad jag var innan. Sen tänkte jag också om det var någon i min ålder här inne eller liknande som skulle vilja chatta eller liknande eller något, tycker det är väldigt roligt att träffa nytt folk men eftersom jag är så pass blyg är det lättare för mig att skaffa kompisar över internet. Heter Alice2143 på både snapchat och kik om det är någon som vill skriva, jag bits inte :`)

Annons:
JuliaMG
4/10/16, 7:11 PM
#1

Jag har jättesvårt för att få vänner, är blyg och tyst och säger inte så mycket, men jag har lärt mig att det mesta löser sig så länge man iallafall försöker att ta kontakt med andra. Om de ser att du försöker kommer de att förstå att du vill vara vän med dem men att du inte vågar riktigt, och därför tar dem initiativet istället. Åtminstone så är det så det har varit för mig.🙂

Säg hej när någon går förbi dig eller sätter sig bredvid dig. Flika in någon kommentar då och då när du känner dig trygg med det. Vänta in en klasskamrat och håll upp dörren om du ser att de är påväg åt ditt håll. Vinka eller ropa hejdå om du får ögonkontakt med någon på vägen hem. Visa att du har intresset för att vara social, och att du ser människorna i din omgivning även om du är tystlåten. Annars kan du verka introvert istället för blyg, och det är inte så bra. Det kanske känns jobbigt och svårt, och ibland kanske det blir lite pinsamt men i slutändan så hjälper det jättemycket! :)

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Hästälskaren
4/10/16, 7:13 PM
#2

Tack så mycket för svar! Jag ska tänka på det ^^

Upp till toppen
Annons: